نمایندگی کانن - همه چیز درباره برش عکس

همه چیز درباره برش عکس

همه چیز درباره برش عکس

همه چیز درباره برش عکس

برش عکس‌های خود در دوربین یا در حین پس از تولید به ایجاد ترکیب‌بندی‌های جالب‌تر کمک می‌کند. گرفتن یک ترکیب بندی قوی در حین گرفتن عکس همیشه رضایت بخش است، اما می تواند دشوار باشد.

یادگیری خوب آهنگسازی به زمان و تمرین نیاز دارد. با این حال، اغلب می توانید با برش دادن دقیق عکس های خود در حین ویرایش، ترکیب بندی های بهتری ایجاد کنید.

برش عکس چیست؟

Cropping برش یا کوتاه کردن قسمت‌هایی از عکس شما است. این اغلب برای بهبود ترکیب یا تغییر نسبت تصویر انجام می شود .

در گذشته، کشت شامل یک لبه مستقیم و یک تیغه بود. این روزها، برش در رایانه اتفاق می افتد و بسیار کمتر تهاجمی است. شما همیشه می توانید “Undo” را فشار دهید و اگر اشتباه کردید دوباره امتحان کنید.

برش در دوربین یک اصطلاح رایج است که به خصوص درست نیست. برش به معنای قطع شدن قسمتی از عکس است. این نسبت تصویر را تغییر می دهد. شما نمی توانید این کار را در هنگام نوشتن تصاویر خود انجام دهید. فقط پس از مصرف آنها می توانید این کار را انجام دهید.

همه چیز درباره برش عکس منظره

همه چیز درباره برش عکسبه عبارت دیگر:

می‌توانید عکس‌های خود را طوری بنویسید که هر چیزی را که دوست دارید شامل یا حذف کنید، اما این واقعاً برش نیست.

برخی از ناب گرایان بر این باورند که برش دادن عکس های شما اشتباه است. آنها معتقدند تصویری که می گیرید نباید با بریدن بخشی از آن تغییر کند.

سایر عکاسان کاملاً خوشحال هستند که فضای زیادی را در اطراف سوژه اصلی خود باقی می‌گذارند و تصویر بهتری را در حین پردازش برش می‌دهند.

من می گویم: “هر کدام برای خودشان.” ترجیح من این است که خوب بنویسم، سپس در صورت نیاز هنگام ویرایش، خوب برش بزنم.

برش عکس ها همیشه تعداد پیکسل های یک تصویر را کاهش می دهد. قطع کردن تعداد زیادی عکس می تواند بر وضوح و توانایی بزرگنمایی آن تأثیر بگذارد (در مقایسه با تصویری که پر و بدون برش باقی می ماند).

چه زمانی برش عکس بهتر است؟

عکاسان مبتدی به دو دلیل عمده می توانند از برش عکس ها بهره مند شوند:

اول، برش دادن عکس‌هایتان به خوبی می‌تواند ترکیب‌بندی ضعیف را بهبود بخشد. می‌توانید با کاهش فضای خالی یا حذف عناصر مزاحم، عکس را نجات دهید. وقتی برای آهنگسازی خوب وقت نگذارید، یا هنوز مطمئن نیستید که چگونه یک ترکیب بندی خوب ایجاد کنید، برش دادن می تواند به جلب توجه به سوژه اصلی شما کمک کند.

دوم، یادگیری خوب بریدن به شما کمک می کند ترکیب قوی را بهتر درک کنید. وقتی پشت رایانه می‌نشینید، اغلب آسان‌تر است که ببینید چگونه می‌توان با برش عکس را بهبود بخشید تا زمانی که سعی می‌کنید نحوه تنظیم نوردهی دقیق در میدان را به خاطر بسپارید.

همانطور که می نشینید و به عکسی که در حال ویرایش آن هستید نگاه می کنید، به این فکر کنید که چگونه می توان با کوتاه کردن قسمت بالا یا پایین آن را بهبود بخشید. یا شاید با نزدیک کردن لبه های چپ یا راست به سوژه اصلی خود.

وقتی فشار زمانی وجود ندارد، می‌توانید آزمایش کنید که می‌خواهید ترکیب‌هایتان چگونه به نظر برسد. می توانید از یک عکس کپی کنید و برش های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارید.

قانون اصلی ترکیب بندی که من دنبال می کنم پر کردن کادر است. اگر متوجه شوم که هنگام عکس گرفتن به اندازه کافی این کار را انجام نداده ام، وقتی شروع به برش می کنم، اولین مورد توجه من است.

شاید چیزی در عکس وجود داشته باشد که هنگام گرفتن آن متوجه نشده بودم. ممکن است وقتی من دکمه شاتر را فشار می دادم، شخصی به لبه کادر وارد شده باشد. گاهی اوقات، یک لبه را کوتاه می‌کنم تا موضوع اصلی من با یکی از قانون خطوط شبکه یک سوم قرار بگیرد یا در محل تلاقی این خطوط قرار گیرد.

همه چیز درباره برش عکسچگونه می دانید چه چیزی را ببرید؟

اگر عکستان را برش دهید بهتر به نظر می رسد؟ این مهمترین سوالی است که باید قبل از کوتاه کردن یک عکس به آن پاسخ داد. اگر فکر می کنید تصویر شما بهتر به نظر می رسد، ادامه دهید و برش دهید. اما در مورد کاری که انجام می دهید هدفمند باشید.

خطوط موجود در عکس خود را در نظر بگیرید. اگر برش دهید، اغلب خطوط در یک ترکیب تحت تأثیر قرار می گیرند. بخشی از فرآیند برش دیجیتال می تواند شامل چرخش تصویر شما باشد. این به شما امکان می دهد یک افق کج را صاف کنید یا خطوط عمودی را در عکس خود طبیعی جلوه دهید.

به قانون یک سوم فکر کنید. آیا برش به عکس شما کمک می کند تا با این استاندارد ترکیب بندی مطابقت داشته باشد؟ اعمال این قانون در طول پردازش پس از پردازش بسیار ساده تر از زمانی است که در حال گرفتن عکس هستید. بسته به موضوعی که دارید، اغلب می توانید هنگام ویرایش بسیار دقیق تر عمل کنید.

همه چیز درباره برش عکسبه دنبال عناصر منحرف کننده باشید. آیا همه چیز کادر را پر می کند و از سوژه اصلی عکس شما پشتیبانی می کند؟ اگر نه، به این فکر کنید که چگونه می توانید این عناصر را حذف کنید. گاهی اوقات، ممکن است خطوط برق در بالای عکس شما باشد. یا یک تیر برق یا یک فرد در یک لبه.

کادربندی مربعی ترکیب را به چیزی کاملا متفاوت تبدیل می کند. برای برخی از موضوعات، این کامل خواهد بود. بسیاری از ما از دوربین های مربعی استفاده نمی کنیم، بنابراین برای رسیدن به این ظاهر باید در طول فرآیند ویرایش، برش را انجام دهیم.

هنگام نوشتن به برش فکر کنید. گاهی اوقات، خواهید دید که یک مربع بهتر از یک مستطیل، سوژه شما را قاب می کند. یا اینکه یک سبک گسترده و پانوراما با سوژه شما سازگاری بیشتری دارد. من اغلب به این فکر می کنم که اگر سوژه من با نسبت 3:2 سنسور دوربین من مطابقت نداشته باشد، هنگام گرفتن عکس چگونه آن را برش می دهم.

در انتهای مقاله ” همه چیز درباره برش عکس ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: بهبود عکس ها در شب ، راهکار های بهبود عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان