نمایندگی کانن - نکات عکاسی تولد

نکات عکاسی تولد

نکات عکاسی تولد

اموزش نکات عکاسی تولد

یکی از مهمترین روزهای سال تولد شماست. این مراسم می تواند در داخل و خارج از خانه برگزار شود. خلاقیت و انعطاف شما بهترین راه برای ثبت عکس های فراموش نشدنی است. کودکان می توانند بهترین سوژه های عکس شما باشند، پس آماده باشید تا آنها را در حال لبخند زدن ببینید. در ادامه شما را به مطالعه نکات عکاسی تولد دعوت می کنیم.

عکاسی تولد یک نوع عکاسی بسیار پیچیده است که به صبر زیاد و مهارت های ارتباطی خوب نیاز دارد. چگونه عکس های تولد خوبی بگیریم و چه تنظیماتی را انتخاب کنیم؟ چرا باید از فلاش استفاده کرد؟ چگونه عکس جشن تولد را ویرایش کنیم؟

یک فضای جشن ایجاد کنید

می توانید با برگزاری یک جشن تم ایجاد کنید. به عنوان مثال، می تواند یک تم دیزنی باشد. شما باید لباس های مضمونی را برای بچه ها انتخاب کنید (گوش های میکی موس و شنل شانه ای بپوشید) یا به سبک پرنسس یاسمین دیزنی تزئین کنید .

موضوع دزدان دریایی نیز خوب است. شما می توانید لباس های خنده دار زیادی (کلاه و تکه چشم) در نظر بگیرید و چیدمان دکوراسیون برای شما سخت نخواهد بود. عکس های جداگانه دزدان دریایی و پوسترها را با کشتی ها آویزان کنید.

اگر قرار است به تنهایی عکس جشن تولد بگیرید، بخشی از این فضا شوید. اگر شخص دیگری است، به او بگویید که مهمانی شما چه تم و سبکی خواهد داشت. یک لباس را از قبل انتخاب کنید تا عکاس زیاد متمایز نشود.

بررسی نکات عکاسی تولد

نکات عکاسی تولد

 از سه پایه برای جشن های بزرگ استفاده کنید

برای هر شخصی، تولد یک مناسبت خاص است که نزدیکترین و عزیزترین ها در کنار دلخواه ترین مهمانان جمع می شوند. به عنوان یک عکاس جشن تولد، باید از اولین ملاقات در نزدیکی خانه عکاسی را شروع کنید، زیرا انتظار به پایان رسیده است و احساسات شادی با شکوه خواهد بود.

در مرحله بعد، لحظه هدیه دادن را از دست ندهید زیرا این شادترین لحظه برای کودک است. همچنین باید از تمام مهمانان با هم عکس بگیرید.

از همه مهمانان پشت میز عکس بگیرید

پس از جلسه همه دوستان و مهمانان، همه به سر میز جشن می روند. با رنگ های مختلف ظروف زیبا و یک سفره غیر معمول (هر بار متفاوت است) می درخشد. در اینجا باید لحظاتی را ثبت کنید که مهمانان به تازگی پشت میز نشسته اند اما این همه زیبایی را لمس نکرده اند.

اما این تصاویر جشن تولد مبارک را برای مدت طولانی درنگ نکنید، زیرا مودبانه نخواهد بود. مهمان ها ممکن است فکر کنند که شما به آنها اجازه غذا خوردن را نمی دهید.

آموزش نکات عکاسی تولد

نکات عکاسی تولد

عکس های تولد زیادی بگیرید

عکاسان عکاسی تولد می‌ دانند که معمولاً نمی‌ توان همه را برای مدت طولانی در هیچ تعطیلی کنار هم نگه داشت. بچه‌ ها برای بازی فرار می‌کنند، بزرگ‌ترها شروع به کار می‌کنند و کل شرکت در اطراف پراکنده می‌شود.

بنابراین، شما باید تا حد امکان عکس بگیرید. مردم انتظار عکس گرفتن از آنها را نخواهند داشت و شما خنده دارترین و غیرمعمول ترین عکس ها را دریافت خواهید کرد.

مکان ها و ژست ها را تغییر دهید

اگر مکان ها و موقعیت های عکاسی را تغییر ندهید، تصاویر خسته کننده ای در همان پس زمینه و از یک زاویه خواهید داشت. باید مدام در اطراف حرکت کنید و از موقعیت های مختلف عکس بگیرید.

سعی کنید از مهمانان بخواهید بخش هایی از لباس ها یا لباس های بیرونی خود را تعویض کنند. این ایده عکاسی تولد طنز را اضافه می کند و فضا را تسکین می دهد.

 عکس های جداگانه بگیرید

به ندرت می توان کودکان را در یک مهمانی گرد هم آورد، بنابراین باید عکس های جداگانه بگیرید. اگر می خواهید آنها را با هم ضبط کنید، سعی کنید این کار را در طول بازی انجام دهید.

تصاویر کیک تولد بگیرید یا با اسباب بازی های نرم به کودکان شلیک کنید. با این حال، شما باید یک عکس مشترک بگیرید. برای مثال می توانید لحظه ای را ثبت کنید که همه بچه ها شمع های کیک را فوت می کنند.

نکات عکاسی تولد

نکات عکاسی تولد

 با کیک عکس بگیرید

کیک تولد مورد انتظار ترین قسمت هر جشن تولد است. حالات چهره یک فرد تولد باید به تصویر کشیده شود زیرا همیشه برای او شگفت انگیز است که یک کیک چگونه خواهد بود. هنگام عکسبرداری از جشن های تولد، باید از کیک به طور جداگانه با شخص تولد و سایر مهمانان و لحظه فوت شمع ها عکس بگیرید.

سرعت شاتر را 1/100 ثانیه تنظیم کنید. برای گرفتن چندین عکس و گرفتن تصاویر واضح، باید حالت عکاسی پیاپی را انتخاب کنید.

 در طول مسابقات کودکان عکس بگیرید

برای عکاسی از کودکان در حالت ها و موقعیت های غیر معمول، باید در طول مسابقات از آنها عکس بگیرید. اگر عکاسی تولد در تابستان برگزار می شود، به آنها تفنگ آب بدهید، آنها را به تیم ها تقسیم کنید.

در زمستان، بازی با گلوله های برفی این کار را انجام می دهد. کودکی که متمرکز و علاقه مند به پیروزی است می تواند احساسات و حالات چهره ای را ارائه دهد که قابل تکرار نیست.

تعاملات کودکان را با دقت مشاهده کنید و برای ثبت بهترین لحظات آماده باشید. به نورپردازی توجه کنید. اگر مهمانی در خانه برگزار شود، نورپردازی می تواند به اندازه کافی روشن نباشد.

در این حالت، از دیافراگم f/2.8-f/4 استفاده کنید و ISO را تا 400 افزایش دهید تا تصاویر با کیفیت بالا بگیرید. همچنین می توانید ترکیب بندی و کادر بندی را آزمایش کنید.

نکات عکاسی تولد

مراحل رشد را نشان دهید

نوزادان سریع رشد می کنند. برای تولد، به یاد داشته باشید که از شمع های روی کیک، بادکنک ها و کادوها عکس بگیرید. از کودکتان که کنار تختش نشسته است عکس بگیرید، بهترین جلوه نور طبیعی از پنجره است و یک دیافراگم بزرگ (f/2.8-f/4) برای محو کردن پس زمینه لازم است.
از آنجایی که کودک سریع حرکت می کند، سرعت شاتر را روی 1/100 ثانیه یا بیشتر تنظیم کنید و دوربین را روی حالت عکاسی پیاپی قرار دهید تا عکس های پیوسته بگیرید تا تصاویر تار نشوند. در صورت لزوم، از یک فلاش خارجی (با پخش کننده نور) برای پر کردن مناطق تاریک استفاده کنید.

تنظیمات پیشنهادی

برای عکس های تولد، سعی کنید حداقل از ISO 400-800 استفاده کنید، زیرا اکثر تولدها در داخل خانه برگزار می شوند. هر چیزی فراتر از آن باعث ایجاد نویز در تصویر می شود. به یاد داشته باشید که سرعت شاتر حداقل 1/125 ثانیه برای گرفتن تصاویر واضح در هنگام حرکت کودک خوب است. هنگام عکاسی از چهره کودکان از فلاش استفاده کنید، اما مراقب باشید از فلاش زیاد استفاده نکنید زیرا خشک و غیر طبیعی به نظر می رسد.

ابزار پیشنهادی

تطبیق پذیری لنز دوربین برای تولدها مفید است، لنز 300 میلی متری تله فوتو به شما در ایجاد یک پس زمینه ساده کمک می کند. لنز استاندارد 50 میلی متری کاربردهای زیادی دارد و عکس های واضحی با پرسپکتیو مشابه چشم انسان ارائه می کند. یک لنز 50 میلی متری معمولاً عکس های نزدیک خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

در انتهای مقاله “ نکات عکاسی تولد ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان