نمایندگی کانن - وایت بالانس عکاسی چیست؟

وایت بالانس عکاسی چیست؟

وایت بالانس عکاسی چیست؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا سوژه های شما هنگام عکاسی از آنها در محیط های داخلی زرد می شوند؟ یا چرا فلاش دوربین شما می تواند آنها را آبی نشان دهد؟

درک کامل مفهوم تعادل رنگ سفید و نحوه عملکرد آن در عکاسی دیجیتال بسیار مهم است ، زیرا تنظیم نادرست آن می تواند یک عکس را خراب کند ، انواع رنگ های ناخواسته را اضافه کرده و باعث می شود رنگ پوست بسیار غیر طبیعی به نظر برسد. در این مقاله ، ما اصول اولیه تعادل رنگ سفید و دمای رنگ را مرور می کنیم ، موضوعاتی که درک آنها برای مبتدیان می تواند کمی دشوار است.

وایت بالانس عکاسی

وایت بالانس عکاسی چیست؟

آموزش استفاده از وایت بالانس در عکاسی

مهم نیست که از چه چیزی عکاسی می کنید ، یک نکته در مورد نور وجود دارد. من در مورد کیفیت نور صحبت نمی کنم ، بلکه در مورد رنگ نور صحبت می کنم. آنچه ممکن است به عنوان نور سفید از منابع مختلف مشاهده کنید.

در واقع می تواند رنگ های متفاوتی داشته باشد ، یا آنچه به عنوان درجه حرارت رنگ نامیده می شود به نور مستقیم خورشید در ظهر (که من آن را فقط به عنوان نور خورشید معرفی می کنم) دمای رنگ “معمولی” در نظر گرفته می شود ، بنابراین همه منابع نوری با این استاندارد مقایسه می شوند.

به عنوان مثال ، نور یک لامپ رشته ای بیشتر از نور خورشید نارنجی به نظر می رسد. در طرف مقابل طیف ، به نظر می رسد مناطق سایه دار بیشتر از نور خورشید آبی هستند. در عکاسی ، ما از این تفاوت ها به عنوان “گرم” (یا بیشتر نارنجی) و “سردتر” (یا بیشتر آبی) نسبت به نقطه مرجع خنثی نور خورشید خود یاد می کنیم.

بنابراین این امر چگونه در عکاسی انجام میشود؟ آیا تا به حال عکسی گرفته اید که خیلی نارنجی یا آبی به نظر برسد؟ وقتی با چشمان خود به صحنه نگاه می کردید ، احتمالاً نارنجی یا آبی به نظر نمی رسید. معمولی به نظر می رسید. این به این دلیل است که مغز ما دماهای مختلف رنگ را جبران می کند به طوری که ما فقط رنگهای معمولی را می بینیم.

اگر اسکی باز یا اسنوبورد هستید ، این آزمایش سریع را امتحان کنید: عینک اسکی خود را بپوشید و به برف نگاه کنید ،رنگ آن باید تغییر کند. اگر عینک اسکی با رنگ زرد دارید ، برف زرد رنگ به نظر می رسد. با این حال ، پس از کمی اسکی ، چشم ها و مغز شما با رنگ هماهنگ می شوند و برف باید دوباره سفید به نظر برسد.

وقتی بعد از اسکی عینک اسکی خود را بر می دارید ، برف به رنگ آبی مایل به آبی به نظر می رسد ، تا زمانی که مغز شما دوباره رنگ ها را به حالت عادی برگرداند. این مثال این واقعیت را ثابت می کند که ما به یک سیستم رنگی بسیار پیچیده مجهز شده ایم که به طور خودکار رنگ ها را در شرایط مختلف نور تنظیم می کند.

از طرف دیگر دوربین های ما به طور خودکار دمای رنگ های مختلف را جبران نمی کنند. در عوض ، مگر اینکه از تنظیماتی استفاده کنید که دمای رنگ های مختلف را جبران می کند، دوربین ها دمای نور و رنگ را که در واقع در یک صحنه است ، ثبت می کنند ، نه آنچه را که چشم شما می بیند.

آموزش وایت بالانس عکاسی

وایت بالانس عکاسی چیست؟

دمای رنگ چیست؟

بیایید کمی بیشتر در مورد دمای رنگ صحبت کنیم. دمای رنگ در واحد کلوین (K) اندازه گیری می شود و یک ویژگی فیزیکی نور است. حاشیه بزرگی برای واریانس بین منابع مختلف نور وجود دارد ، حتی اگر کاملاً یکسان به نظر برسند.

به عنوان مثال ، شاید شما در اتاقی با ردیف چراغ های فلورسنت بالای سر بوده اید و متوجه شده اید که برخی از لامپ ها با رنگ کمی متفاوت از بقیه وجود دارد. شاید آنها قدیمی تر یا مارپیچی متفاوت از لامپ ها بودند ، اما صرف نظر از دلیل آن ، دمای رنگ آنها متفاوت از بقیه لامپ ها بود. به طور مشابه ، نور خورشید در ظهر می تواند دمای رنگ متفاوتی نسبت به غروب داشته باشد.

دمای رنگ در شرایط مختلف نور

فقط منابع نوری متفاوت نیستند که می توانند دمای رنگ متفاوتی را به شما بدهند. روشنایی های مختلف شرایط همچنین می توانید درجه حرارت رنگ مختلف داشته باشد.

* *اکنون که می دانید دمای رنگ چیست ، درک تعادل رنگ سفید نسبتاً آسان است. همانطور که از نامش پیداست ، تراز سفیدی دمای رنگ را در تصویر شما متعادل می کند. چطور انجامش میگیرد؟ این رنگ متضاد را به تصویر اضافه می کند تا دمای رنگ را به حالت خنثی برگرداند. به جای سفیدهایی که آبی یا نارنجی به نظر می رسند ، باید پس از متعادل سازی درست تصویر در رنگ سفید ظاهر شوند.

راهنمای وایت بالانس عکاسی

وایت بالانس عکاسی چیست؟

به زبان ساده تر ، تعادل رنگ سفید در عکاسی دیجیتال به معنای تنظیم رنگ ها است تا تصویر طبیعی تر به نظر برسد. ما فرایند تنظیم رنگ ها را برای خلاص شدن از شر رنگ آمیزی انجام می دهیم تا سعی کنیم رنگ های موجود در تصاویر خود را با واقعیت شبیه کنیم.

تعادل وایت بالانس در دوربین

اکثر دوربین ها دارای گزینه ای برای تنظیم یا تنظیم تعادل سفید هستند. تنظیمات معمولی شامل “خورشید” ، “سایه” ، “تنگستن” و “فلورسنت” است. برخی از دوربین ها این امکان را دارند که با انتخاب مقدار خاص کلوین ، درجه حرارت رنگ را به صورت دستی تنظیم کنند.

در انتهای مقاله “وایت بالانس عکاسی چیست؟ ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان