نمایندگی کانن - آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه: در این مقاله با ماهمراه باشید تا آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه را بررسی کنیم. یک تصویر می تواند دارای ارزش هزاران کلمه باشد ولی تصویری که از یک محصول گرفته می شود می تواند به معنای هزاران بازدید کننده برای وبسایت باشد یکی از راهکارهای تاثیر گذار وبا ارزش برای جذب مخاطب در وبسایت های تجارت الکترونیکی عکاسی از محصولات می باشد.

البته محتوایی مثل موشن گرافیک تیزر تبلیغاتی پادکست و محتوا های متنی نیز می توانند به شما کمک کنند بر اساس آماری  که موسسه trellis  منتشر کرده است 51 درصد از شهروندان امریکایی که به اینترنت دسترسی دارند خرید آنلاین را ترجیح می دهند و این آمار روز به روز در حال افزایش است اما از طرفی همچنین به معنا است که 49 درصد آمریکایی ها همچنان ممکن است با خرید کالا های از فروشگاه های فیزیکی راحت تر باشند.

یعنی محلی که درآن بتوانند پیش از  پرداخت هزینه، محصول را ببیند، لمس و حتی تست کنند.

 

IMG 20220703 102736 438چند نکته برای آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه

از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید. برای عکاسی تبلیغاتی درخانه شما میتوانید حتی با دوربین گوشی خود عکسبرداری کنید ما گوشی‎های هوشمند جدیدتر مانند آیفون X، گوگل Pixel 2 و گلکسی اس 9 سامسونگ دوربین‎هایی با تنظیمات گسترده «دمای رنگ» دارند تا تصاویر خود برای شرایط مختلف نورپردازی بهینه کنید.

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه با دوربین گوشی

اگر می خواهید محصولات خود را در فضای مجازی مثل اینستاگرام یا تلگرام بگذارید، می توانید از موبایل خود برای شروع استفاده کنید. بسیاری از گوشی ها قابلیت تنظیم دمای رنگ و نور محیط را دارند که در این مرحله شما باید بدون ترس تلاش کنید و از محصولات مختلف عکاسی کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

برای عکاسی تبلیغاتی در خانه به کمک یک سه پایه احتیاج دارید

قبل از توضیح سه پایه، باید به یک قانون بسیار مهم اشاره کنیم:

دوربین خود را در حالی که لنز آن را به سمت سوژه گرفته اید به یک جای محکم تکیه ندهید. به عنوان مثال فرض کنید دوربین خود را به تعدادی کتاب تغییر دادید، هر گونه تغییر در نظم این کتاب‎ها باعث خواهد شد ظاهر تصاویر شما ثبات نداشته باشد.

بنابراین حتما مطمئن شوید که این نظم در حین عکاسی تغییر نمی‎کند. هیچ ضرری ندارد زمان ثبت تنها چند عکس از محصول برای وب‎سایت تجارت الکترونیکی‎تان دوربین را خودتان نگه دارید. ولی هر چه کسب و کار شما رشد پیدا می‎کند و تصاویر محصول بیشتری می‎گیرید، استانداردسازی موقعیت محصول در هر عکس زمان عکاسی روی دست سخت می‎تواند باشد.

برای این که از ثبات تصاویر محصول خود مطمئن شوید به یک سه پایه نیاز خواهید داشت. خوشبختانه خرید یک سه پایه برخلاف گذشته نیاز به سرمایه‎ گذاری زیاد ندارد. در زیر دو نوع سه پایه و یک لوازم جانبی را معرفی می‎کنیم که زمان عکاسی با یک گوشی هوشمند نیاز خواهید داشت.

پایه نگهداری گوشی موبایل برای عکاسی تبلیغاتی در خانه

روی هر دو سه پایه بالا پیچی پیدا خواهید کرد. این پیچ روی دوربین شما قرار می‎گیرد و زمانی که توسط سه پایه عکس می‎گیرید، دوربین شما را در محل خود ثابت می‎کند و نگه می‎دارد. سطح پایینی اکثر دوربین‎های حرفه‎ای یک سوراخ پیچ برای این کار دارد ولی گوشی‎های هوشمند می‎توانند از پایه نگه‎دارنده گوشی موبایل مانند تصویر زیر استفاده کنند.

این پایه دو طرف گوشی‎ هوشمند شما را در بر می‎گیرد و می‎توانید آن را روی هر کدام از سه پایه ها پیچ کنید که به شما اجازه می‎دهد در حالی که صفحه گوشی به سمت یا دور از شما است از دوربین استفاده کنید. زمانی که تصمیم گرفتید باید از کدام پایه استفاده کنید، دوربین را جلوی محصول خود بگذارید. می‎توانید روی زمین محلی که هر کدام از پایه‎های سه پایه قرار می‎گیرند را مشخص کنید تا تصویری با کیفیت‎تر ثبت کنید.

عکس های پرتره بگیرید

برای تاکید روی محصول از حالت عکاسی پرتره یا Sweep استفاده کنید زیرا  یکی از نکات مهم نشان دادن جزئیات محصول است که با حذف نکات اضافه نتیجه بهتری خواهد داشت. مخصوصا از کسانی که می خواهند محصولاتشان را به صورت آنلاین بفروشند و یا عکاسی تبلیغاتی انجام دهند، باید بتوانند تا حد ممکن جزئیات محصول را به نمایش بگذارند.

IMG 20220703 102742 486

برای عکاسی تبلیغاتی در خانه از بین نور طبیعی و مصنوعی یکی را انتخاب کنید.

هرگز اهمیت نور را در عکاسی از محصول در خانه دست کم نگیرید چون می‎تواند کیفیت تصاویر محصول شما را بهتر یا حتی بدتر کند. به یاد داشته باشید، خریداران یک کالا بهترین ظاهر از یک محصول را می‎خواهند یعنی عکسی که بتوانند قبل از خرید همه چیز محصول را ببینند.

شرایط نوردهی مناسب به شما کمک می‎کند ویژگی‎های مهم یک عکس را که روی تصمیم‎گیری خریدار تاثیر می‎گذارد را نشان دهید. برای مشاهده نمونه عکس های محصول ما در استودیو نماد صفحه عکاسی محصول را مشاهده کنید. برای هر محصول ممکن است مجبور به تغییر شرایط نوردهی شوید، یک سری تجهیزات نوردهی که برای بعضی از تصاویر جواب می‎دهند ممکن است ظاهر سایر تصاویر را بدتر کنند. برای منبع اصلی نور خود باید از بین دو نوع نور انتخاب کنید.

نور طبیعی

نور طبیعی به سادگی به معنای نور خورشید است. از این نور به عنوان «نور ملایم» یاد می‎شود چون نور محدوده نور خورشید ملایم‎تر و بزرگتر به نسبت نور چراغی است که مستقیما روی محصول تابانده می‎شود. تصاویر محصولات تجاری الکترونیکی زمان عکاسی با نور طبیعی ظاهر بی نظیری دارند اگر عکس محصول در محیط بیرون گرفته شده باشد یا هدف استفاده از آن در محیط بیرون است.

محصول توسط یک فرد استفاده شده است، پوشیده شده است یا به همراه او عکاسی شده است عکس افراد در نور طبیعی بهتر است.

قصد دارید روی محیط اطراف محصول تاکید کنید تا این که هدفتان نشان دادن ویژگی خاصی از محصول باشد.

عکس زیر، تصویر جذابی است که تحت شرایط نور طبیعی گرفته شده است. نوری که از سمت چپ می‎آید به شکل بی نقصی کیف را روشن کرده است در حین این که یک سایه ملایم روی پاهای مردی گذاشته است که آن را حمل می‎کند تا روی این محصول تاکید شود.

 

نور مصنوعی

نور مصنوعی به معنای استفاده از شمع، آتش و به شکل متداول‎تر آن، لامپ‎های رشته‎ای است. از نور مصنوعی همچنین به اسم «نور سخت» یاد می‎شود چون یک سطح نوری کوچکتری ولی متمرکزتر تولید می‎کند. این نوع نور جزئیات فیزیکی محصول را به نمایش می‎گذارد که برای تاثیرگذاری روی خریدار آنلاین باید روی آن‎ها تاکید شود.

 

برای عکاسی تبلیغاتی در خانه در ملایم سازی از سایه ها از نور بازتابی یا پر کننده استفاده کنید. زمانی که شما می خواهید عکاسی تبلیغاتی در خانه را آغازکنید از نور بازتابی یا پر کننده برای ملایم سازی سایه ها استفاده کنید.

شما باید سطح تابش هرنور سخت بالقوه ای را که بر روی انتهای محصول می تابد را کم کنید.

کارت بازتابی لامپ فلاش Flashbulb Bounce Card

یک کارت بازتابی یا کارت رفلاکتور یک کارت کوچک است که نور اصلی را به سمت سطح زیر محصول شما بازتاب می‎کند تا سایه‎ ها را کاهش دهد. بعضی از کارت‎های بازتابی به لامپ فلاش (Flashbulb)یک لنز دوربین حرفه‎ای متصل می‎شوند تا نور را از فلاش دوربین پراکنده کنند.

کارت بازتابی لامپ فلاش

این کارت یک نور ملایم‎تر را از بالا به طرف سوژه، به جای مسقیما به طرف آن می‌‌پاشد، بنابراین پشت سوژه‎ای که از آن عکس می‎گیرید یک دنباله طویل سایه نخواهید داشت.

پس زمینه ‎ها در زمان عکاسی از محصول در خانه باید نشان دهند زمانی که می‎خواهید عکس را به بازدیدکنندگان آنلاین سایت خود نشان دهید، دوست دارید چه دیدگاهی از عکس شما داشته باشند. ابتدا فکر کنید یک پس زمینه سفید می‎خواهید یا یک پس زمینه پویاتر و واقعی‎تر. برای درست کردن هر کدام از آن‎ها راه ساده ای وجود دارد.

نتیجه گیری : تصاویر مختلفی برای عکاسی تبلیغاتی در خانه بگیرید

اخرین نکته ای که در رابطه با آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه برای شما میخواهیم بگوییم این است که از یک عکس برای محصول بسنده نکیند عکاسی شما باید به شکلی باشد که تمام نکات که یک محصول در ظاهر دارد مشخص شود . ما سعی کردیم تمام نکاتی که در رابطه با آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه مهم و قابل توجه بود را به شما ارائه دهیم امیدواریم از همراه شدن با ما لذت برده باشید.

برای آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه از مقاله های شیوه های نورسنجی، انواع عکسبرداری پرتره، آموزش عکاسی صنعتی، آموزش عکاسی هنری،آموزش عکاسی مستند دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان