نمایندگی کانن - قالب فایل ویدئویی

قالب فایل ویدئویی

قالب فایل ویدئویی

قالب فایل ویدئویی

فرمت فایل ویدئویی چیست؟

یک ظرف و یک کدک دو جزء هر فایل ویدئویی هستند. فرمت ویدئویی محفظه ای است که صدا ، فیلم ، زیرنویس و هر فرا داده دیگر را ذخیره می کند. کدک داده های چند رسانه ای مانند صدا و تصویر را رمزگذاری و رمزگشایی می کند.

هنگام ایجاد یک ویدیو ، یک کدک ویدیویی ویدیو را کد گذاری و فشرده می کند در حالی که کدک صوتی نیز همین کار را با صدا انجام می دهد. پس از آن ویدیو و صدا رمزگذاری شده همگام سازی شده و در یک محفظه رسانه قالب فایل ذخیره می شوند.

1.قالب فایل ویدئویی MP4

MPEG-4 قسمت 14 یا MP4 یکی از قدیمی ترین فرمت های فایل های ویدئویی دیجیتال است که در سال 2001 معرفی شد. اکثر سیستم عامل ها و دستگاه های دیجیتال از MP4 پشتیبانی می کنند.

یک فرمت MP4 می تواند فایل های صوتی ، فایل های ویدئویی ، تصاویر ثابت و متن را ذخیره کند. علاوه بر این ، MP4 ویدئوهای با کیفیت بالا را در عین حفظ اندازه نسبتاً کوچک فایل ها ارائه می دهد.

2.قالب فایل ویدئویی MOV

MOV یک فرمت فایل ویدیویی محبوب است که توسط اپل طراحی شده است. این برنامه برای پشتیبانی از پخش کننده QuickTime طراحی شده است. فایل های MOV شامل فیلم ، صدا ، زیرنویس ، کد زمانی و سایر انواع رسانه است.

این برنامه در نسخه های مختلف QuickTimePlayer ، هم برای مک و هم برای ویندوز سازگار است. از آنجا که یک فرمت ویدئویی با کیفیت بسیار بالا است ، فایل های MOV فضای قابل توجهی از حافظه را در رایانه اشغال می کنند.

معرفی قالب فایل ویدئویی

قالب فایل ویدئویی3.قالب فایل ویدئویی WMV

فرمت ویدئویی WMV توسط مایکروسافت طراحی شده است و در پخش کننده های رسانه ای ویندوز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. فرمت WMV اندازه های کوچک فایل را با فشرده سازی بهتر از MP4 ارائه می دهد.

به همین دلیل برای پخش آنلاین ویدئو محبوب است. اگرچه با دستگاه های اپل سازگار نیست ، اما کاربران می توانند Windows Media Player را برای iPhone یا Mac خود بارگیری کنند.

4.قالب فایل ویدئویی FLV

FLV یک فرمت فایل است که توسط Adobe Flash Player استفاده می شود. این یکی از محبوب ترین و همه کاره فرمت های ویدیویی است که توسط همه سیستم عامل ها و مرورگرها پشتیبانی می شود.

قالب FLV برای بسترهای پخش آنلاین ویدیو مانند YouTube انتخاب خوبی است. اندازه فایل آنها نسبتاً کوچک است که بارگیری آنها را آسان می کند. تنها اشکال این است که با بسیاری از دستگاه های تلفن همراه مانند iPhone سازگار نیست.

5.قالب فایل ویدئویی AVI

فرمت فایل AVI در سال 1992 توسط مایکروسافت معرفی شد و امروزه نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. فرمت ویدئویی AVI نسبت به سایر فرمت های ویدیویی مانند MPEG یا MOV از فشرده سازی کمتری استفاده می کند.

این منجر به حجم فایل های بسیار بزرگ ، تقریباً 2-3 گیگابایت در دقیقه فیلم می شود. این می تواند برای کاربران با فضای ذخیره سازی محدود مشکل ایجاد کند. همچنین می توانید فایل های ویدئویی AVI را بدون فشرده سازی ایجاد کنید.

این باعث می شود فایل ها بدون ضرر نباشند. یک فایل بدون ضرر بدون توجه به تعداد دفعات باز کردن یا ذخیره فایل ، کیفیت آن را در طول زمان حفظ می کند. علاوه بر این ، استفاده از کدک ها در پخش کننده های ویدئو حذف شد.

لیست قالب فایل ویدئویی

قالب فایل ویدئویی6.قالب فایل ویدئویی AVCHD 

AVCHD فرمت مورد استفاده برای پخش فیلم HD و ضبط دیجیتال است. این فرمت ویدئویی توسط پاناسونیک و سونی برای ضبط ویدئو با کیفیت بالا طراحی شده است. AVCHD همچنین به شما امکان می دهد با استفاده از فناوری فشرده سازی ویدیو H.264/MPEG-4 ، تنها با استفاده از مقدار کمی داده ، ساعت ها فیلم با کیفیت بالا ذخیره کنید . علاوه بر این ، آخرین نسخه با فرمت AVCHD 2.0 از فیلم های سه بعدی پشتیبانی می کند.

7.قالب فایل ویدئویی WebM

WebM اولین بار توسط گوگل در سال 2010 معرفی شد ، یک فرمت ویدئویی منبع باز است که با در نظر گرفتن وضعیت فعلی و آینده اینترنت در ذهن ایجاد شده است. WebM برای استفاده با HTML5 در نظر گرفته شده است.

کدک های ویدئویی WebM برای فشرده سازی و فشرده سازی فایل ها به قدرت بسیار کمی از کامپیوتر نیاز دارند. هدف از این طراحی این است که پخش آنلاین ویدئو را تقریباً در هر دستگاهی مانند رایانه لوحی ، رومیزی ، تلفن های هوشمند یا دستگاه هایی مانند تلویزیون هوشمند فعال کند.

8.قالب فایل ویدئویی MKV

فرمت فایل MKV شامل صوت ، تصویر و زیرنویس در یک فایل واحد است. فرمت MKV برای اثبات آینده توسعه یافته است ، به این معنی که فایل های ویدئویی همیشه به روز می شوند. ظروف MKV تقریباً از هر فرمت ویدئویی و صوتی پشتیبانی می کنند و این فرمت را بسیار سازگار و آسان برای استفاده می کند.

نتیجه گیری

شما باید فرمت فایل را بر اساس الزامات کیفیت ویدئو انتخاب کنید. ویدیو باید به کیفیت مورد نیاز برسد ، اما نه بیشتر از آن. بارگیری ، تبدیل ، اشتراک گذاری و مدیریت ویدئو های با کیفیت بالا بسیار سخت است. به علاوه ، باید نحوه مشاهده فایل های ویدئویی را در نظر بگیرید. همه مرورگر ها ، برنامه ها و دستگاه ها نمی توانند یک قالب ویدیویی خاص را پخش کنند.

در انتهای مقاله ” قالب فایل ویدئویی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: فرمت و اندازه فایل عکس در دوربین ، فرمت های مختلف در دوربین عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان