نمایندگی کانن - قیمت احتمالی عرضه کانن EOS R5

قیمت احتمالی عرضه کانن EOS R5

قیمت احتمالی عرضه کانن EOS R5

قیمت احتمالی عرضه کانن EOS R5

EOS R5  به‌عنوان جدیدترین محصول کانن یکی از مورد انتظارترین دوربین‌های سال می باشد. گفته ها حاکی از قیمت فروش زیر ۴٬۰۰۰ دلار برای محصول جدید کانن با نام EOS R5 می باشد.

کانن چند وقت پیش اعلام کرد که روند توسعه‌ی دوربین رده‌بالای EOS R5 با تمرکز ویژه در قسمت امکانات‌ فیلمبرداری دوربین آغاز شده است. کانن با انتشار چندین اطلاعیه جدید درمورد EOSR5 ، سعی در آشنا ساختن عکاسان با مشخصات و ویژگی‌های دوربین بخصوص در حوزه‌ی فیلمبرداری داشته است. یکی از موارد مهم در مورد این دوربین که هنوز مشخص نشده است قیمت دوربین می باشد.

 

قیمت احتمالی عرضه کانن EOS R5

 

رسانه های مختلف اظهارنظر های متفاوتی در مورد قیمت احتمالی عرضه کانن EOS R5 داشته اند و هر کدام رقمی را اعلام نمودند. از بالای ۶٬۰۰۰ گرفته تا قیمت ۶٬۷۰۰ دلار قیمت داشتیم. اما آخرین خبر در مورد قیمت این دوربین در این مقاله بررسی می شود.

دوربین کانن EOS R5 با قیمت زیر ۴٬۰۰۰ دلار اعلام شده است. اینطور که بنظر می آید؛ کانن قصد دارد این دوربین را با قیمتی نزدیک‌به قیمت 5D Mark IV  در هنگام عرضه با بازار که حدود ۳٬۵۰۰ دلار بود، به بازار عرضه نماید. رسانه‌ی کانن رومرز به‌تازگی گزارشی اختصاصی به‌نقل از منبع آگاه منتشر کرده و قیمت جدیدترین دوربین کانن را اعلام نمود. خبرگزاری کانن رومرز در افشای اطلاعات صحیح ، سابقه خوبی دارد.

این خبرگزاری در مقاله‌ی جدید خود صراحتاً اعلام نمود:

بدنه‌ی دوربین EOS R5 زیر ۴٬۰۰۰ دلار قیمت گذاری خواهد شد. کانن رومرز اعلام کرده؛ منبع قابل‌اتکایش تمایلی به اعلام قیمت دقیق نداشته است. ولی مطمئن است که قیمت دوربین کمتر از ۴٬۰۰۰ دلار تعیین می شود.

گزارش کانن رومرز به شماری از شایعاتی که طی چند وقت اخیر منتشر شده‌ است، اشاره دارد و برخی از شایعه‌ها را رد می نماید. برای نمونه چندی قبل یک خرده‌فروشی استرالیایی قیمت تقریبی ۶٬۷۰۰ دلار را برای EOS R5 در نظر داشت. که این قیمت، قیمتی درست و دقیق نیست. در آن زمان شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که خرده‌فروشی قیمت دوربین جدید کانن را فاش نموده است. اما معلوم بود که قیمت ۶٬۷۰۰ دلار ، با بیاناتی که کانن قبلاً اظهار کرده، مطابقت ندارد.

کانن در اطلاعیه‌های رسمی خود از EOS R5 به‌عنوان یکی از دوربین‌های بدون آینه‌ی سری ۵ یاد میکند. از بین این سری دوربین می‌توانیم به 5D Mark IV  اشاره کنیم که به‌هنگام عرضه ۳٬۵۰۰ دلار قیمت داشت.

بر اساس اطلاعات رسمی دوربین EOS R5 کانن می‌تواند ویدئوهای 8K  و 4K  را بدون کراپ ضبط نماید. همچنین نخستین دوربین این شرکت با سیستم لرزش‌گیر تصویر ۵ محوره در داخل خود بدنه (IBIS) قرار گیرد. کانن EOS R5 خواهد توانست ویدئوهای 8K RAW  را با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ثبت نماید. همچنین اعلام شده است دوربین EOS R5 می‌تواند با بهره‌گیری از شاتر الکترونیکی خود، تصاویر ساکن را با نرخ ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه ثبت نماید.

 دوربین EOS R5 کانن از فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل (Dual Pixel CMOS AF) در هر دو حالت فیلم‌برداری با وضوح 8K  و 4K  پشتیبانی می نماید. اطلاعات حاکیست این دوربین قدرت زیادی دارد، اما همین موضوع باعث ایجاد گرمای زیاد بدنه میشود. البته امیدواریم کانن تا زمان عرضه‌ی محصول بتواند بهینه‌سازی‌ لازم برای پراکنده‌سازی گرمای ناشی از کارکرد قطعات را، اعمال نماید.

گفته‌های اعلام‌شده کانن رومرز به این معنی است که احتمالاً دوربین EOS R5 قیمتی برابر با ۳٬۹۹۵ دلار داشته باشد. البته قیمت محصول با توجه به واکنش کاربران و میزان استقبال آنها از محصول و خرید آن، به مرور کاهش می یابد. این اتفاق قبلاً برای یکی از دوربین EOS R اتفاق افتاده ، که در ابتدا ۲٬۳۰۰ دلار و امروز با قیمت ۱٬۷۹۹دلار عرضه می شود.

انتظار میرود رسانه‌ها در هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری درباره‌ی قیمت نهایی دوربین EOS R5 کانن منتشر نمایند. گفته می‌شود کانن قصد دارد پرچمدار جدید خود را در تاریخی نامشخص در ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) به‌صورت نهایی رونمایی کند.

کابران عزیز برای اطلاع از قیمت و مشخصات فنی تمامی دوربین ها، لنز و تجهیزات عکاسی، و هر اطلاعاتی برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی دوربین عکاسی نیاز دارید، در سایت نمایندگی کانن در دسترس شما عزیزان می باشد. همچنین شما می توانید بصورت تلفنی با بخش فروش نمایندگی کانن تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان کانن دریافت نمائید. افتخار ما خرید مطمئن و آسوده شما عزیزان است.

تماس با کارشناسان