نمایندگی کانن - چگونه چشم اندازها را با فوکوس واضح کنیم

چگونه چشم اندازها را با فوکوس واضح کنیم

چگونه چشم اندازها را با فوکوس واضح کنیم

چگونه چشم اندازها را با فوکوس واضح کنیم؟

یکی از جنبه های کلیدی عکاسی موفق منظره، وضوح تصویر است. معمولاً، مطلوب است که اطمینان حاصل شود که تمام عناصر یک صحنه، چه نزدیک و چه دور، با فوکوس واضح گرفته می شوند. این می تواند چالش برانگیز باشد و اگر با کلیک شاتر به دست نیامد، بعداً در طول پردازش پس از اصلاح نمی توان آن را اصلاح کرد.

یکی از رویکردهایی که اغلب اتخاذ می شود استفاده از کوچکترین دیافراگم موجود، به عنوان مثال f/22، برای به دست آوردن بیشترین عمق میدان است. در حالی که به حداکثر رساندن عمق میدان هدف خوبی است، استفاده از چنین دیافراگم کوچکی به دلیل اثری به نام پراش، در واقع منجر به دریافت تصاویر نرم‌تر می‌شود.

بیشتر لنزها وقتی در دیافراگم های بین f/8 و f/11 استفاده می شوند، شارپ ترین حالت خود را دارند و در حالی که فوکوس هایفوکال ممکن است به شما این امکان را بدهد که با استفاده از این دیافراگم ها، کل صحنه را با وضوح قابل قبولی در یک تصویر ثبت کنید. همیشه هنوز بین تعدادی از عوامل سازش وجود دارد و مواقعی وجود دارد که نمی توانید عمق میدان کافی برای گرفتن یک صحنه کامل با وضوح مطلوب ایجاد کنید.

چگونه چشم اندازها را با فوکوس واضح کنیماینجاست که انباشتن فوکوس وارد می شود.

انباشتن فوکوس تکنیک انباشتن (یا ترکیب) تعدادی از تصاویر است که در نقاط مختلف یک صحنه فوکوس شده اند تا یک تصویر نهایی که حاوی واضح ترین بخش های اصلی است، به طور یکپارچه در یک تصویر ترکیب شوند. آنقدرها هم که به نظر می رسد پرزحمت نیست و می تواند نتایج واقعاً خوبی داشته باشد و صحنه ها را تنها در یک نوردهی بسیار واضح تر از حد ممکن ارائه دهد.

در زمینه…

از آنجایی که تصاویر را در یک دسته قرار می دهید، جدای از نقطه فوکوس، می خواهید عکس های منفرد از همه جنبه های دیگر یکسان باشند. بنابراین، بهتر است دوربین را روی سه پایه قرار دهید و از ریموت رها کننده استفاده کنید.

با استفاده از دیافراگم بهینه خود (به راحتی می توان برای یک ترکیب دوربین/لنز مشخص با استفاده از نمودارهای فوکوس تعیین کرد، اما به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که f/8 نقطه شروع خوبی است)، تعداد مورد نیاز عکس را با فوکوس در نقاط مختلف در سراسر فریم بگیرید. .

حداقل دو تصویر مورد نیاز است، یعنی یکی برای پیش‌زمینه و دیگری برای پس‌زمینه فوکوس شده باشد، اما یک تصویر سوم اضافی که برای زمین میانی فوکوس شده باشد نیز می‌تواند ایده خوبی باشد.

چگونه چشم اندازها را با فوکوس واضح کنیمبازگشت به خانه…

دو تصویر را در فتوشاپ باز کنید و یک فایل جدید ایجاد کنید که هر دو تصویر را به صورت لایه‌های مختلف در یک فایل تشکیل می‌دهد (برای آسان‌تر کردن زندگی، نام‌گذاری لایه‌ها را بر اساس آن، به عنوان مثال نزدیک، دور).

هر دو لایه را انتخاب کنید و به Edit > Auto-Align Layers بروید تا مطمئن شوید که هر دو تصویر کاملاً همپوشانی دارند. گزینه “Auto” را انتخاب کنید و گزینه های “حذف Vignette” و “Geometric Distortion” را از حالت انتخاب خارج کنید.

سپس Edit > Auto-Blend Layers را انتخاب کنید و «Stack Images» را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که «Seamless Tones and Colors» انتخاب شده است.

در این مرحله، فتوشاپ واضح‌ترین بخش‌های هر تصویر را برای گنجاندن در تصویر نهایی تعیین می‌کند و یک ماسک روی هر لایه اعمال می‌کند. در زیر ماسک های لایه اعمال شده بر روی دو تصویر را مشاهده می کنید. در این مثال، می‌توانید ببینید که سنگ‌ها در قسمت پایین تصویر، ناحیه اصلی انتخاب شده توسط ماسک لایه برای لایه «نزدیک» هستند، در حالی که سنگ‌ها در فاصله میانی و کوه‌های پس‌زمینه از لایه «دور» ترکیب شده‌اند. .

ارزش این را دارد که تصویر را با زوم 100% بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه مصنوعات عجیب و غریب ناشی از ترکیب ضعیف هر گونه علف یا شاخه متحرک وجود ندارد. این موارد را می توان با رنگ آمیزی دستی سفید یا سیاه بر روی ماسک لایه مربوطه برطرف کرد (به یاد داشته باشید: سفید آشکار می شود، سیاه پنهان می شود).

برای کسانی که از Elements استفاده می کنند، اگر فقط از 2 یا 3 تصویر استفاده می کنند، می توان ترکیب را به صورت دستی با استفاده از ماسک های لایه و گرادیان های سفید/سیاه انجام داد. در برخی موارد، در واقع نتایج بهتری به دست می‌دهد، با «مصنوعات ترکیبی» کمتری برای انجام ترکیب به صورت دستی.

هنگامی که از ترکیب راضی بودید، لایه ها را ادغام کنید تا تصویر انباشته و متمرکز نهایی خود را ارائه دهید.

چگونه چشم اندازها را با فوکوس واضح کنیمممکن است هنگام نمایش تصاویر با وضوح وب فوراً مشخص نباشد، اما تفاوت در وضوح کلی هنگام استفاده از دیافراگم های بهینه و انباشته شدن فوکوس هنگام چاپ تصاویر شگفت انگیز است.

برای اینکه بتوانید روی پشته فوکوس کنید، زمانی که از صحنه عکس می گیرید، فقط کمی دقت بیشتری لازم است، و زمانی که پشت کامپیوتر خود هستید، چند مرحله پردازش کوتاه نیاز دارد، پس چرا دفعه بعد که در حال عکاسی از مناظر هستید، آن را انجام ندهید.

در انتهای مقاله “ چگونه چشم اندازها را با فوکوس واضح کنیم ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: فوکوس در عکاسی ماکرو ، فوکوس در عکاسی نجومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان