نمایندگی کانن - اصول عکسبرداری از گیاهان

اصول عکسبرداری از گیاهان

اصول عکسبرداری از گیاهان

اصول عکسبرداری از گیاهان :عکاسی از گیاهان نسبت به عکاسی از حیوانات و پرندگان آسان‎‌تر است. احتمالا این موضوع به خاطر این است که گیاهان مثل پرندگان و حیوانات حرکت نمی‌کنند.

گیاهانی مانند گیاهانی که در این پست نشان داده شده اند را می توان تقریباً در هر منظره یا باغی یافت، به این معنی که پیدا کردن موضوعات جذاب در نزدیکی خانه آسان است. و از آنجایی که بسیاری از عکاسان بدون فکر دوم از کنار این نوع صحنه ها عبور می کنند، فرصت کافی برای ایجاد عکس های منحصر به فرد و خلاقانه ندارند.برای همه عکس‌ها، لنز را کاملاً نزدیک به سوژه قرار می‌دهیم، اغلب تنها چند اینچ دورتر.

اصول عکسبرداری از گیاهان

در برخی موارد، مانند عکس بالا، ما یک سه پایه تنظیم می کنیم و با تغییرات کوچک آزمایش می کنیم، تا زمانی که ترکیبی را که بیشتر دوست داریم پیدا کنیم، زیرا تغییرات کوچک اغلب می تواند تفاوت زیادی با این نوع عکس ها ایجاد کند. برای عکس‌های دیگر، مانند نمونه‌های کم عمق میدان زیر، دوربین را در دست می‌گیریم تا بتوانیم آزادانه به جلو و عقب حرکت کنیم و تغییرات کوچک در موقعیت را آزمایش کنیم. علاوه بر این تکنیک های اساسی، شش نکته دیگر برای گرفتن این نوع عکس ها از گیاهان در زیر به اشتراک گذاشته شده است.

به دنبال فرصت های تمام سال باشید

هم مکان های طبیعی و هم باغ های آراسته می توانند فرصت هایی را برای عکاسی از گیاهان در تمام طول سال فراهم کنند. در حالی که زمستان و اوایل بهار اغلب به تلاش بیشتری برای کاوش در مورد موضوعات نیاز دارند، اما اگر ذهنی باز داشته باشید، فرصت‌ها همچنان زیاد است.

سرمای زمستان رنگ‌های پاستلی دوست‌داشتنی را به ارمغان می آورد که در هیچ فصل دیگری از سال ندیده بودید، زیرا این گیاهان معمولاً سبز، زرد و نارنجی روشن هستند. علاوه بر این گیاهان، علف‌ها، کاکتوس‌ها، ساکولنت‌ها و درختان مخروطی را نیز در همان روز زمستان پیدا میکنید که همگی گزینه‌های عالی اما غیرمنتظره‌ای برای عکاسی ایجاد کردند.

پس زمینه در عکاسی از گیاهان

از پس زمینه‌های شلوغ که باعث پرت شدن حواس بیننده می‌شوند استفاده نکنید اما برخی اوقات پس زمینه می‌تواند مهم‌ترین بخش تصویر باشد. نقاط نور می‌توانند زیبایی تصویر شما را تا حدود زیادی افزایش دهند. لنزهای تله فوتو برای رسیدن به این نوع بوکه بهترین نوع لنز هستند و بهتر است از دیافراگم‌های مختلف برای افزایش یا کاهش ابعاد هایلایت‌ها استفاده کنید.

به دنبال الگوها و بافت ها باشید

طبیعت انواع الگوها و بافت ها را برای ناظر دقیق ارائه می دهد. با صرف زمان برای کاوش و توجه به جزئیات یک مکان، عکاسان می توانند انواع مختلف صحنه های کوچک که ارزش عکاسی را دارند شناسایی کنند. در عکس زیر، الگوهای تکرار شونده و رنگ ثابت در ساخت عکس استفاده شده است.

 عکسبرداری از گیاهان

مدتی طول کشید تا لکه‌ای در شرایط خوب با گیاهانی که در ارتفاعی مشابه رشد می‌کنند پیدا شود، که تمرکز همه عناصر اصلی را در یک نوردهی بسیار آسان‌تر می‌کند. دفعه بعد که با دوربین خود بیرون آمدید، مدتی را برای جستجوی این نوع الگوها در طبیعت اختصاص دهید. پوشش زمین، پوست، کاکتوس.

عمق میدان کم را در آغوش بگیرید

حداقل برای عکاسان منظره، استقبال از عمق میدان کم و عناصر خارج از فوکوس همراه با آن می‌تواند تغییر بزرگی در ذهنیت باشد. هنگام عکاسی از سوژه های کوچک مانند گیاهان یا گل ها، عمق میدان کم اغلب می تواند سوژه را از حالت واقعی به انتزاعی تبدیل کند.

اصول عکسبرداری از گیاهان با نور

اگرچه یکی از سخت‌ترین انواع نور برای عکاسی است، نور پس‌زمینه زمانی که منبع نور پشت سوژه شما قرار دارد اغلب می‌تواند به یک عکس جذابیت و حالت بدهد.

سوژه های مبهم، مانند این بید بیدمشک، کاکتوس و بسیاری از گل ها، نور پس زمینه را به خوبی جذب می کنند و به سوژه درخششی طبیعی می بخشند که می تواند به خوبی به عکس تبدیل شود. این تصاویر ممکن است به آزمایش، پشتکار و تکمیل تکنیک شما نیاز داشته باشند تا در کنار هم قرار گیرند، بنابراین اگر اولین تلاش شما آنطور که انتظار داشتید به نتیجه نرسید، آماده باشید که دوباره امتحان کنید.

 عکسبرداری از گیاه

نزدیک شدن به سوژه

تقریباً در همه موارد هنگام عکاسی از گیاهان، من کاملاً به سوژه خود نزدیک می شوم (اغلب درست در حداقل فاصله فوکوس لنز). نزدیک شدن می تواند به حذف حواس پرتی کمک کند، سوژه خود را برای ترکیب بندی بهتر جدا کند و بر عناصر انتزاعی سوژه تأکید کند. در مورد موضوع بالا، هر گل سرخ کوچک به اندازه یک مداد پاک کن است و خود گیاه به اندازه یک مشت توسط سنگ و خاک احاطه شده است.

نحوه عکاسی از گیاهانیک چشم‌انداز نزدیک‌تر به حذف تمام آن حواس‌پرتی‌های بالقوه کمک می‌کند، و به سوژه عکس – روزت‌های تکراری – اجازه می‌دهد کادر را پر کند. این عکس همچنین اهمیت نگاه کردن به اطراف را برای جزئیات برجسته می کند. این گیاهان به صورت تکه‌های ریز روی دیواره‌های دره و در پارک ملی رشد می‌کنند و بدون هیچ تلاشی برای جستجوی آنها، اکثر مردم بدون هیچ فکری از کنارشان عبور می‌کنند.

تابستان گذشته، باغ گیاه شناسی میزبان یک نمایشگاه شیشه ای بود و محبوبیت باغ ها به طور چشمگیری افزایش یافت. این نمایشگاه جمعیت زیادی را به خود جذب کرد که به این معنی بود که نصب سه پایه و عکاسی آرام امکان پذیر نخواهد بود.

کلام آخر

عکاسی از گیاهان یکی از جذاب ترین نوع از عکسبرداری است که اصول عکسبرداری از گیاهان را برای گرفتن این عکس ها لازم دارید ما در اینجا سعی کردیم اصول عکسبرداری از گیاهان که باعث می شود تا عکس های هنری و با کیفیتی داشته باشید را در اختیارتان قرار دهیم امیدواریم که توانسته باشیم مطالب مفیدی را برای شرح دهیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان