نمایندگی کانن - تکنیک های عکاسی خیابانی

تکنیک های عکاسی خیابانی

تکنیک های عکاسی خیابانی

تکنیک های عکاسی خیابانی: عکاسی خیابانی یکی از ترسناک ترین و نامطمئن ترین انواع عکاسی است که تقریباً هیچ چیز در کنترل شما نیست و تقریباً همه چیز بر اساس شانس، پشتکار و توانایی دیدن و ثبت لحظه است. بسیاری از عکاسان جدید که عکاسی خیابانی را به دلیل ظاهر و احساس باکلاس و صریح آن دوست دارند، معمولاً از انجام آن عصبی می‌شوند، زیرا این کار به زمان و فداکاری زیادی نیاز دارد.

آموزش تکنیک های عکاسی خیابانی

میزان موفقیت این نوع عکس‌ها بسیار پایین است، زیرا وقتی به خانه بازمی‌گردید و سعی می‌کنید عکس‌های زیربنایی زیادی دریافت کنید. در عکاسی خیابانی چون نمی‌توانیم حرکات سوژه را کنترل کنیم باید چندین عکس در زوایای مختلف داشته باشیم.توجه کنید که در عکاسی خیابانی نباید به گرفتن یک عکس اکتفا کرد.

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند به راحتی به خطا بروند مانند:

فوکوس نامناسب، حواس پرتی پس زمینه، بمب گذاری در عکس و غیره، بدون در نظر گرفتن نیاز به مواجهه گهگاه با عصبانیت افراد و مسائل امنیتی آنها. اما حدس بزنید چیست؟ این دلیلی است که عکاسی خیابانی را رضایت‌بخش و رضایت‌بخش می‌کند، زیرا پس از این همه ناامیدی، وقتی «شات» را می‌گیرید، ارزش تمام تلاشی را دارد که برای آن انجام می‌دهید.

IMG 20220706 131531 740 e1657097244204

مانند هر زمینه‌ای، اگر مشکلات را به دقت تجزیه و تحلیل کنید، می‌توانید راه‌حل‌هایی ارائه دهید که بهترین نتایج را با احتمال بسیار کم برای اشتباه کردن اتفاق بیاورند. من به هیچ وجه یک عکاس خیابانی حرفه ای نیستم، اما با گذشت زمان، فهرستی از تکنیک هایی را ارائه کرده ام که بیشتر اوقات برای من مفید است.

همیشه از یک زاویه عکس برداری نکنید

بعضی از عکاسان همیشه در عکاسی خیابانی  از روبرو و در سطح چشم عکاسی می‌کنند و زاویه خود را عوض نمی‌کنند. یکی از تکنیک های عکاسی خیابانی و راه‌ رسیدن به‌ عکس خاص، عوض کردن زاویه دید است. برای گرفتن این‌گونه عکس‌ها شما می‌توانید از پایین به سوژه خود نگاه کنید ،این کار باعث می‌شود حالت اغراق در عکس شما به وجود آید.

به دنبال چهره ها / احساسات جالب باشید

این ساده ترین مرحله برای گرفتن عکس های جالب است. به دنبال افراد مسن یا کودکان باشید. چهره آنها بسیار رسا است. همچنین افرادی با لباس‌های منحصربفرد و حالت عاطفی عکس‌های شما را به دلیل تنظیمات غیرعادی آن‌ها پاپ می‌کنند.

به دنبال پس زمینه و پیش زمینه مرتبط یا متضاد باشید

عکاسی خیابانی درباره محیط اطراف است. شما باید سعی کنید بینندگان را از موضوع به پس زمینه هدایت کنید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که در عکاسی خیابانی فقط سوژه مهم است و فقط باید بر روی فرد تمرکز کنند. پس‌ زمینه‌ای که در پشت افراد وجود دارد می‌تواند یکی از عوامل مهم درتکنیک های عکاسی خیابانی باشد.

 

IMG 20220706 131033 720

به دنبال چند ترکیب هندسی واقعا زیبا باشید

اینجاست که عکاسی خیابانی از نظر بصری بسیار جالب می شود. اما تسلط بر چنین نماهایی نیز دشوار است، زیرا باید بتوانید زوایای درست را ببینید و یاد بگیرید که چگونه تصاویر را بسازید تا برای بیننده جذاب و جذاب به نظر برسند. اگر یاد بگیرید که چنین فرصت هایی را از بین ببرید، با نتایج خیره کننده ای باز خواهید گشت. به یاد داشته باشید، ترکیب بندی خوب همیشه کلید یک تصویر موفق است.

به دنبال انعکاس زیبا روی شیشه یا آب راکد در خیابان باشید. شرایط نوری متضاد در روز و شب نیز بسیار چشمگیر است. تقارن و تکرار نیز بسیار خوشایند است.

از زدن فلاش نترسید

یکی از موارد مهم دیگر تکنیک های عکاسی خیابانی استفاده از فلاش است. در بسیاری از موارد شما یک سوژه خوب را در جای خوب می‌بینید ولی وقتی می‌خواهید عکاسی کنید متوجه می‌شوید که نور کم است. در این شرایط اصلاً از زدن فلاش نترسید ، در برخی مواقع کنترل نور دست شما نیست و یا سوژه ضد نور ایستاده است.

در زدن فلاش دقت کنید. فلاش زدن در روز توجه کسی را جلب نمی‌کند ولی در شب ممکن است باعث ترسیدن افراد شود.

هم رنگی و هم سیاه و سفید عکس بگیرید.

عکاسی سیاه و سفید به دلیل ظاهر کلاسیک و توانایی آن در سرکوب بسیاری از حواس پرتی پس زمینه بسیار وسوسه انگیز است. اما جدای از این دلایل، باید سعی کنید جنبه های دیگر B&W مانند سایه ها، بافت ها و کنتراست را یاد بگیرید. B&W نیز تمایل دارد که ظاهر واضح تری به تصاویر بدهد. اما رنگ مزایای خود را نیز دارد. گاهی اوقات یک عکس رنگی جالب تر از B&W است، زیرا ما عادت داریم دنیای اطراف خود را رنگی ببینیم.

بررسی تکنیک های عکاسی خیابانی

تکنیک  عکاسی خیابانی

از فضای منفی هم استفاده کنید

برخی از عکاسان فکر می‌کنند که در کادر فقط قسمت مثبت مهم است ولی تا فضای منفی به‌خوبی پرداخته نشود فضای مثبت اصلاً به چشم نمی‌آید.

با نگاه کردن به آثار عکاسان مینیمالیسم این مبحث را بهتر درک خواهید کرد.

فضای منفی

وقتی برای عکاسی خیابانی بیرون می روید، انتظار نداشته باشید هر عکسی یک شاهکار باشد. عکاسی خیابانی بسیار دشوار است، بنابراین صبور باشید و سعی کنید از کل فرآیند گرفتن عکس لذت ببرید و نه فقط از نتایج نهایی.

سعی کنید در حین یادگیری بداهه پردازی کنید. اینها فقط چند نکته از تکنیک های عکاسی خیابانی هستند که برای شما جمع آوری کردیم .عکاسی خیابانی بسیار دوست‌داشتنی است به شرطی که قوانین آن را بدانیم و از قوانین در جای درست استفاده کنیم. این موارد تنها بخشی از نکات عکاسی خیابانی بود. هر فرد بر اساس تجربه شخصی خود نکاتی را در این ژانر کشف می‌کند. با گذشت زمان، به مجموعه ای از نکات و ترفندهای خود دست خواهید یافت، به خصوص زمانی که دیدگاه و سبک خود را توسعه دهید.

تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در انتهای مقاله “ تکنیک های عکاسی خیابانی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: عکاسی خیابانی با لنز واید ، نورپردازی خلاقانه در عکاسی خیابانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان