نمایندگی کانن - نحوه در دست گرفتن دوربین

نحوه در دست گرفتن دوربین

نحوه در دست گرفتن دوربین

نحوه در دست گرفتن دوربین

یادگیری نحوه در دست گرفتن دوربین دیجیتال یکی از ابتدایی ترین مهارت هایی است که تا به حال یاد می گیرید. در واقع آنقدر اساسی است که بسیاری از مردم آن را بدیهی می دانند. با این حال، در دست گرفتن درست دوربین به راحتی اشتباه می شود که به نوبه خود منجر به تصاویری می شود که از لرزش دوربین رنج می برند.

در حالی که دستورالعمل های پایین در مورد نحوهدر دست گرفتن دوربین ممکن است برای یک دارنده دوربین جدید کاملاً دقیق و طاقت فرسا به نظر برسد، متوجه خواهید شد که پس از کمی تمرین آنها به طبیعت دوم تبدیل می شوند و شما بدون اینکه اصلاً به آن فکر کنید شروع به انجام آن می کنید.

مشکل رایج عکاسان تازه کار، ضعف در گرفتن عکس های شارپ و با وضوح بالا است. بسیاری از آنها دلیل تار شدن عکس را مشکل دوربین یا لنز می دانند ولی در بسیاری از موارد ناشی از تکنیک ضعیف نحوه در دست گرفتن دوربین است. همانطور که می دانید شکل گیری تصویر نتیجه ثبت نور ورودی به دوربین است و اگر هنگام عکاسی دست عکاس بلرزد وضوح تصویر کاهش می یابد.

نحوه در دست گرفتن دوربین کانن

نحوه در دست گرفتن دوربین

افزودن به لرزش دوربین تکنیکی است که به طور فزاینده ای در بین کاربران دوربین دیجیتال رایج است که هنگام گرفتن عکس (اغلب با یک دست) دوربین را در فاصله ای دور از آنها نگه می دارند.

در حالی که این ممکن است راه خوبی برای کادربندی عکس شما باشد که دورتر از بدنتان باشد (یک چیز نسبتاً ثابت)، شما دوربین را در دست بگیرید و شانس بیشتری برای تکان خوردن یا تکان خوردن در هنگام گرفتن عکس داشته باشید.

چگونه دوربین را در دست بگیریم؟

سه پایه ها بهترین راه برای متوقف کردن لرزش دوربین هستند زیرا دارای سه پایه محکم هستند که همه چیز را بسیار ثابت نگه می دارد – اما اگر یکی ندارید، راه ساده دیگری برای افزایش پایداری دوربین این است که آن را با دو دست بگیرید.

در حالی که عکاسی با یک دست و دو دست می تواند وسوسه انگیز باشد، سکون شما را افزایش می دهد (مثل اینکه سه پایه روی سه پایه بهتر از یک پایه است).

از دست راست خود برای گرفتن سمت راست دوربین استفاده کنید . انگشت سبابه شما باید به آرامی بالای شاتر بنشیند، سه انگشت دیگرتان در جلوی دوربین حلقه شوند. انگشت شست سمت راست شما به پشت دوربین می چسبد.

اکثر دوربین‌های این روزها دارای نوعی چسبندگی و حتی تأثیرگذاری برای جایی هستند که انگشتان باید بروند، بنابراین این امر طبیعی است. از یک دستگیره قوی با دست راست خود استفاده کنید اما آن را آنقدر محکم نگیرید که در نهایت دوربین را تکان دهید. ( پست قبلی ما در مورد تکنیک شاتر را به خاطر داشته باشید ، شاتر را فشار دهید و به آن ضربه نزنید).

اموزش نحوه در دست گرفتن دوربین

نحوه در دست گرفتن دوربین

موقعیت دست چپ شما به دوربین شما بستگی دارد، اما به طور کلی باید وزن دوربین را تحمل کند و اگر دوربین DSLR دارید، یا زیر دوربین یا زیر/دور لنز قرار می گیرد.

اگر با استفاده از نمای یاب عکس می‌گیرید تا عکستان را ردیف کنید، دوربین خوب و نزدیک به بدنتان است که ثبات بیشتری را به شما می‌دهد، اما اگر از LCD استفاده می‌کنید مطمئن شوید که دوربینتان را خیلی دور نگه ندارید.

دور از تو. آرنج های خود را به پهلوهای خود بکشید و دوربین را کمی از صورت خود به بیرون خم کنید (حدود 30 سانتی متر). از منظره یاب استفاده کنید اگر خیلی کوچک نیست یا دیدن آن سخت نیست (این روزها مشکلی در بسیاری از نقاط و عکس‌ها وجود دارد).

با تکیه دادن به یک جسم جامد مانند دیوار یا درخت یا با نشستن یا زانو زدن، ثبات بیشتری به آن اضافه کنید . اگر مجبورید بایستید و چیزی برای تکیه دادن ندارید، پاهای خود را از عرض شانه باز کنید تا حالت ثابتی داشته باشید. هر چه بتوانید بدن خود را ثابت نگه دارید، دوربین ثابت تر خواهد بود.

نگه داشتن دوربین به این روش به شما امکان می دهد تا بتوانید سریع عکس ها را ردیف کنید، اما همچنین به شما کمک می کند تا لحظه مهم باز بودن شاتر را ثابت نگه دارید.

یک نکته سریع دیگر نحوه در دست گرفتن دوربین ، قبل از گرفتن عکس، نفسی آرام اما عمیق بکشید، آن را نگه دارید، سپس عکس بگیرید و بازدم کنید. روش دیگری که مردم استفاده می کنند دقیقا برعکس است.

بازدم و قبل از دم دوباره عکس بگیرید. شگفت‌انگیز است که چقدر بدن با نفس کشیدن بالا و پایین می‌رود. آگاهی از آن می‌تواند به شما برتری دهد.

مطمئناً هر فردی تکنیک‌های کوچک خود را خواهد داشت که با آن راحت‌تر است و در نهایت شما باید بهترین روش را پیدا کنید – اما در روزهای اولیه آشنایی با دوربین دیجیتال جدیدتان، ارزش این را دارد که تکنیک خود را در نظر بگیرید.

اصول نحوه در دست گرفتن دوربین

نحوه در دست گرفتن دوربین

وقتی از منظره یاب دوربین نگاه می کنید و دکمه شاتر را فشار می دهید، لبه منظره یاب باید در استخوان ابرو باشد. بسیاری از عکاسان با نزدیک کردن دوربین به صورت و چرخاندن کمی صورت، قسمتی از دوربین را در زیر منظره یاب روی گونه قرار می دهند.

در حالت نشسته بهتر است بدن خود را به گونه ای قرار دهید که دست چپ از دوربین حمایت کند. این کار با قرار دادن آرنج در ناحیه ران امکان پذیر است.
عکاسی نشسته را می توان به روش های مختلفی انجام داد. در یک روش، عکاس به صورت ضربدری می نشیند و زانوی راست را روی زمین (یا نزدیک زمین) قرار می دهد و آرنج چپ را روی زانوی چپ قرار می دهد تا دوربین ثابت بماند. البته بهتر است آرنج پشت زانو را روی ران قرار دهید تا فشار زیادی به زانو وارد نشود.

در این حالت فرد از سطح شکم بر روی زمین می خوابد و آرنج هایش را شبیه یک سه پایه بر روی زمین قرار می دهد. بایستی فاصله آرنج ها از هم در حدود عرض شانه باشد. دقت کنید اگر آرنج ها نسبت به هم بیش از حد فاصله داشته باشند موجب بی ثباتی دستها و دوربین خواهد شد.
در حالت خوابیده دوربین عکاسی طوری در دست قرار می گیرد که دست چپ در زیر لنز باشد. وضعیت خوابیده خصوصا برای مواردی که می خواهیم از زاویه پایین نسبت به سوژه عکاسی کنیم مناسب می باشد.

آخرین نکته در مورد نحوه در دست گرفتن دوربین ، این مقاله در مورد “در دست گرفتن دوربین” به روشی است که به از بین بردن لرزش دوربین کمک می کند. این علم موشک نیست اما شگفت انگیز است که چگونه بسیاری از مردم آن را اشتباه می گیرند و تعجب می کنند که چرا تصاویر آنها تار است.

البته بسیاری از تکنیک های دیگر برای کاهش لرزش دوربین وجود دارد که باید همراه با نحوه نگه داشتن آن استفاده شود. سرعت شاتر، لنزهای دارای تثبیت کننده تصویر و البته سه پایه همگی می توانند کمک کنند.

در انتهای مقاله “ نحوه در دست گرفتن دوربین ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: تنظیمات دوربین عکاسی نجومی ، عکاسی در باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان