نمایندگی کانن - آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟

آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟

آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟

آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟

کیفیت نمایشگر های LCD از زمان ظهور اولین دستگاه هایی که از آنها استفاده می کنند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اکثر دوربین های دیجیتال ، تلفن های همراه و رایانه های لوحی از شیشه مقاوم و مقاوم در برابر خط و خش برای محافظت از صفحه نمایش در برابر آسیب استفاده می کنند ، بنابراین شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا دلیلی برای سرمایه گذاری روی محافظ صفحه وجود دارد یا خیر.

محافظ صفحه برای چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک محافظ صفحه LCD چندین کار را انجام می دهد: محافظت از صفحه دیجیتال دوربین شما! با این حال، این کار به ظاهر کوچک می‌تواند برای سال‌های آینده به قیمت سلامتی دوربین شما تمام شود.

نمایشگرهای دیجیتال که به ال سی دی نیز معروف هستند، فرآیند مدیریت اشیا را ساده کرده اند. اما بیشتر آنها به رطوبت، گرد و غبار، کثیفی و چربی حساس هستند. علاوه بر این، بزرگترین مشکل این نمایشگرهای دیجیتال حساسیت بیش از حد آنها به خط و خش است. حتی اگر از دوربین در لایه به اصطلاح قو استفاده کنید، پس از چند ماه یا چند سال استفاده همچنان خطوط روی صفحه LCD آن ظاهر می شود.
محافظ LCD، البته، برای بسیاری از عکاسان این خطوط بی اهمیت هستند. زیرا این عکاسان معمولا تصویر را با دوربین خود مشاهده نمی کنند و ممکن است قصد فروش دوربین خود را نیز نداشته باشند.

آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟

اما اگر جزو این دسته نیستید، می توانید با سالم نگه داشتن محافظ LCD صفحه دیجیتال دوربین از کیفیت تصاویر روی آن اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر روزی قصد فروش دوربین را داشته باشید به دلیل خطی بودن صفحه LCD قیمت آن کاهش نمی یابد!
اگر هنوز در مورد خرید محافظ صفحه دوربین فکر می کنید، در پایان این مقاله زمان تصمیم گیری خواهید داشت! با ما همراه باشید تا ببینیم آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟

با این حال ، بسته به نحوه استفاده شما از دوربین برای اهداف کسب و کار ، محافظ صفحه نمایش برای دوربین های دیجیتال مزایای زیادی را ارائه می دهد.

حفاظت

اگرچه اکثر صفحه های LCD از شیشه مقاوم در برابر خط و خش ساخته شده اند ، اما شکی نیست که محافظ صفحه لایه دیگری از محافظت را به دستگاه شما اضافه می کند.

از آنجایی که از صفحه LCD دوربین خود به عنوان یکی از روش های اصلی برای مرتب سازی عکس ها و مشاهده نتایج استفاده می کنید ، مهم است که صفحه عاری از خراش ، ترک خوردگی و خط و خش باشد.

آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است چرا؟

آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟ این امر به ویژه در مورد دوربین های دیجیتال نقطه و عکاسی که منظره یاب ندارند صادق است و بنابراین برای ترکیب تصویر به طور کامل به صفحه LCD متکی هستند. حفاظت بیشتر از دستگاه های دیجیتال شما به ندرت چیز بدی است.

انعکاس‌های آزاردهنده

محافظ صفحه LCD می تواند تنظیم تصویر را به خصوص در محیط های روشن دشوار کند. می توانید با خرید یک محافظ LCD غیر بازتابنده، این تابش نور را محدود کنید. در نتیجه فرصت های بیشتری برای تصحیح عکس ها در نور زیاد خواهید داشت.

حریم خصوصی

محافظ های صفحه نمایش ویژه ای در دسترس هستند که باعث می شوند صفحه از زوایای خاصی قابل مشاهده نباشد ، به طوری که فقط فردی که دوربین را در دست دارد می تواند تصاویر آن را ببیند.

این می تواند مفید باشد اگر می خواهید عکس های خود را از طریق دوربین مرور کنید بدون اینکه کسی در نزدیکی آنها را ببیند ، اگرچه این ویژگی معمولاً در مواردی مانند لپ تاپ و تلفن های همراه مفیدتر است. با این وجود ، اگر حریم خصوصی دوربین شما را نگران می کند ، محافظ صفحه می تواند به شما کمک کند.

تابش خیره کننده

روکش شیشه ای نور را منعکس می کند ، که می تواند تنظیم عکس در محیط های روشن را دشوار کند.
محافظ صفحه نمایش ضد نور نه تنها صفحه نمایش LCD شما را ایمن نگه می دارد ، بلکه نمای بهتری از تصویری که سعی در تهیه آن دارید نیز در اختیار شما قرار می دهد.

اگر تا به حال سعی کرده اید با نور خورشید از صفحه LCD دوربین عکاسی کنید ، بلافاصله ارزش کاهش تابش نور را مشاهده خواهید کرد.

آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟

آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟ جنبه های منفی

استفاده از محافظ صفحه نکات منفی دارد. اگر شیشه LCD شما از مواد مقاوم در برابر خراش ساخته شده است ، ممکن است به آن نیازی نداشته باشید.

برخی محافظ ها ، به ویژه انواع ضد تابش نور ، می توانند باعث ایجاد اعوجاج و پیکسل در تصویر شوند. سرانجام ، محافظ های پلاستیکی نازک به سختی قابل استفاده هستند و ممکن است حباب های کمی از هوا و یا زباله ها روی صفحه به دام بیفتند.

این کار به دوربین آسیب نمی رساند ، اما ممکن است مانع توانایی شما در مشاهده واضح موارد در صفحه شود.

آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟

آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟

داشتن یک محافظ صفحه برای LCD دوربین حتی اگر یک صفحه قابل چرخش داشته باشید ، خوب است. این امر باعث می شود تا هنگام مشاهده منظره یاب ، روغن بینی خود را به LCD وارد نکنید.

به این ترتیب شما از نزدیک کردن چشم خود نمی ترسید. من عادت داشتم منظره یاب را از چند اینچ دور نگاه کنم فقط به این دلیل که نمی خواستم صفحه LCD را با خط و خش خراب کنم ، این قبل از این بود که محافظ را دریافت کنم.

انواع محافظ LCD

شاید بازار ایران فاقد طیف وسیعی از محافظ های صفحه نمایش باشد. با این حال انواع مختلفی از این عینک در بازارهای بین المللی وجود دارد که هر کدام برای کامپیوتر شخصی خود طراحی شده اند. به عنوان مثال: محافظ های LCD برای صفحه نمایش لمسی و غیر لمسی متفاوت است.

شیشه حرارت دیده

محافظ LCD این محافظ ها از شیشه ساخته شده اند و می توانند حداکثر محافظت را برای انواع صفحه نمایش ها فراهم کنند. این محافظ ها در صورت افتادن ترک می خورند و از آسیب دیدن LCD جلوگیری می کنند.

نگهدارنده مایع

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما با محلول های دی اکسید سیلیکون، می توانید محافظ های LCD برای انواع صفحه نمایش ایجاد کنید. این محافظ یک لایه نامرئی با مقاومت بالا در برابر خراش است. از طرفی می توان این محافظ را انتخاب مناسبی برای LCD های لمسی به حساب آورد.

محافظ چند لایه

این صفحه نمایش ها بالاترین درصد محافظت از صفحه را دارند. در برابر چربی، ضربه، خط و خش و مایعات مقاوم هستند. برخی از ضد آفتاب های گران قیمت با چند لایه حتی ممکن است اشعه ماوراء بنفش را مسدود کنند.

در انتهای مقاله ” آیا محافظ LCD دوربین واقعا ضروری است؟  ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان