نمایندگی کانن - مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

معرفی کلی و مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

 امروز ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50 بپردازم که این دو از بهترین دوربین‌های بدون آینه‌های کراپ فریم حال حاضر بازار هستند.

دوربین‌های بدون آینه هر روزه محبوب‌تر می‌شوند و کمپانی‌های مختلف هم نیز از این محبوبیت استفاده کرده و به تولید این دسته از دوربین‌ها روی آوردند.

ولی تنها دوربین های بدون آینه‌های فول فریم نیستند که محبوبیت زیادی دارند. دوربین های فول فریم‌ قیمت زیادی دارند و امکان دارد همه افراد توان تهیه آن را نداشته باشند. به همین علت بهترین گزینه برای آنها استفاده از دوربین‌ های کراپ فریم می باشد.

دو دوربین کانن M50 و نیکون Z50  به طور خاص برای عکاسان سطح متوسط طراحی و تولید شده که می‌ خواهند به جای استفاده از دوربین‌ های DSLR، از دوربین های بدون آینه‌ استفاده کنند. البته می‌ توان آن را یک گزینه ایده‌آل برای دانشجویان عکاسی محسوب کرد.

مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

آیتم دوربین کانن M50 دوربین نیکون Z50
حسگر 24.3 مگاپیکسل APS-C CMOS 20.9 مگاپیکسل APS-C CMOS
پردازشگر 8 DIGIC EXPEED 6
منظره یاب OLED الکترونیکی
فوکوس 143 نقطه ای 209 نقطه ای
فیلمبرداری MPEG-4,H.264 MPEG-4,H.264
عکسبرداری پیوسته 10.0 فریم بر ثانیه 11.0 فریم در ثانیه
حساسیت ISO 100-25600 100-51200
ارتباط NFC, BLUETOOTH, WIFI WIFI
نوع بدنه SLR بدون آینه SLR فشرده
نوع صفحه نمایش TFT LCD TFT LCD
پوشش منظره یاب 100% 100%
ابعاد 116 در 88 در 59 میلی متر 127 در 94 در 60 میلی متر
نوع باتری باتری لیتیوم یون LP-E12 باتری لیتیوم یون EN-EL25
حداکثر سرعت شاتر 1.4000 ثانیه 1.4000 ثانیه
لرزشگیر داخلی ندارد ندارد

بدنه در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50 در زمینه بدنه باید بگوییم که کیفیت ساخت بدنه یکی از مهمترین ویژگی های هر دوربینی محسوب می شود. مقاومت بدنه در برابر آب و هوای بد می‌ تواند به شما کمک کند تا از دوربینتان در زیر بارش برف و یا باران‌ های البته بهاری و نم نم بهره مند شوید.

مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

نیکون دوربین‌های قبلی خود را کاملا مقاوم در برابر آب و هوای بد طراحی کرده بود. ولی Z50 با توجه به اینکه تنها بخش‌ هایی از جلو و بخش‌ هایی از بدنه آن از جنس آلیاژ منیزیم است، کاملا ضد آب و گرد و غبار نیست و به پیشنهاد خود کمپانی نیکون بهتر می باشد که در شرایط بد از این دوربین با احتیاط استفاده کنیم.

صفحه نمایش و منظره یاب در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

صفحه نمایش استفاده شده در هر دو دوربین کیفیت بسیار بالایی دارد و شدت نور آن برای کار در نور ملایم آفتاب رضایت بخش است. جزئیات به خوبی در این صفحه نمایش ها نمایش داده می شوند و رنگ ها طبیعی هستند.
Canon M50 از یک صفحه نمایش لمسی 3 اینچی استفاده می کند که می تواند 360 درجه بچرخد. صفحه نمایش 1.4 میلیون نقطه دارد و کیفیت در محدوده خود مثال زدنی است.

نیکون Z50 از یک صفحه نمایش لمسی LCD کج 3.2 اینچی با 1.4 میلیون نقطه استفاده می کند و با توجه به بدنه بسیار کوچک آن، چنین تنظیمات صفحه نمایش واقعاً یک شاهکار است.
منظره یاب هر دو دوربین الکترونیکی و با کیفیت است. منظره یاب نیکون Z50 دارای 2360000 نقطه است و عملکرد آن عالی است. این ویزور دارای ضریب بزرگنمایی 1.02 برابر است، ظاهر خوبی دارد.

سنسو ر و پردازنده در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50 در زمینه حسگر و پردازنده هر دو دوربین از یک سنسور کراپ فریم CMOS APS-C بهره مند هستند. ولی به جز انداره حسگر، تمام موارد دیگر با هم متفاوت است.

حسگر به کار رفته در دوربین نیکون  20.9 مگاپیکسلی بوده و می‌ تواند و قابلیت پوشش دهی محدوده ایزوی بین 100 تا 51.200 دارد. و امکان ارتقای آن تا 204.800 هم وجود دارد.البته لازم به ذکر است که با بالا رفتن ایزو، نویز تصویر هم زیاد می‌ شود.

با توجه به کراپ فریم بوده Z50 نمی‌ توانیم از آن توقع زیادی داشته باشیم که در ایزو های خیلی زیاد کارایی قابل قبولی داشته باشند. اگرچه کنترل نویز در آن خیلی عالی بوده و حتی در شب هم می‌ توانید عکس هایی با کیفیت فوق العاده ثبت کنید.

بررسی و مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

مقایسه کانن M50 و نیکون Z50

دوربین کانن از یک حسگر 24 مگاپیکسلی بهره مند است که از لحاظ جزئیات در برابر رقیبش نیکون عملکرد بهتری دارد. این حسگر قادر به پوشش دهی محدوده ایزوی 100 تا 25.600 است. البته امکان ارتقای آن تا 51.200 هم وجود دارد.

کیفیت تصویر در هر دو دوربین عالی می باشد و نمی‌ توان نقص یا عیبی روی آنها گذاشت. در روز روشن و در حالت خودکار، عکس‌ ها کیفیت عالی دارند و عکاسی در شب هم با این دوربین ها بسیار لذت بخش است. اگر هم به عکاسی در حالت دستی علاقه داشته باشید، این دوربین ها بی شک از بهترین دوربین‌‌های این رنج قیمتی هستند.

فیلم‌برداری در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50 در زمینه فیلمبرداری دوربین کانن M50 می تواند با حداکثر رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند. کیفیت و جزئیات در فیلم‌ های ثبت شده با این دوربین به حدی عالی هستند که جای هیچ بررسی و یا بحثی را باقی نمی‌ گذارند.

در مقابل دوربین نیکون Z50 هم می تواند با همان رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد. کیفیت ویدیو های ضبط شده به وسیله این دوربین نیز دست کمی از رقیبش دوربین کانن M50 ندارد.

داینامیک رنج در هر دو دوربین عالی است و کنترل نور و رنگ به بهترین حالت ممکن انجام می‌ شود.

یکی دیگر از مزیت های مشترک هر دو دوربین که در دوربین‌ های DSLR همرده آن ها وجود ندارد، قابلیت ضبط ویدیو های اسلوموشن است.

عکاسی پی در پی در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

سرعت عکاسبرداری پیوسته احتمالا یکی از اولین مواردی می باشد که یک عکاس ورزشی یا حیات وحش به آن توجه خواهد کرد. چون که نیاز دارد در کمترین زمان  تعداد عکس های بیشتری را ثبت کند تا سوژه‌ مورد نظرش را که با سرعت در حال حرکت است، از دست ندهد.

هر دو دوربین در این بخش آمار حدودا مساوی داشته و تفاوت یک عددی آنها بسیار جزئی می باشد. نیکون Z50 می تواند تا با نرخ 11 فریم بر ثانیه به طور پیوسته به ثبت تصاویر با فرمت JPEG یا RAW بپردازد و این عدد در کانن M50 به 10 فریم بر ثانیه می‌ رسد.

بررسی و مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

مقایسه دوربین کانن M50 و Z50

جدا از اینکه برای بیشتر ژانر های عکاسی که نیاز به سرعت دارند، مثل عکاسی حیات وحش یا عکاسی ورزشی، نرخ 10 یا 11 فریم برای عکاسی پیوسته بسیار راضی کننده است.

لازم به ذکر است که یکی از مشکلاتی که در نیکون Z50 مشاهده می شود، خاموش شدن ویزور آن در زمان عکاسبرداری پیوسته است.

اتصال بی سیم در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق وای فای، بلوتوث و یا NFC به اپلیکیشن مخصوص دوربین در گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ‌تان متصل شده و تصاویر را به سادگی و با سرعت زیادی انتقال دهید.

هر دو کمپانی برای دوربین‌هایشان مجموعه‌ی کاملی از ارتباطات بی سیم را شامل وای فای، بلوتوث و NFC فراهم کرده‌اند که واقعا عالیست !

فوکوس در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50 در زمینه فوکوس نیکون برای Z50 از یک سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره برده که 209 نقطه فعال دارد. این سیستم در بیشتر شرایط عملکردی بی نظیر دارد. شاید عملکرد آن را نتوان بی نظیرخواند مخصوصا برای فیلم برداری، ولی دقت و سرعت آن قانع کننده است.

کانن نیز برای دوربین کانن M50 از یک سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده کرده که 143 نقطه فعال را دارا می باشد.  در زمان فیلم برداری و یا استفاده از لایو ویوو، این دوربین از سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل استفاده می کند که کارایی اش مثل دیگر دوربین‌ های کانن که به این فناوری مجهز هستند بی نظیر می باشد.

در نور کم هر دو دوربین عملکردی یکسانی دارند، البته شرظط ان استفاده از ویزور است. وقتی سیستم دوال پیکسل کانن وارد این مقایسه می‌ شود،همه چیز از حالت مقایسه خارج شده و به نفع M50 است.

 مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

تماس با کارشناسان