نمایندگی کانن - فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی

فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی

فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی

فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی

کیفیت تصاویر شما در رسانه های اجتماعی ، وب سایت ها ، وبلاگ ها و ارائه ها بر درک نام تجاری شخصی و شرکتی شما تأثیر می گذارد. همه فرمت های تصویر یکسان نیستند.

برخی از آنها برای نمودارها و نمودارها در نظر گرفته شده اند ، در حالی که برخی دیگر برای عکس های چشم نواز در نظر گرفته شده اند. دانستن اینکه از چه فرمت پرونده ای استفاده کنید ، تصاویر شما را در بهترین حالت نگه می دارد.

فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی: PNG

PNG یک قالب شطرنجی بدون اتلاف است که مخفف Portable Network Graphics است. PNG ها را GIF نسل بعدی در نظر بگیرید. این قالب دارای شفافیت داخلی است ، اما همچنین می تواند عمق رنگ بیشتری را نشان دهد ، که به میلیون ها رنگ تبدیل می شود.

PNG یک استاندارد وب است و به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از رایج ترین فرمت های تصویری است که به صورت آنلاین استفاده می شود.

فرمت raw چیست

فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی

PNG را هنگامی انتخاب کنید که به یک فایل کوچک نیاز دارید که کیفیت اصلی آن را حفظ کند. فایل های PNG از میلیون ها رنگ به علاوه درجات مختلف شفافیت پشتیبانی می کنند. بنابراین برای فایل های تصویری گرافیکی مانند لوگوها ، نمودارها و اینفوگرافیک مناسب هستند.

PNG ها وقتی فشرده می شوند کیفیت اولیه خود را حفظ می کنند. هنگامی که نیاز دارید PNG را کوچکتر کنید ، به اندازه فایل اصلی شفاف به نظر می رسد. توجه داشته باشید که PNG ها معمولاً بزرگتر از JPEG ها و GIF ها هستند و هرچه حجم فایل بزرگتر باشد ، بارگیری در وب بیشتر طول می کشد.

هنگام استفاده از PNG باید…

  • شما به گرافیک وب شفاف با کیفیت بالا نیاز دارید . تصاویر PNG دارای یک “کانال آلفا” متغیر هستند که می توانند هر میزان شفافیت داشته باشند (در مقابل GIF هایی که فقط شفافیت روشن/خاموش دارند). به علاوه ، با عمق رنگ بیشتر ، تصویری پر جنب و جوش تر از GIF خواهید داشت.
  • تصاویر با رنگ های محدود دارید . اگرچه هر تصویری کار می کند ، فایل های PNG با یک پالت رنگ کوچک بهترین هستند.
    شما نیاز به یک فایل کوچک دارید . فایل های PNG می توانند به اندازه های بسیار کوچک کوچک شوند. مخصوصاً تصاویری که رنگ ، شکل یا متن ساده دارند. این باعث می شود نوع فایل تصویری ایده آل برای گرافیک وب باشد.

فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی: JPEG

JPEG یک فرمت شطرنجی با ضرر است که مخفف Joint Photographic Experts Group ، تیم فنی توسعه دهنده آن است. این یکی از پرکاربردترین فرمت های آنلاین است ، معمولاً برای عکس ها ، گرافیک ایمیل و تصاویر وب بزرگ مانند تبلیغات بنری.

تصاویر JPEG دارای مقیاس فشرده سازی کشویی هستند که حجم فایل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ، اما با فشرده شدن بیشتر مصنوعات یا پیکسلاسیون را افزایش می دهد.

JPEG فرمت اصلی برای عکس های آنلاین است. این برنامه از طیف کاملی از رنگ ها پشتیبانی می کند و تقریباً همه دستگاه ها و برنامه ها می توانند با فرمت JPEG باز شوند و ذخیره شوند که از همه این چهار مورد جهانی ترین است.

تنظیم فرمت عکس در دوربین کانن

فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی

فایل های JPEG زمانی ایده آل هستند که بخواهید حجم فایل را پایین نگه دارید و برای ایجاد یک فایل بسیار کوچک با کمی کیفیت کنار نگذارید. با این وجود ، هنگام ویرایش و ذخیره تصاویر ، کیفیت JPEG کاهش می یابد.

اگر قصد ویرایش مداوم فایل های خود را دارید ، JPEG فرمت کار نیست. اما اگر نیاز به نمایش آنلاین عکس ها دارید ، JPEG ها درست هستند.

JPEG ها علاوه بر از دست دادن کیفیت در فشرده سازی ، از شفافیت پشتیبانی نمی کنند. بنابراین ، از JPEG برای گرافیک های مبتنی بر خط استفاده نکنید ، به ویژه برای تصویر یا رنگ پس زمینه دیگر.

هنگام استفاده از JPEG باید…

  • شما با عکس ها و یا آثار هنری آنلاین سروکار دارید . JPEG ها بیشترین انعطاف پذیری را با ویرایش و فشرده سازی رستری به شما ارائه می دهند که آنها را برای تصاویر وب که باید سریع بارگیری شوند ایده آل می کند.
  • شما می خواهید عکس ها و یا آثار هنری را چاپ کنید . در فایل های با وضوح بالا و فشرده سازی کم ، JPEG ها برای ویرایش و سپس چاپ مناسب هستند.
  • شما باید یک تصویر پیش نمایش سریع برای مشتری ارسال کنید. تصاویر JPEG را می توان به اندازه های بسیار کوچک کاهش داد و برای ارسال ایمیل بسیار مناسب است.

فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی: RAW

یک قالب تصویر خام شامل داده های پردازش نشده است که توسط دوربین دیجیتال یا حسگر اسکنر گرفته می شود. به طور معمول ، تصاویر پردازش می شوند (برای رنگ ، تراز سفیدی ، نوردهی و غیره تنظیم می شوند) و سپس تبدیل شده و به قالب دیگری فشرده می شوند (به عنوان مثال JPEG یا TIFF).

تصاویر خام داده های پردازش نشده و پردازش شده را در دو فایل جداگانه ذخیره می کنند ، بنابراین شما با بالاترین کیفیت تصویر ممکن در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید با یک برنامه ویرایش عکس مانند فتوشاپ به صورت غیر مخرب ویرایش کنید. ده ها و ده ها فرمت خام وجود دارد ، اما برخی از فرمت های معمولی CRW (Canon) ، NEF (نیکون) و DNG (Adobe) هستند.

فرمت دوربین عکاسی

فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی

هنگام استفاده از RAW باید…

شما در حال عکاسی و ویرایش عکس ها هستید . مطمئن شوید که دوربین شما بر روی RAW تنظیم شده است تا بتوانید همه کاره ترین تصویر را ثبت کنید. سپس ، از یک برنامه ویرایش عکس سازگار برای تنظیم تصویر خود استفاده کنید.

فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی: TIFF

(TIFF (Tagged Image File Format یک فرمت فشرده سازی است که اطلاعات مربوط به داده های عکس را از دست نمی دهد. این یک فرمت فایل بدون ضرر است. فایل ها در این فرمت از فایل های JPEG و RAW بزرگتر هستند و تعداد کمی از دوربین ها می توانند تصاویر را در TIFF ذخیره کنند.

TIFF بیشتر از آنکه در عکاسی دیجیتال باشد ، در چاپ و تصویربرداری پزشکی یک قالب استاندارد است. با این حال ، مواردی وجود دارد که عکاسان حرفه ای از آن استفاده می کنند.

برنامه های مختلفی هستند که می توانند فایل های TIFF را باز کرده  یا آنها را ویرایش کنند. اما از آنجا که این فایل های TIFF بسیار بزرگ هستند ، از آنها برای تصاویر مبتنی بر وب استفاده نمی شود و معمولاً به قالب دیگری تبدیل می شوند.

هنگام استفاده از TIFF باید…

  • هیچ اطلاعاتی را در حین فشرده سازی از دست نمی دهد.
  • پشتیبانی شده توسط برنامه های مختلف ویرایش.
  •  به طور گسترده ای در DSLR ها موجود نیست.
  • بیشترین فضای ذخیره سازی را از میان سه فرمت مورد بحث استفاده می کند.
  •  فایل ها برای وب بسیار بزرگ هستند.

در انتهای مقاله ” فرمت‌ های مختلف در دوربین عکاسی” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان