نمایندگی کانن - تنظیمات اولیه دوربین

تنظیمات اولیه دوربین

تنظیمات اولیه دوربین

اموزش تنظیمات اولیه دوربین

شاید شما به دوربین خود نگاه می‌کنید و فقط کمی گیج شده‌اید. متوجه می‌شوید که نمی‌دانید چگونه از همه آن دکمه‌ها و تنظیمات دیوانه‌ کننده استفاده کنید. خوب، این کاملاً اشکالی ندارد زیرا شما واقعاً می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه از دوربین خود استفاده کنید، که شما را یک گام خوب جلوتر می‌گذارد.

دوربین‌های دیجیتال مدرن امروزی قدرت فوق‌العاده‌ای دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با آسان‌تر و کارآمدتر کردن عکاسی، به شما کمک می‌کنند به دید خود برسید. شما فقط باید یاد بگیرید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید. این مقاله تنظیمات اولیه دوربین با هدف آموزش تمام اصول استفاده از دوربین به شما ارائه شده است. از حالت‌های مختلف عکاسی گرفته تا سیستم‌های فوکوس و تعادل رنگ سفید، این راهنمای شما برای تنظیمات دوربین یک دوربین دیجیتال است.

عمق میدان

قبل از اینکه به صفحه‌های دوربین و عملکردها بپردازیم، اجازه دهید به طور خلاصه چند چیز را که درک آن هنگام شروع عکاسی مهم است، مورد بحث قرار می‌دهیم، اولین مورد عمق میدان است.

عمق میدان به عنوان فاصله بین نزدیک‌ترین و دورترین سوژه‌هایی که در یک تصویر در فوکوس نسبتا واضح هستند تعریف می‌شود. عمق میدان “کم” به این معنی است که فاصله بسیار کم است، به این معنی که بیشتر کادر خارج از فوکوس خواهد بود. بسیار عمق میدان می‌تواند تنها یک اینچ قبل از همه چیز تبدیل به خارج از فوکوس است.

از سوی دیگر، عمق میدان “عمیق” به این معنی است که فاصله بسیار زیاد است. با استفاده از عمق میدان عمیق، می‌توانید همه چیز را در کادر تا بی نهایت در فوکوس داشته باشید.

سه موردی که بر عمق میدان تأثیر می‌گذارند، فاصله کانونی لنز، دیافراگم و فاصله شما از نقطه فوکوس است.

در اینجا یک مثال تصویری در بالا از عکاسی است که از فردی که در مزرعه‌ای ایستاده با کوه‌ها در پس زمینه عکس می‌گیرد. سوژه شخص است، بنابراین آنها نقطه تمرکز هستند. با عمق میدان کم، پیش زمینه خارج از فوکوس خواهد بود، در حالی که فرد در تمرکز خواهد بود و همه چیز فراتر از فرد خارج از فوکوس خواهد بود.

با عمق میدان عمیق، همه چیز در کادر در فوکوس خواهد بود.

آموزش تنظیمات اولیه دوربین

تنظیمات اولیه دوربین

مثلث نوردهی

مفهوم دومی که باید با آن آشنا باشید مثلث نوردهی است. نوردهی توسط سه عامل تعیین می‌شود: سرعت شاتر، دیافراگم و ISO. مثلث نوردهی رابطه‌ای است از نحوه تعامل مستقیم این سه عنصر با یکدیگر است.

تنظیمات ایزو، سرعت شاتر و دیافراگم برای رسیدن به نوردهی مناسب و کنترل خلاقانه در حین انجام آن مورد نیاز است. درک نوردهی برای ایجاد تصاویر عالی بسیار مهم است. این چیزی است که بسیاری از عکاسان آن را درک نمی کنند یا نادیده می گیرند. من نمونه‌های از پیش تعیین شده و آموزش‌های ویرایش را در یوتیوب دیده‌ام که تصاویر را تصحیح می‌کردند که به‌دلیل آن، بیشتر مشکل این بود که آنها فقط در معرض دید ضعیفی قرار داشتند.

نوردهی نامناسب همچنین می تواند منجر به تصاویر دانه دار یا نویز، از دست دادن جزئیات، تغییر رنگ، تیرگی رنگ و موارد دیگر شود. همه اینها ممکن است در حال حاضر بسیار زیاد و گیج کننده به نظر برسد، اما وقتی به درستی توضیح داده شود، درک آن بسیار ساده است. خواندن این مقاله ” مثلث نوردهی: دیافراگم، ایزو و سرعت شاتر توضیح داده شده ” را برای توضیح عمیق بسیار توصیه می کنم تا بتوانید نوردهی را به درستی درک کنید.

راه اندازی دوربین

بسیار خب، حالا بیایید دوربینتان را سریع تنظیم کنیم. هر دوربین با رابط کاربری خود کمی متفاوت است، بنابراین من همیشه پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی با طرح‌بندی آن، راهنمای ارائه شده با دوربین خاص خود را بررسی کنید.

تاریخ و زمان

هنگامی که برای اولین بار دوربین خود را از جعبه خارج می کنید و آن را روشن می کنید، باید از شما بخواهد که تاریخ و زمان را تنظیم کنید. مطمئن شوید که تاریخ و زمان مناسب را تنظیم کنید زیرا این اطلاعات در داده های EXIF ​​تصویر ذخیره می شود و برای ضبط عالی است.

اگر زمانی که برای اولین بار دوربین خود را دریافت کردید بی‌تاب بودید و از این موضوع صرف نظر کردید تا بتوانید فوراً از آن استفاده کنید، نگران نباشید همچنان می‌توانید تاریخ و زمان را در تنظیمات دوربین خود تغییر دهید.

هر دوربین دارای سیستم منوی متفاوتی است اما همه آنها تقریباً مشابه هستند. منوی خود را باز کنید و قسمت تنظیمات را پیدا کنید. سپس، تا زمانی که “تنظیم تاریخ/زمان” را پیدا کنید، آن را فشار دهید تا درخواست باز شود.

نحوه تنظیمات اولیه دوربین

تنظیمات اولیه دوربین

نوع فایل

انتخاب نوع فایل بسیار مهم است. به طور کلی دو نوع فایل برای عکاسی دیجیتال وجود دارد که می توانید دوربین خود را برای ضبط در آنها انتخاب کنید: JPEG و RAW. شما همچنین می‌توانید بین اندازه های مختلف برای هر نوع فایل انتخاب کنید.

فایل‌های JPEG معمولاً برای تقریباً تمام تصاویر دیجیتال عکاسی و اینترنت استفاده می‌شوند. آنها فایل‌های تصویری فشرده هستند، بنابراین معمولاً اندازه کوچکی دارند و حافظه کمتری را در کارت‌حافظه شما اشغال می کنند. با این حال، با آن فشرده‌ سازی، کیفیت و جزئیات نسبتاً زیادی را از دست می‌دهند. همچنین، با فشرده سازی درون دوربین، هرگونه تنظیمات خودکاری که دوربین شما انجام دهد در تصویر JPEG شما دائمی خواهد بود.

فایل‌های RAW تمام داده های تصویر را هنگام گرفتن عکس ذخیره می کنند. همه چیز. با این فرمت فایل، تمام تنظیماتی که برای گرفتن عکس استفاده می شود را می‌توان در پست تولید بدون مشکل تنظیم کرد.

تنظیمات اولیه دوربین کانن

تنظیمات اولیه دوربین

برای مثال، اگر عکسی را در حالت تعادل خودکار سفیدی گرفته‌اید، اما به دلایلی، عکس در طول پردازش پس از پردازش خیلی سرد به نظر می‌رسد، می‌توانید آن عکس را با نرم‌افزارهایی مانند Lightroom، Adobe Camera RAW یا Capture One ویرایش کنید. می‌توانید تراز سفیدی را در جایی که به آن نیاز دارید تنظیم کنید، گویی هنوز در دوربین انجام می‌شود. هنگام ویرایش فایل‌های RAW، داده‌های تصویر هرگز تغییر نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید ویرایش‌های نامحدودی را روی تصویر انجام دهید و همیشه به حالت اصلی برگردید.

فرمت RAW بهترین راه برای گرفتن عکس است. من به شدت توصیه می‌کنم دوربین خود را طوری تنظیم کنید که به صورت RAW ضبط کند. تنها نقطه ضعف این است که اندازه فایل‌ها بسیار بزرگتر است، به این معنی که فضای بسیار بیشتری را در کارت حافظه شما اشغال می‌کنند. به نظر من هزینه کمی است. همچنین می‌توانید دوربین خود را طوری تنظیم کنید که هم به صورت RAW و هم JPEG ضبط کند. با این کار هر دو فرمت فایل در کارت‌ حافظه شما ذخیره می شود. در برخی موارد، این می‌تواند بسیار مفید باشد.

تنظیمات اولیه عکاسی: حالت عکاسی

وقتی یک عکاس جدید هستید، عکاسی در حالت تمام خودکار مشکلی ندارد. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا روی ترکیب بندی تصویر تمرکز کنید. اما با افزایش تجربه شما، کنترل بیشتری بر عملکرد دوربین خود مهم است. پس باید از یکی از روش‌های عکاسی دستی استفاده کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که حالت اولویت دیافراگم برای شرایط مختلف مناسب است.

در حالت اولویت دیافراگم، دیافراگم و ISO را تنظیم می کنید و دوربین سرعت شاتر مناسب را تنظیم می کند و از آنجایی که سرعت ISO در شرایط نوری معمولی نباید تغییر زیادی کند، فقط باید دیافراگم را تنظیم کنید و اکثر آنها خوب هستند.

تنظیمات اولیه دوربین دوربین: حالت نوردهی

با عکاسی در حالت اولویت دیافراگم یا اولویت شاتر، می توانید دریابید که عکس‌های شما چگونه و با چه ترکیبی از عوامل نوردهی موثر گرفته شده‌اند و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می توانید از کنترل حالت نوردهی استفاده کنید.

فرآیند اندازه‌گیری شامل جمع آوری اطلاعاتی است که دوربین در مورد نور محیط انجام می‌دهد و سپس از آن اطلاعات برای تعیین نوردهی صحیح استفاده می‌کند. حالت پیش‌فرض چند دوربین چند ناحیه‌ای است (نام‌های مختلفی مانند اندازه‌گیری ماتریس یا مقیاس رتبه‌بندی دارد).

در این حالت، دوربین اطلاعات نور را از کل مناطق و سراسر صحنه می‌گیرد تا بهترین نوردهی را همانطور که در بالا نشان داده شده است، به دست آورد. این نوع تنظیم برای اکثر موقعیت‌ها به خوبی کار می‌کند. اما این اشتباه است که هرگز از حالت‌هایی غیر از حالت اندازه‌گیری ماتریسی استفاده نکنید.
به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک پرتره از یک سیاه و بک هند در جایی که سوژه در تاریکی است ایجاد کنید، حالت نورسنجی ماتریسی کمکی نخواهد کرد.

در این شرایط، نورسنجی نقطه‌ای منجر به نتایج بسیار بهتری می‌شود زیرا به شما امکان می‌دهد خوانش نور بسیار دقیق (در این مورد در پس زمینه) و بر اساس نوردهی اصلی داشته باشید زیرا تصاویر در قسمت کوچکی از صحنه گرفته می‌شوند.

به طور مشابه، حالت نورسنجی با وزن مرکزی فقط از بخش کوچکی از مرکز نقطه فوکوس خودکار خوانش می‌کند. این نوع نوردهی برای موقعیت‌هایی مناسب است که سوژه اصلی در مرکز کادر قرار دارد. به عبارت دیگر، شما همیشه به حالت چند منطقه‌ای محدود نمی‌شوید. با استفاده از نورسنجی نقطه‌ای یا حالت نورسنجی مرکزی می‌توانید در موقعیت‌های مختلف عکس‌های مختلفی بگیرید.

تنظیمات اولیه دوربین: حالت فوکوس خودکار

وقتی دوربین را روی حالت فوکوس خودکار تنظیم می‌کنید، می‌توانید از اشیاء ثابت و مناظر عکس بگیرید یا پرتره بگیرید. در این شرایط، حالت فوکوس خودکار تک فریم به خوبی کار خواهد کرد زیرا می‌توانید تعیین کنید که از کدام نقطه فوکوس استفاده کنید تا سوژه در تصویر واضح‌تر به نظر برسد.

با این حال، فوکوس خودکار تکی همیشه بهترین انتخاب نیست و نگه داشتن دوربین در حالت تک فوکوس خودکار همیشه یکی از اشتباهاتی است که بسیاری از مبتدیان مرتکب می‌شوند. گاهی اوقات سوژه مانند سگی که در حیاط خلوت به این سو و آن سو می‌دود حرکت می کند. این بدان معناست که دوربین باید بتواند فوکوس خودکار را به طور مکرر تنظیم کند.

فوکوس خودکار پیوسته گزینه‌ای برای استفاده در این موقعیت است زیرا پیش‌بینی می‌کند سوژه بعدی کجا خواهد بود. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که حرکات سوژه را دنبال کنید و عکس‌هایی بگیرید که در آن فوکوس خوب است و سوژه واضح به نظر می‌رسد.

نکات عکاسی DSLR: تعادل رنگ سفید

ابتدا می‌گوییم که تنظیم پیش فرض تراز سفیدی که روی Auto تنظیم شده است در اکثر مواقع خوب است. این کامل نیست، اما برای مبتدیان عالی است، به خصوص که می‌توانید به راحتی تعادل رنگ سفید را پس از گرفتن عکس دستکاری و ویرایش کنید. با این حال، اجتناب از استفاده از سایر تنظیمات تراز سفیدی یک اشتباه است.
با تنظیم تراز سفیدی برای هر موقعیت عکاسی، می‌توانید از این تنظیمات اولیه دوربین برای دریافت رنگ‌های بهتر در نور خورشید، داخل خانه تحت نور تنگستن یا شرایط مشابه استفاده کنید.

تنظیمات اولیه دوربین در مورد تعادل رنگ سفید

با ایجاد یک تنظیم از پیش تعیین شده تراز سفیدی خاص، می‌توانید به دوربین خود کمک کنید تا رنگ‌های صحنه خود را درک کند و آن را طوری تنظیم کنید که سفید سفید نشود و به طور تصادفی به رنگ آبی، نارنجی یا رنگ دیگری تبدیل شوید. تنظیمات از پیش تعیین شده تعادل رنگ سفید را بررسی کنید و آنها را در موقعیت‌های مختلف امتحان کنید.

متوجه می‌شوید که با این کار تصاویر به درستی توسط دوربین ثبت می‌شوند و نیازی به پردازش بیشتر نخواهید داشت. در اینجا لیستی از نکات عکاسی DSLR آورده شده است. سعی کنید از نکات ذکر شده در بالا استفاده کنید و گزینه‌های بیشتری برای تنظیم دوربین خود خواهید داشت.

در انتهای مقاله “ تنظیمات اولیه دوربین” می‌خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: درک حالت های دوربین ، نحوه در دست گرفتن دوربین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان