نمایندگی کانن - راه های محافظت از لنز و دوربین

راه های محافظت از لنز و دوربین

راه های محافظت از لنز و دوربین

بررسی راه های محافظت از لنز و دوربین

بزرگترین مشکل تجهیزات عکاسی راه های محافظت از لنز و دوربین است که هم شکننده است و هم گران است. این بدان معناست که هنگام انجام این کار ، شکستن آن آسان است و به طور بالقوه دردناک است . بیایید برخی از راه های محافظت از لنز و دوربین را که می توانید از ان استفاده کنید ، بررسی کنیم.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

آسیب رساندن به هر قسمت ضروری بدنه دوربین شما می تواند عملکرد کلی آن را کاهش دهد. به عنوان مثال، برخی از افراد در باران کمی بیش از حد عکاسی می کنند و یک دکمه روی دوربین آنها کار نمی کند. دیگران ممکن است توجه نداشته باشند و هنگام قرار دادن دوربین خود روی زمین، به طور تصادفی صفحه نمایش را خراش دهند. این مشکلات نه تنها می توانند آزاردهنده باشند، بلکه راه را برای مشکلات بعدی در آینده باز کنند.

با این اوصاف ، همه تجهیزات دوربین یکسان نیستند. دوربین ها و لنزهایی که برای افراد حرفه ای ساخته شده است ، مانند لنزهای سری L کانن ، تمایل بیشتری برای ضرب و شتم دارند. آنها از تمام ساختارهای فلزی استفاده می کنند و دارای واشرهای لاستیکی برای آب بندی همه چیز هستند.

راه های محافظت از لنز و دوربین

اگر می دانید که از دوربین کانن 80d خود در شرایط پرخاشگرانه استفاده می کنید ، مثلاً هنگام کوه نوردی ، ممکن است سرمایه گذاری روی وسایلی که ممکن است کمی زمخت هستند، مفید باشد.

دوربین خود را همیشه به بدن خود وصل کنید

راز محافظت از دوربین در برابر افتادن بسیار ساده است: دوربین شما هرگز نباید بتواند مستقیماً از ارتفاعی که می تواند به آن آسیب برساند روی زمین بیفتد. در عوض ، باید آن را همیشه با بند دوربین به بدن خود وصل کنید. به محض بیرون آمدن دوربین از کیف ، بند خود را روی آن قرار دهید. هنگامی که بند باز می شود ، دوربین شما در کیف شما قرار می گیرد.اگر آن اصل را رعایت کنید ، دوربین شما نمی تواند سقوط کند.

وسایل خود را در کیف مناسب نگه دارید

انداختن دوربین در یک کوله پشتی معمولی باعث ایجاد مشکل می شود. اگر در اثر ضربه گاه به گاه آسیب نبیند ، مطمئناً درپوش لنز برداشته می شود تا لنز شما خراشیده یا گرد و غبار وارد شود. با فشار ، می توانید با پیچاندن دوربین خود دور شوید در ژاکت یا چیزی ، و سپس آن را با دقت در پایین قرار دهید. اما به طور جدی ، بهتر است اصلا این کار را نکنید.

راه های محافظت از لنز و دوربین

در عوض ، شما باید یک کیف مخصوص دوربین یا حداقل یک محفظه مخصوص دوربین برای قرار دادن در کیف فعلی خود تهیه کنید. این کیف ها دارای تقسیم کننده های قابل تنظیم هستند که وسایل دوربین شما را جدا نگه می دارد و از حرکت آن جلوگیری می کند. این بدان معناست که حتی اگر در یک تصادف بزرگ اسکی شرکت کنید ، احتمالاً مشکلی پیش نخواهد آمد.

 تعویض لنزها 

تعویض لنز یکی از مواقعی است که باید بسیار مراقب باشید. این زمانی است که به احتمال زیاد لنز را بیندازید یا کمی گرد و غبار به دوربین وارد کنید.

در حالی که مطمئن نیستید که لنزهای خود را رها نمی کنید ، می توانید میزان سقوط آنها را به حداقل برسانید. اگر می توانید ، لنزها را عوض کنید و تمام وسایل خود را روی میز بگذارید. اگر بیرون از محل هستید ، خم شوید و از زمین به عنوان میز استفاده کنید. در هر صورت ، هرگز هیچ عنصر لنز را مستقیماً روی سطح خود قرار ندهید. ابتدا درپوش لنز را روی آن قرار دهید.

راه های محافظت از لنز و دوربین

اگر باران می بارد ، گرد و غبار زیادی در هوا وجود دارد یا هر چیز دیگری که می تواند به داخل دوربین یا لنز شما برسد ، لنز خود را تغییر ندهید. اگر مجبورید به دلیل نیاز به تعویض لنز برای گرفتن بهترین عکس در جهان ، این کار را زیر کت یا کیف خود تا حد امکان سریع و با دقت انجام دهید.

از فیلتر UV برای محافظت در برابر خراش و گرد و غبار استفاده کنید

در حالی که فیلترهای UV کار چندانی برای محافظت از لنزهای شما در برابر افتادن نمی کنند ، می توانند آنها را در برابر خط و خش محافظت کرده و گرد و غبار را از عنصر جلویی دور نگه دارند. همچنین ، برخی از لنزها آب و هوا بسته نمی شوند مگر اینکه فیلتری متصل شده باشد. به همین دلیل ، بهتر است فیلتر UV را ، اگر نه به طور دائمی روی لنز ، حداقل در کیف دوربین ، نگه دارید.

برای تمیز کردن لنزها از یک دمنده هوا استفاده کنید

با استفاده از دمنده هوا به آرامی هوا را در جلو و اطراف لنز دوربین دمیده تا ذرات ریز گرد و غبار را از بین ببرید. زمانی که در سفر هستید و می خواهید در فضای باز عکاسی کنید، داشتن یک دمنده هوا در کیفتان توصیه می شود.

از روکش لنز استفاده کنید

همیشه از پوشش لنز دوربین استفاده کنید. یک هود لنز نه تنها از لنز دوربین شما در برابر شعله ور شدن لنز محافظت می کند، بلکه از لنز در برابر آسیب تصادفی هر جسم سخت نیز محافظت می کند. هنگامی که درپوش لنز را قرار می دهید، در صورتی که دوربین به طور تصادفی  بیفتد، لنز در جای خود باقی می ماند. در غیر این صورت ممکن است شیشه جلویی لنز دوربین خود را بشکنید. تا حدی از لنز دوربین در برابر باران محافظت می کند. از ورود آب به جلوی لنز دوربین جلوگیری می کند. این یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از لنزهای دوربین است.

بیش از حد تمیز نکنید

از تمیز کردن بیش از حد لنز دوربین خودداری کنید. این بهتر از آسیب رساندن به لنز دوربین است. اگر هر بار شروع به تمیز کردن لنزهای دوربین خود می کنید، می توانید پوشش جلوی لنز را بردارید یا عنصر جلویی آن را خراش دهید. اگر در تمیز کردن لنز دوربین خود مطمئن نیستید، همیشه می توانید آن را به مراکز خدمات رسانی ببرید.

در انتهای مقاله ” راه های محافظت از لنز و دوربین ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان