نمایندگی کانن - تجهیزات نورپردازی استودیویی

تجهیزات نورپردازی استودیویی

تجهیزات نورپردازی استودیویی

انواع تجهیزات نورپردازی استودیویی

تجهیزات نورپردازی استودیویی می تواند به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و علاوه بر افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده، راحتی عمل بیشتری را نیز برای عکاس و فیلم بردار به وجود آورد. نورپردازی استودیویی می تواند در عکاسی پرتره، عکاسی از اشیاء با سایز کوچک و عکاسی از موارد چاپی همچون کتاب، پوستر و … مورد استفاده قرار گیرد.

بعلاوه با استفاده از تجهیزات نورپردازی استودیویی می توانید دیافراگم های بسته تر استفاده کنید و در نتیجه عمق میدان بیشتری داشته باشید. همچنین با استفاده از این تجهیزات می توانید سرعت شاتر را افزایش داده و درنتیجه احتمال تارشدن عکس ها را کاهش دهید. تجهیزات نورپردازی استودیویی این امکان را به شما می دهد تا کنترل بیشتری بر نور داشته و سایه های زیبایی را برای ثبت عکس به وجود آورید.

تجهیزات نورپردازی استودیویی انواع مختلفی دارند و هر یک برای کاربری خاص طراحی شده اند. اما برخی از این لوازم بسیار کاربری هستند و استفاده از آن ها می تواند نیاز شما به نور مناسب را فراهم آورد. در اینجا قصد داریم تا برخی از تجهیزات نورپردازی استودیویی را معرفی کنیم.

تجهیزات نورپردازی استودیویی

پیشنهاد خرید
download 1

میکروفن استودیویی کامیکا STM-01

مشاهده محصول

تجهیزات نورپردازی استودیویی

پروژوکتور

پروژوکتور نور بسیار خوبی را برای استودیوهای عکاسی و فیلم برداری فراهم می کند. در هنگام خرید این محصول از نمایندگی کانن به دمای تولید شده توسط آن توجه نمایید. از این رو می توانید برای کاهش دما این نورها از لامپ های فلورسنت استفاده نمایید.

رفلکتور

رفکتورها برای منعکس کردن نور بر روی اشیاء مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا در هنگام عکاسی قسمت هایی از سوژه دارای سایه های تندی می شود که نیاز به بازتاب نور بر آن نقاط خواهد بود.

خیمه نور

یکی از کاربردی ترین ابزارآلات مورد نیاز برای عکاسی و فیلم برداری در استودیوها، خیمه نور است. این ابزار در سایزهای مختلف موجود می باشد. خیمه ها سفید و نقره ای رنگی هستند و نور از بیرون روی آن تابیده شده و نور یکنواخت و نرمی روی سوژه داخل خیمه تابیده می شود.

اسنوت

شاید در ابتدا، وقتی با snot ملاقات می کنید، ممکن است تعجب کنید که برای چه چیزی می توان از آن استفاده کرد! اما باید گفت که snot یکی از بهترین ابزارها برای کنترل نور است. من از snot با عکس های تک نور از سوژه های کوچک استفاده می کنم و نتایج شگفت انگیز است.

Snot نور را متمرکز می کند و به شما امکان می دهد فقط بخشی از سوژه مورد نیاز خود را در معرض دید قرار دهید. پوزه یک نور متمرکز، مستقیم و واضح ایجاد می کند که منجر به عکس های بسیار واضح می شود. شما همچنین می توانید از snot به عنوان چراغ پشت سر خود استفاده کنید. Snot در هر ژانر عکاسی مفید خواهد بود.

رینگ لایت

در سال های اخیر یکی از متداول ترین تکنیک های نورپردازی مورد استفاده عکاسان، رینگ لایت است. قیمت رینگ لایت معمولاً گران است، اما این قیمت نمی تواند مقدار رینگ لایت را کاهش دهد.
این به دلیل کیفیت نور و انعطاف پذیری زیاد رینگ لایت هاست که به شما امکان عکاسی در هر شرایطی را می دهد. رین لایت یک نور حلقه ای است که به طور یکنواخت سوژه را روشن می کند.

تجهیزات نورپردازی استودیویی

از عکاسی ماکرو گرفته تا پرتره، قطر تصاویر بسته به کاربردشان متفاوت است چراغ های رنگی در انواع ال ای دی و مهتابی موجود هستند، مدل های ال ای دی بهتر هستند و قابلیت کنترل دمای نور را دارند. چراغ های رنگی به گونه ای طراحی شده اند که می توان از آن برای موبایل استفاده کرد و همچنین جعبه دارای آینه است که برای گرفتن عکس های سلفی بسیار مفید است.

به نظر می رسد رینگ لایت ها بدون توجه به عکاسان حرفه ای در حال تبدیل شدن به نور مورد استفاده عموم مردم هستند و این امر منجر به افزایش نرخ خرید رینگ لایت در آینده می شود.

بیوتی دیش

 Beauty Dish ابزاری برای عکاسان پرتره و مد است. وسیله ای بسیار کاربردی برای شکل دادن به نور لامپ زیبایی از یک فنجان که دور لامپ را احاطه کرده و یک صفحه فلزی که نور اصلی را می پوشاند تشکیل شده است.
نقش صفحه فلزی تابش مستقیم نور به دیوار و ایجاد یک نقطه کانونی نیست، بلکه منعکس کردن نور از لبه ظرف و از آنجا به دیوار است.

این باعث ایجاد نوری ملایم و یکنواخت با سایه های ملایم می شود که در عکاسی پرتره و مدل سازی بسیار مفید است. امروزه هر عکاس حرفه ای باید ظرف زیبایی در آتلیه خود داشته باشد.

صفحه نور

این ابزار در زیر سوژه قرار گرفته و باعث می شود تا اطراف سوژه، نوری کاملا یکنواخت به وجود آید.

انواع نور پیوسته

این تجهیزات که شامل LEDهای به هم پیوسته است در شکل های مستطیلی و حلقه ای وجود دارد. این نوع از تجهیزات نورپردازی علاوه بر نوردهی خوب، گرمای پایینی تولید کرده و مصرف پایینی نیز دارد.

فلاش های استودیویی

فلاش های استودیویی کمک می کنند تا عکاس به راحتی نور را از هر جهت کنترل کند. این فلاش ها دارای ریموت بوده و قابلیت کنترل از راه دور را داراست. در صورتی که بخواهید از کیت های فلاش استودیویی استفاده نمایید، به طور همزمان سه فلاش به همراه رادیو فلاش، شیدر و فیلتر رنگی را به همراه پایه را در اختیار خواهید داشت.

سافت باکس 

می توان گفت که خرید سافت باکس به دلیل امکانات فراوانی که این تجهیزات نورپردازی در اختیار عکاسان قرار می دهد، بسیار محبوبتر از سایر تجهیزات نورپردازی است.
یک سافت باکس شامل یک جعبه کنترل نور، دو پخش کننده پارچه و یک کنترلر نور پارچه مشبک است. البته این ابزار آخر زیاد کاربرد ندارد.

قسمت بیرونی جعبه کنترل نور از پارچه ساخته شده است، اما داخل آن از پارچه بازتابنده است، البته پارچه داخلی در دو رنگ نقره ای و طلایی موجود است و پارچه طلایی مقداری نور را جذب می کند و نمی کند. 100% را نشان می دهد.سافت باکس ها در اندازه های مختلفی عرضه می شوند که سایز متوسط ​​در بین عکاسان محبوبیت بیشتری دارد.

همانطور که از نام آن پیداست، جعبه نرم برای کاهش میزان نور روی سوژه کار می کند. در واقع کار او پخش نور است. سافت باکس ها عمدتاً برای عکاسی و مدلینگ استفاده می شوند و در هر عکاسی و مدلینگ حرفه ای که می بینید حداقل از یک سافت باکس استفاده می شود.
از این چراغ ها می توان به عنوان نور اصلی، پرکننده و تکمیلی استفاده کرد. با استفاده از سافت باکس می توانید عکس های تکی زیبا بگیرید.

انواع سافت باکس

سافت باکس ها در سه نوع مستطیلی، مربعی و هشت ضلعی موجود هستند. در سال های اخیر استفاده از Octabox به عنوان نور اصلی در بین عکاسان حرفه ای رایج شده است.

تجهیزات نورپردازی استودیویی

 

تماس با کارشناسان