نمایندگی کانن - مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

معرفی و مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

امروز در این سایت قصد داریم که مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5 را زیر ذره بین ببریم و آنها را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی کلی دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

دو دوربین جدید شرکت کانن در رده میرورلس یعنی دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5 رقیب های پر قدرت یکدیگر در بین دوربین های DSLR پر طرفدار شرکت کانن می باشند. دوربین کانن EOS R5 امکانات و قابلیت های زیادی دارد که عکاسان حرفه ای و مبتدی می توانند از آنها استفاده کنند. ولی برعکس دوربین کانن EOS R6 اگر چه بعضی از قابلیت های رقیب خود را دارا است ولی در رده بندی پایین تری قرار دارد.

152866 cameras news vs canon image2 1wcbgd8ml7 e1662881849129

بررسی و مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

آیتم دوربین کانن EOS R6 دوربینEOS R5
حسگر 20 مگاپیکسلی Dual Pixel CMOS 45 مگاپیکسلی فول فریم Dual Pixel CMOS
پردازشگر  DIGIC X  DIGIC X
منظره یاب 3.68 میلیون نقطه‌ای 5.76 میلیون نقطه
فوکوس Dual Pixel Dual Pixel CMOS AF
فیلمبرداری UHD 4K با نرخ فریم تا 60p و 1080 با نرخ فریم تا 120p 8K30 خام  و 4K120 فیلم داخلی 10 بیتی
عکسبرداری پیوسته سرعت 20 فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی 30 فریم در ثانیه
حساسیت ISO 100-400 ISO 100-51200
ارتباط  BLUETOOTH ,WIFI WIFI , BLUETOOTH
نوع بدنه SLR بدون آینه SLR بدون آینه
نوع صفحه نمایش TFT LCD TFT LCD
بزرگنمایی منظره یاب 0.76 برابر 0.76 برابر
ابعاد 138 در 98 در 88 میلی متر 138 در 98 در 88 میلی متر
نوع باتری باتری لیتیوم یون LP-E6NH باتری لیتیوم یونLP-E6NH
حداکثر سرعت شاتر 1.8000 ثانیه 1.8000ثانیه
لرزشگیر داخلی دارد ندارد

بدنه در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

بدنه این دو دوربین; در نگاه اول شبیه به هم هستند، اما اگر نگاه دقیق‌تری بیندازیم. تفاوت های زیادی دیده می شود.
بارزترین تفاوت این است که R5 دارای صفحه تنظیمات در بالای بدنه است، در حالی که R6 طبق معمول فقط یک صفحه نمایش حالت نوردهی دارد.

ساختار و جنس بدنه این دو دوربین نیز متفاوت است. R5 دارای ساختار فلزی پایه با صفحه پشتی پلی کربنات است، در حالی که R6 از پلی کربنات تقویت شده بیشتر استفاده می کند. بدنه R5 کمی زاویه دارتر است و دوربین به طور کلی سنگین تر از R6 است. طبق اعلام قانون؛ دوربین R5 ساختاری مشابه دوربین 5D دارد و R6 را باید همانند دوربین 6D در نظر گرفت.

سنسور در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5 باید بگوییم که اساسی ترین فرق این دو دوربین در رزولوشن تصویر این دو می باشد. دوربین کانن EOS R5 جدید ترین حسگر طراحی شده توسط شرکت کانن را دارد که با رزولوشن 45 مگاپیکسلی خود می تواند عکاسی در سبک های مختلف و متفاوتی را به وجود می آورد . البته این حسگر هنوز در شرایط تست میدانی شدید قرار نگرفته است ولی کار شناسان ما انتظار دارند که تصاویر آن جزئیات زیادی داشته باشند.

داخل بدنه دوربین کانن EOS R6 از یک حسگر 20 مگاپیکسلی تعبیه شده و این حسگر بسیار شبیه به حسگر موجود در درون بدنه دوربین 1D X III می باشد . رزولوشن 20 مگاپیکسل هم در اکثر شرایط کافی به نظر می آید ولی اگر شما به عنوان یک عکاس حرفه ای قصد چاپ عکس در اندازه های بسیار بزرگ را دارید و یا اگر به جزئیات بیشتر از حد تصور در دوربین های عادی نیازمند هستید این حسگر شما را قانع نمی کند.

عکاسی متوالی در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

یکی از قابلیت های بین دو دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5؛ سرعت عکاسبرداری پیوسته آنها است و در هر دو دوربین سرعت عکاسی در 12 فریم بر ثانیه ممکن می باشد . هنگام استفاده از شاتر الکترونیکی ؛ سرعت عکاسبرداری پیوسته آنها حدود 20 فریم بر ثانیه می باشد.

بررسی و مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

Canon EOS R5 vs R6 Back View

دوربین R5 با داشتن از تعداد پیکسل های بیشتر عملکرد سخت تری را دارد . در سرعت 20 فریم بر ثانیه حداقل باید تعداد 84 فایل RAW + Large/Fine JPEG را بر روی یک کارت حافظه CFexpress ذخیره کند و در زمان عکاسی با فرمت JPEG به تنهایی ؛ این تعداد به 170 عکس نیز می رسد.

در دوربین کانن EOS R6 این مقدار ها کم تر است و با توجه به استفاده از یک کارت حافظه UHS-II در این دوربین باید تعداد 140 فایل Raw + Large/Fine HEIF را در خود ذخیره کند. در حالت استفاده از Raw+JPEG این تعداد به 160 شات در هر قسمت رسیده و در صورت استفاده از حالت Raw به تنهایی ؛ تعداد 240 فایل با هر مرتبه باید ذخیره شوند.

فیلم‌برداری در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5 باید بگوییم که فیلمبرداری یکی از بزرگترین تفاوت ها در بین این دو دوربین است. حسگر دوربین کانن  R5 برای فیلمبرداری از ویدئوهای 8K با حداکثر سرعت 30p  طراحی و تولید شده.

همچنین این دوربین دارای گزینه ای برای ضبط ویدیو به صورت raw است که این امر فیلمبرداری 8k کامل و بدون ضریب کراپ می باشد. لازم به ذکر است که این دوربین می تواند فیلمبرداری 4K/120p را با استفاده از تمام سطح حسگر انجام دهد ولی از لحاظ کیفیت قابلیت استفاده از تمامی پیکسل های موجود بر روی سطح حسگر نبوده و پیش بینی می شود مقداری افت در جزئیات تصویر مشاهده خواهید کرد.

از طرفی دیگر دوربین کانن EOS R6 می تواند فیلمبرداری 4K تا 60p را ثبت کند. در این کیفیت ؛ تصویر به صورت 16:9 ثبت می شود و این یعنی اعمال یک ضریب کراپ کوچک به میزان 1.07x می باشد.

کارت حافظه در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

حسگر 45 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 8K در R5 قطعا حجم بیشتری از اطلاعات را در مقایسه با R6 تولید می کند و به همین دلیل کانن علاوه بر UHS-II.SD درگاه کارت حافظه CFexpress را برای این دوربین در نظر گرفته است.

برای دوربین R6 با وضوح پایین تر، استفاده از کارت حافظه سریع UHS-II در حالت های ضبط عکس و فیلم کافی به نظر می رسد.

اتوفوکوس در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5 باید بگوییم که سیستم اتوفوکوس این دو دوربین بسیار به هم شبیه هستند. در هر دو دوربین از آخرین فناوری اتوفوکوس Dual Pixel AF کانن بکار رفته است و پوشش کامل 100 درصد در هر دو وضعیت عمودی و افقی قابل دسترسی می باشد.

هر دو دوربین کانن حالت های هوش مصنوعی را دارا می باشند و در سیستم آنها قابلیت تشخیص سوژه انسان و حیوان تعبیه شده است . این سیستم که اصطلاحا ‘EOS iTR AF X’ نامیده می شود می تواند تا چشم ؛ چهره و بدنه انسان ؛ حیوان و پرندگان را به خوبی تشخیص دهد و حالت فوکوس را بر روی آنها را حفظ کند.

مقایسه ویژگی های دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

Canon R5 vs R6 21

لازم به ذکر است که اولویت بندی فوکوس بر انسان یا حیوان را شما می توانید در دوربین خود تنظیم کنید و حتی هنگامی که صورت فرد از دوربین دور می شود ؛ دوربین می تواند تا بلافاصله روی بدن آن فوکوس نماید و به محض مشاهده چشم ها ؛ دوباره فوکوس را روی چشم و صورت آن قرار گیرد.

دوربین کانن R6 EOS قادر به انجام فوکوس در شرایط کم نور تا -6.5EV در زمان استفاده از یک لنز با دیافراگم F1.2 و فیلمبرداری در شرایط کم نور تا -5EV بوده.

از طرفی دیگر دوربین کانن R5 نیز قادر به انجام اتوفوکوس در -6EV و فیلمبرداری در -4EV با یک لنز F1.2 می باشد.

اتصال بی سیم در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

هر دو دوربین دارای Wi-Fi داخلی برای انتقال عکس و فیلم به دستگاه های هوشمند هستند. همچنین امکان اتصال به پلتفرم FTP برای آنها وجود دارد.

طول عمر باتری در مقایسه دوربین کانن EOS R6 و دوربین کانن EOS R5

تفاوت های داخلی باعث شده تا عمر باتری هر یک از این دوربین ها متفاوت باشد. هر دوی این دوربین ها می توانند از باتری 16 وات ساعتی LP-E6NH استفاده کنند.
دوربین R5 با هر بار شارژ کامل باتری می تواند 320 عکس با منظره یاب و 490 عکس با LCD بگیرد. با استفاده از تنظیمات و گزینه های پیشرفته این دوربین، مصرف باتری 30 درصد افزایش یافت.

دوربین Canon R6 نتایج خوبی از نظر عمر باتری ارائه می دهد. 380 عکس با منظره یاب و 510 تصویر با LCD; هر بار که باتری به طور کامل شارژ می شود، می توان آنها را ضبط کرد.

هر دو دوربین را می توان با استفاده از کابل USB-C پرسرعت شارژ کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

تماس با کارشناسان