نمایندگی کانن - تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

معرفی و تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

ما در شروع مقاله تفاوت دوربین کانن 90D با 80D اول به معرفی هر یک از دوربین ها می پردازیم و سپس تفاوت بین این دوربین میانرده‌ی کانن می پردازیم.

دوربین کانن 90D

با توجه به اینکه این روزها اکثر افراد علاقه زیادی به ثبت خاطرات خود داند استفاده از دوربینی با کیفیت به این حس آن ها کمک زیادی می کند از همین ر و می توان به جرات گفت دوربین کانن 90 یکی از بهترین و باکیفیت ترین دوربین های ‍‍پیشرفته ای می باشد که در اختیار کاربران قرار داده می دهند.

دوربین کانن 90D یکی از دوربین های پیشرفته ای می باشد که قابلیت های منحصرو خاصی نسبت به دیگر دوربین ها دارد.

 

مشخصات دوربین کانن 90D

  • سرعت بالای عکاسی و فیلمبرداری
  • رزولویشن بالای 32.5
  • وضوح تصویر وداینامیک بالا
  • عکاسی در محیط های کم نور
  • سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  •  دارای سیستم فوکوس خودکار
  • عکاسی از سوژه های متحرک
  • سرعت بالای شاتر برابر با ۱/۸۰۰۰

با توجه به تعاریف بالا می توان گفت دوربین کانن 90D دارای سرعت بالایی می باشد. این دوربین دارای حسگری بسیار قوی و بالا می باشد که از قطعات  APS-C و CMOS می باشد. دارای رزولوشن بالای ۳۲.۵ مگاپیکسلی است. این نوع حسگر به نسبت گذشته از وضوح تصویرُ رزولوشن بالا وداینامیک بهتری استفاده شده است بنابراین دوربین کانن 90D نسبت به دیگر دوربین های کانن از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

سرعت فیلم برداری این دوربین درحالت  Full HD‌ با ۱۲۰ فریم بر ثانیه برابری می کند به همین خاطر فیلم برداری در حالت اسلوموشن انجام می گیرد.البته سرعت بالای فیلم برداری این دوربین ها فقط در مورد این موضوع صدق نمی کند و در مورد عکاسی باسرعت بالا هم قادر است با سرعتی ۱۱ فیرم به صورتی پی در پی عکس برداری کند.

دوربین کانن 90D گزینه ای بسیار مناسب بابت عکاسی از سوژه های متحرک مثل ورزشی و عکاسی از حیوانات و یا عکاسی در محیط های کم نور با کیفیتی ثابت می باشد. به دلیل آنکه دارای سیستم فوکوس بالایی می باشدفیلم برداری و عکاسی به صوراتی کانلا طبیعی انجام می شود و همین موضوع سبب شده تا نتیجه بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار داده شود.

یک دیگر از ویژگی هایی که این دوربین ها دارا می باشند نمایشگر لمسی می باشد که دارای چرخش به سمت اطراف می باشد. این قابلیت باعث شده است کاربران به راحتی بتوانند کادر بندی مورد نظرشان را در زاویه های مختلف انجام دهند.. مقدار سرعت شاتر دوربین با۱/۸۰۰۰ ثانیه برابر می باشد. سنسور بسیار بالای با رزولوشن بالا ۳۲.۶ مگاپیکسلی از دیگر نقاط قوت دوربین کانن 90D می باشد به همین خاطر می تواند تصاویری با وضوح و شفافیتی بالا را ثبت کند. به همین علت در محیط های کم نور می شود با کیفیتی مشابه با فضای پر نوربه عکاسی پرداخت.

طرحی بدنه

با توچه به توضیحات بالا در مورد مشخصات این دوربین در زیر به مشخصات ظاهری دوربین اشاره می کنیم :

در قسمت پشت دوربین کانن 90D صفحه LCD وصل شده است که دارای قطری برابر با ۳ اینچ می باشد و صفحه آن لمسی می باشد.  این صفحه قابلیت چرخیدن را دارد. استفاده از صفحه لمسی باعث شده تا کاربران بتوانند در قسمت منوها و فوکوس دوربین به راحتی از آن استفاده کنند.

در قسمت بالای صفحه نمایشگر منظره یاب اپتیکال دوربین وجود دارد که وضوح ودقت بالایی را ایجاد می کند. این منظره یاب ۱۰۰ محیطی را که نیاز به عکاسی می باشد پوشش می دهد این موضوع باعث شده است تا دقت بهتری در زمان عکاسی انجام گیرد.علاوه براین موضوع برخی از دیگر ویژگی های کمکی را به کاربر نشان می دهد.

درقسمت ارتباطی دوربین کانن 90D از وای فای داخلی استفاده شده است که می توان به راحتی تصاویر یا ویدیو ها را داخل فضایی که مورد نیاز کاربر می باشد انتقال داد.به این صورت که بدون آنکه کابلی را به آن وصل کنند یا از اینکه کارت حافظه دوربین را به دستگاه های دیگر مصل کنند این کار انجام می گیرد. قابلیت استفاده از بلوتوث باعث شده است تا دوربین به راحتی به موبایل وتبلت وصل شود و این امکان به انتقال تصاویر کمک  می کند.

تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

استفاده از اپلیکیشن اختصاصی کانن به نام  Canon Connect app یاعث شده است تا اطلاعات مورد نیاز به راحتی جابه جا شوند. حسگری که در دوربین کانن 90D به کار رفته است باعث شده نورسنجی دوربین از ۲۲۰۰۰۰ نقطه نورسنجی بصورتی خودکار بهره ببرد که این موضوع باعث افزایش دقت سیستم فوکوس و نورسنجی دوربین می شود.

با توجه به تعاریف بالا در مورد دوربین کانن 90D می خواهیم مقایسه ای با دوربین کانن 80D  داشته باشیم تا متوجه تفاووت های این دوربین ها بشویم در ابتدا بهتر است به صورتی مختصر با دوربین کانن ۸۰ آشنا شویم :

دوربین کانن 80D

این مدل از دوربین دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی می باشد . دارای سیستم فوکوس خودکار هیربدی یا دو گانه ۴۵ نقطه ای می باشد .

در طراحی این محصول از پردازشگر  digic 6 استفاده شده است که قابلیت عکاسی پشت سر هم 7 فریم بر ثانیه را دارا می باشد. لنز موجود به کار رفته در دوربین نیز 18-135  میلی متر می باشد که از سری جدیدUSM  با محدوده دیافگرام 3/5-5/6   می باشد.

نمایشگر این دوربین لمسی بوده و کاملا قابل چرخش می باشد.اندازه این نمایشگر 3 اینچ می باشد که از نوع TFT-LCD  می باشد.

این دوربین دارای 45 نقطه فوکوس می باشد که فوکوس خودکار DUAL PIXEL نیز در آن موجود می باشد. نکته ای که وجود دارد این هست که این دوربین قابلیت عکاسی با فرمت  RAW  را دارا می باشد.

بدنه دوربین 80D CANON در مقابل گرد و خاک مقاوم است و مانع هرگونه مشکل در دوربین می شود.

 
آیتم دوربین کانن 90D دوربین80D
حسگر 33 مگاپیکسل APS-C 24 مگاپیکسل CMOS AF
پردازشگر DIGIC 8 DIGIC 6+
منظره یاب اپتیکال اپتیکال
فوکوس Dual Pixel  Dual Pixel AF
فیلمبرداری

4K با سرعت 30 فریم در ثانیه

FULL HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه
عکسبرداری پیوسته

11 فریم در ثانیه

30 فریم در ثانیه
حساسیت ISO 100-25600 100-16000
ارتباط  BLUETOOTH ,WIFI  WiFi+NFC
نوع بدنه SLR SLR
نوع صفحه نمایش TFT LCD TFT LCD
بزرگنمایی منظره یاب 0.95 برابر 0.95 برابر
ابعاد 141 در 105 در 77 میلی متر 139 در 105 در 79 مبلی متر
نوع باتری باتری لیتیوم یون LP-E6N باتری لیتیوم یون LP-E6N
حداکثر سرعت شاتر 1.8000ثانیه 1.8000ثانیه
لرزشگیر داخلی ندارد ندارد

 تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

دوربین عکاسی کانن 90D دارای سنسور33 مگاپیکسلی CMOS APS-C با محدوده ایزو از 100 تا 600/25 می باشد ولی دوربین کانن 80D دارای سنسور 24 مگاپیکسلی CMOS APS-C با محدوده8 ایزو از 100 تا 000/16 می بشاد.

این دو دوربین از لحاظ رزولوشن تصویر بسیار با کیفیت می باشند البته که 33 مگاپیکسلی بودن دوربین کانن 90 کیفیت آن را بیشتر کرده است همین موضوع باعث شده است تا تصاویر در سایز های مورد نظر به راح-تی بدون آنکه افت کیفیت ایجاد شود به چاپ برسد.

تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

تفاوت دوربین کانن 90D با 80D

پردازنده استفاده شده در دوربین کانن مدل 90D یک DIGIC 8 می باشد که در مقایسه با دوربین کنان 80 پیشرفت بسیاری داشته است . افکتخای تصویر ی بالا و پردازش فایل های JPEG یا RAW با سرعتی بسیار بالا انجام می شود همه این موارد باعث شده است تا دوربین کنان 90 نسبت به دوربین کنان 80 جلوتر از قبل باشد.

  • کانن 90D : رزولوشن  4kبا نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، اسلوموشن با کیفیت  1080p Full HD و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • کانن 80D : رزولوشن  1080p Full HD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
بی شک دوربین‌های حرفه‌ای DSLR یا دوربین‌های بدون آینه برای عکاسان حرفه‌ای بهترین گزینه هستند، مخصوصا اگر قطع فول فریم باشند؛ اما فراموش نکنید که هزینه بدنه و لنزهای این دسته از دوربین‌ها به شدت زیاد است و شاید هر عکاسی توان تهیه آنها را نداشته باشد.
 
به همین دلیل است که کمپانی‌هایی مثل کانن هنوز هم سعی دارند دوربین‌هایی با قطع کراپ فریم و قیمت پایین‌تر معرفی کنند تا افراد بیشتری را هدف قرار دهند. البته این پایین آمدن قیمت همیشه به معنای افت کیفیت نبوده و برای مثال در مقایسه کانن 80D و 90D دیدیم که هر دو دوربین کیفیت بسیار خوبی دارند.
 
شاید بتوان در بهترین حالت، دانشجویان و عکاسان متوسط را بازار هدف کانن برای دوربین‌های 80D و 90D دانست. هر دو دوربین کیفیتی بسیار بالا داشته و در بیشتر شرایط شما را همراهی خواهند کرد.
تفاوت دوربین کانن 90D با 80D
highres canon eos 80d vs canon eos 90d side view 1566908633 2
به نظر ما اگر در حال حاضر 80D دارید، خرید 90D برای ارتقای دوربینتان می‌تواند یک حرکت عاقلانه و خوب باشد، البته اگر با هزینه آن مشکلی نداشته باشید. چرا که بسیاری از موارد مانند اسلات کارت حافظه، باتری، گریپ باتری و مانت لنز در هر دو دوربین یکسان بوده و می‌توانید تحهیزات خود را حفظ کنید.
 
اگر هم در حال حاضر مدل دیگری دارید یا می‌خواهید 90D را به عنوان اولین دوربین خود انتخاب کنید، باز هم یک حرکت عاقلانه و هوشمندانه است. چرا که از نظر ما 90D در حال حاضر یکی از بهترین دوربین‌های قطع کراپ فریم بازار است.
امیدوارم نکاتی که در مقاله تفاوت دوربین کانن 90D با 80D که برایتان گفتیم مفید بوده باشد.برای خرید هرکدام از این دوربین ها می توانید به سایت کانن مراجعه کنید.

تماس با کارشناسان