نمایندگی کانن - آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی

آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی

آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی

آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی : عکاسی از بناهای تاریخی  نشان دهنده تمدن و فرهنگ هر کشوری است که از سالها قبل اهمیت داشته است.

یکی از نکات مهم برای آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی مطالعه تاریخچه بنا است. قبل از حرکت به سمت موقعیت عکاسی حتما راهنمای تاریخچه بنای مدنظر را مطالعه کنید تا ایده های جدید برای عکاسی داشته باشید.

آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی حتی  با دوربین موبایل هم میتوان انجام داد. اما از آنجا که عکس های  تاریخی بسیار ارزشمند هستند بهتر است از تجهیزات حرفه ای برای خلق آثاری ماندگار استفاده کنید. برای آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه به شما توضیح میدهیم با ما همراه باشید.

استفاده صحیح ازنور

نوری که در کار خود وارد می کنید باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد. با این فرض که بنای یادبود خیلی دور نیست، می توانید با استفاده از یک جلوه چراغ قوه قدرتمند بر روی نقطه عطف خود یک طرح جذاب ایجاد کنید. وقتی نقطه عطف برجسته می شود، جلوه چراغ قوه بهترین کار را دارد، اما نمی خواهید خیلی دور یا نزدیک به جایی باشد که نتایج ظاهری بسیار تیره ایجاد می کند، یا تولید نور بیش از حد روشن و با انعکاس بیش از حد درگیر می شود.

آموزش عکسبرداری از بنای تاریخی

در صورت تمایل می‌توانید برای آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی لنزی را در نظر بگیرید که نور بیشتری را در یک عکس بگیرد. با این حال، همراه داشتن چندین لنز برای تشخیص اینکه چه چیزی ممکن است بهترین کار را در حین گرفتن عکس داشته باشد، کمک می کند. لنزهایی که جمع آوری می کنید می توانند تعیین کنند که چه چیزی ممکن است عکس های شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

عکسبرداری از ناحیه های مختلف

یکی از ایده هایی که باید برای عکاسی از عکس های خود در نظر بگیرید این است که به شرایط زیادی توجه کنید که می توانید عکاسی  خود را در آن محیط انجام دهید. شما می توانید در بسیاری از شرایط، از جمله در شرایط روشن و تاریک، عکس بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است در ساعات اولیه صبح هنگام طلوع خورشید برای ایجاد یک عکس دراماتیک به یک نقطه عطف بیایید.

عکسبرداری از ناحیه های مختلف

در صورت امکان می توانید در شرایط آب و هوایی مختلف عکس بگیرید. داشتن قدرت ایجاد نماهای متنوع از یک صحنه بر اساس شرایط و سایر ویژگی‌هایی که در آن قرار دارید، در صورت برنامه‌ریزی کافی، می‌توانید ظاهری برجسته به آن اضافه کنید

جلوه پرسپکتیو را پایین نگهدارید

در آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی یک افکت پرسپکتیو می‌تواند خوب گرفتن برخی عکس‌ها را سخت‌تر کند. این امر به‌ویژه در عکس‌های شاخص که در آن از چیزی عکس می‌گیرید که دارای خطوط مستقیم در اطراف است، صدق می‌کند.

شما باید از تولید منظری که دارای خطوط همگرا به جای خطوط مستقیم است اجتناب کنید. یک ایده در اینجا این است که لنز را مستقیماً به سمت مرکز ساختمان قرار دهید. در اینجا بین خطوط افق بالا و پایین بمانید. انجام این کار باعث می شود که عکس از نظر پرسپکتیو کمی منظم تر به نظر برسد

به نمای نزدیکی از مکانهای دیدنی خود نگاه کنید

در آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی ، جزئیات روی یک نقطه عطف می تواند به اندازه کافی معنی داشته باشد. به عنوان مثال، شما ممکن است در داخل یک کلیسای قدیمی باشید، و ممکن است متوجه انحناهای مشخص در اطراف قسمت داخلی سقف شوید.

می توانید از نمای نزدیک از عکس های شاخص خود استفاده کنید تا ظاهر هیجان انگیزتری ایجاد کنید و عکس های خود را جذاب تر کنید. همچنین، می‌توانید از بسیاری از این عکس‌های نزدیک برای ایجاد یک بررسی گسترده‌تر و متمایزتر از روش‌های مدیریت عکس‌های خود استفاده کنید

کلوزآپ ها باید با همان استانداردهای نور و خطوط تولید شوند. این برای ایجاد نقاط منحصر به فرد است که در صورت استفاده به اندازه کافی جذاب تر هستند

آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی با دوربین کانن

برای آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی شما نیاز به یک دوربین با کیفیت دارید که در ادامه چند نمونه را به صورت مختصر برای شما در ادامه شرح می دهیم.

دوربین کانن 850d

دوربین 850D کانن سری جدید دوربین های با کیفیت که بسیار از لحاظ های مختلف شبیه به 850D است . این دوربین با کنترول خلاقانه ، فیلم برداری 4k و اتصالات باعث تعجب بیشتر کاربران شده است. دوربین کانن 850 دی مجهز شده به سنسور 24 مگاپیکسلی و پردازنده ی DIGIC 8 است که در برخی مواقع آن را با نام Canon’s EOS Rebel T8i می شناسند از جدید ترین و با کیفیت ترین دوربین های ارائه شده این کمپانی است.

دارای سیستم منظره یاب با 45 میلیون نقطه حساس است این قابلیت در زمانی است که AF DUAL PIXEL  فوق العاده ای برای حالت عکس برداری و فیلم برداری مجهز شده است که به لطف عکاسان کنترول بیشتری بر روی سوژه های خود دارد. 850D داری صفحه نمایش تمام لمسی است همینطور دارای قابلیت تشخیص چهره و تشخیص انسان است.تشخیص چهره انسان به صورتی است که در هر شرایط نوری و محیطی به خوبی عمل می کند. 850 دی را اگر بخواهیم در رنج EOS رتبه بندی کنیم، بین 250D و 90D قرار می‌گیرد.

این دوربین با استفاده از بلوتوث و وای فای به دستگاه های دیگر متصل می شود که می توانید عکس های و فیلم های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید همچنین دارای پورت میکروفن خارجی است.

با استفاده از این دوربین می توانید در هر جو و شرایطی عکس برداری کنید شایان ذکر است که 850 دی دارای قابلیت عکس برداری چند زاویه ای دارد.

مشخصات کلی دوربین برای آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی

850 دی

  • حسگر 24 مگاپیکسلی CMOS AF
  • صفحه نمایش متحرک 3 اینچیبا رزولوشن 1040000 نقطه
  • عکاسی با سرعت 5.5 فریم در ثانیه با رزولوشن کامل
  • پردازشگرIDIGIC 7
  • سیستم فوکوس اتوماتیک 45 نقطه ای
  • WiFiداخلی و گزینه ی فعال NFC جهت نقل و انتقال هر چه آسانتر عکس ها و فیلمها از دوربین  به گوش یا تبلت
  • فیلمبرداری 4K با کیفیت عمق میدان سینمایی و فوکوس کشی و حفظ فوکوس بی نظیر حتی به هنگام فیلمبرداری از سوژه ی متحرک
  • کنترل دیافراگم از چشمی   
  • کنترل اتوماتیک ISO هنگام فیلمبرداری

ویژگی ها دوربین دیجیتال کانن مدل 90D

90D

  • 32.5 مگاپیکسل APS-C CMOS, 22.3 x 14.8mm
  • اندازه حسگر APS-C
  • حساسیت 100-25600 ISO قابل گسترش تا 51200
  • ۴۵ نقطه فوکوس با سیستم Dual Pixel AF
  • فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری Full HD با سرعت 120 و 60 فریم در ثانیه
  • اندازه مانیتور ۳ اینچ لمسی و کاملا متحرک
  • ارتباط  WiFi و بلوتوث
  • ورودی میکروفن و خروجی هدفون
  • پردازشگر DIGIK 8
  • منظره یاب اپتیکال با پوشش 100%
  • وزن 701 گرم
  • سایز : 140.7*104.8*76.8mm
  • شارژ باتری 1300 شات

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 90D لنز 135-18 یکی از کارآمد ترین دوربین های عکاسی می باشد که توسط کمپانی کانن ساخته و روانه بازار شده است. دوربین کانن 90D با نمایشی که از خود بجای گذاشته است خود را یک دوربین قدرتمند و قابل توجه در زمینه عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای معرفی کرده است.

اولین آیتمی که در دوربین کانن 90D دارای اهمیت بسیاری می باشد سنسور و پردازنده این دوربین است که تغییر در این دو مورد ب منزله تغییر اساسی در یک مدل دوربین کانن محسوب می شود.  دوربین کانن 90D دارای یک سنسور 34 مگاپیکسلی که دارای مگاپیکسل مؤثر برابر با 32٫5 می باشد. شرکت کانن برای اولین بار در دوربین عکاسی کانن 90 دی از مگاپیکسل بالای 30 استفاده کرده است.

نکته های قابل توجه در کیفیت تصاویر ثبت شده:

رنگ‌های بسیار زیبا و لذت بخش در تصاویر JPEG

محدوده‌ی داینامیکی بالا تصاویر در کلاس خود

فوکوس خودکار EOS iTR تشخیص چهره را برای کنترل فوکوس دقیق هنگام عکاسی از پرتره فراهم می کند.

حتمابه نحوه چیدمان افراد در اطراف عکس خودتان به خوبی دقت کنید

شما نباید تصور کنید که قرار است مردم مانع عکس های عکاسی شما شوند و برخی از تصاویر را کمتر فریبنده کنند. در عوض، باید به آن افراد اجازه دهید تا بخشی از یک شات باشند.

آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی با مردم

گاهی اوقات حضور برخی افراد در پس‌زمینه برای اهداف محیطی می‌تواند عکس را دراماتیک‌تر کند. اینها می توانند نشان دهند که یک چیز در زمینه چقدر می تواند اساسی باشد یا چگونه آن شی در مقایسه با دیگران قرار می گیرد. تأثیر شدیدی که هنگام شلیک با افراد مختلف در یک منطقه ایجاد می کنید، اگر به اندازه کافی خوب برنامه ریزی شده باشد، می تواند چیزی به یاد ماندنی تر و جذاب تر ایجاد کند.

معروف ترین بناهای تاریخی ایران

1-میدان نقش جهان اصفهان

2-تخت جمشید استان فارس

3-بازار یزد

4-ارگ بم در استان کرمان

5-مسجد کبود تبریز

6-بیستون کرمانشاه

7-کاخ گلستان

8-تخت سلیمان آذربایجان

9-سازه های آبی شوشتر در خوزستان

10-بازار تبریز

در مقاله آموزش عکسبرداری از بناهای تاریخی سعی کردیم تا شما را با نکاتی که در هنگام عکسبرداری از بناهای تاریخی باید رعایت و توجه کنید آشنا کنیم امیداوریم مطالب و نکته هایی که برای شما شرح دادیم مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان