نمایندگی کانن - راهنمای ثبت تصاویر واضح تر

راهنمای ثبت تصاویر واضح تر

راهنمای ثبت تصاویر واضح تر

راهنمای ثبت تصاویر واضح تر

زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیرید چگونه با پیدا کردن نقطه شیرین لنز خود تصاویر واضح تری بگیرید. این به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد، در زمان صرفه جویی می کند و به شما کمک می کند عکس های بهتری بگیرید.

ابتدا نگاهی به لنز خود بیندازید

در این راهنمای مبتدی، ما از یک لنز زوم سطح ورودی به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد. اکثر لنزهای کیت (لنزهای اصلی همراه با DSLR) عموماً وضوح خود را در تنظیمات دیافراگم متوسط ​​می گیرند. برای تعیین دیافراگم میان‌برد لنز، باید وسیع‌ترین (یا حداکثر) تنظیم دیافراگم آن را بدانید . این در کنار یا انتهای لنز قرار دارد و چیزی شبیه به 1:3.5-5.6 خواهد بود.

این بدان معناست که وقتی لنز من تا 18 میلی‌متر زوم می‌شود، بازترین دیافراگم آن f/3.5 است. هنگامی که تا 55 میلی متر زوم می شود، بازترین دیافراگم آن f/5.6 است.

قانون برای یافتن نقطه شیرین میان رده، شمارش دو نقطه f کامل (تنظیمات دیافراگم f-stop نامیده می‌شود) از بازترین دیافراگم است. در لنز من، بازترین دیافراگم f/3.5 است. دو توقف کامل از آنجا مرا به نقطه ای شیرین با f/7.1 می رساند.

در میان رده‌هایی که به حساب می‌آیند مقداری اتاق حرکت وجود دارد، بنابراین هر چیزی از f/7.1 تا f/10 تصویر واضحی را ثبت می‌کند. هنگامی که دیافراگم میان رده لنز خود را شناختید، می توانید یک آزمایش آسان برای دریافت واضح ترین تصویر خود انجام دهید. برای انجام تست، باید در حالت اولویت دیافراگم عکس بگیرید.

نکات و راهنمای ثبت تصاویر واضح تر

راهنمای ثبت تصاویر واضح تربا حالت اولویت دیافراگم کنترل را در دست بگیرید

عکاسی در اولویت دیافراگم به شما امکان می دهد تنظیم دیافراگم مورد نظر خود را انتخاب کنید، که به شما کنترل خلاقانه تری نسبت به حالت خودکار می دهد .

با کنترل تنظیمات دیافراگم، گرفتن یک تصویر واضح بسیار آسان تر است. و چون دوربین شما همچنان ISO (اگر روی ISO خودکار تنظیم شده باشد ) و سرعت شاتر را به طور خودکار انتخاب می کند، استفاده از آن بسیار آسان است.

احتمالاً شنیده اید که دیافراگم هایی مانند f/16 و f/22 برای متمرکز نگه داشتن همه چیز بهترین هستند. در حالی که این می تواند درست باشد، فوکوس همیشه با وضوح کلی برابر نیست. انتخاب دیافراگم میان رده، تصاویر واضح تری را در کل به شما می دهد. با کاهش لرزش دوربین از طریق سه پایه و شاتر از راه دور (یا تایمر خودکار دوربین) می توانید عکس های خود را حتی بیشتر بهبود ببخشید .

راهنمای ثبت تصاویر واضح تر با کانن

راهنمای ثبت تصاویر واضح ترتغییر از حالت خودکار به حالت اولویت دیافراگم

برای اینکه دوربین خود را از حالت خودکار خارج کنید و آن را در اولویت دیافراگم قرار دهید، کافی است کلید حالت بزرگ را روی اولویت دیافراگم قرار دهید. این همان چیزی است که در Canon من به نظر می رسد (در نیکون و سایر مارک ها به دنبال “A” هستند).

آزمایش لنز را انجام دهید

هنگامی که دوربین خود را روی سه پایه تنظیم کردید، انجام تست نقطه شیرین تنها چند دقیقه طول می کشد. برای شروع، دوربین خود را در حالت اولویت دیافراگم قرار دهید، سپس عکس خود را بنویسید و با دیافراگم های مختلف عکس بگیرید.

با گرفتن عکس از بازترین دیافراگم شروع کنید، سپس آن صفحه اصلی را چند بار بچرخانید (برای باریک کردن دیافراگم) و یک عکس دیگر بگیرید. این کار را تا زمانی که هفت یا هشت عکس بگیرید ادامه دهید.

عکس های خود را در رایانه خود آپلود کرده و بزرگنمایی کنید. به سرعت خواهید دید که کدام تنظیمات دیافراگم واضح ترین تصویر را به شما ارائه می دهد.

راهنمای ثبت تصاویر واضح ترنکاتی برای گرفتن واضح ترین تصاویر

  • در حالت اولویت دیافراگم عکس بگیرید
  • دیافراگم میان رده را انتخاب کنید (معمولاً f/7.1 تا f/10)
  • برای کاهش لرزش دوربین از سه پایه و شاتر از راه دور (یا تایمر خودکار دوربین) استفاده کنید.
  • زمانی که عکاسی شارپ اهمیت ویژه ای دارد، یک سری عکس با f/7.1 تا f/10 بگیرید.

اما در اینجا متوقف نشوید. به بازی با تنظیمات در حالت اولویت دیافراگم ادامه دهید. گرفتن تصاویری با وضوح بسیار عالی است، اما دیافراگم بسیار بیشتر از این است.

در انتهای مقاله ” راهنمای ثبت تصاویر واضح تر ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

2 thoughts on “راهنمای ثبت تصاویر واضح تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان