نمایندگی کانن - رونین چیست

رونین چیست

رونین در عکاسی

در این مقاله (رونین چیست) قصد داریم به کاربرد آن در عکاسی و فیلمبرداری بپردازیم و چند نمونه از رونین‌های پرفروش را به شما عزیزان معرفی کنیم.

رونین چیست و چه کاربردی دارد

رونین چیست؟ رونین در واقع لرزشگیر دوربین‌های حرفه‌ای است و رونین را می‌توان از دسته‌ی استابلایزرها و استدی کم‌ها دانست که در مقایسه با آن‌ها در ثبت تصاویر در حالات مختلف بسیار با‌کیفیت و حرفه‌‌ای‌ تر عمل می‌کند و آزادی عمل و تحرک بیشتری دارد. رونین‌ها یکی از حرفه‌ای ترین و پیشرفته‌ترین وسایل عکاسی و فیلمبرداری هستند.

رونین دارای سه محور و سه دسته می‌باشد که یکی در بالا برای کنترل از بالا و دو تا در طرفین آن قرار دارد.
همچنین ساختاری نسبتا پیچیده دارد و از چند موتور الکتریکی و سنسورهای هوشمند ساخته شده است.
رونین حرکت‌ها را به صورت ژیروسکوپی کنترل می کند که در حین حرکت دوربین را متعادل می‌کند و از دوربین‌های مستقل و غیر قابل‌تعویض نیز استفاده نمی‌کند.

رونین چیست و چه کاربردی دارد؟

رونین در عکاسی چیست

رونین چیست و چه کاربردی در عکاسی دارد؟ از رونین‌ها علاوه بر فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای، در عکاسی نیز استفاده می‌شود و رونین عکاسی، برای عکاسان بسیار وسیله‌ی حرفه‌ای می‌باشد و می‌توانند با استفاده از آن تصاویری خارق العاده از سوژه مورد نظر بدون هیچگونه تاری ناشی از لرزش دست یا دوربین خود ثبت کنند، به عنوان مثال برای ثبت تصاویر از سقوط آزاد، دویدن یک اسب، یک پرنده‌ی در حال پرواز، مسابقات دوچرخه‌ سواری و… از رونین استفاده می‌شود که سوژه‌هایی با سرعت بالا را بدون تار شدن آنها به نمایش می‌گذارد.

اگر به دنبال کیفیت بالای تصاویر و ویدیوهای خود و جلوگیری از تار شدن آن‌ها می‌باشید بدون شک علاوه بر داشتن دوربین کانن مناسب، به لوازم‌جانبی جهت جلوگیری از لرزش دوربین و دست و ثبت تصاویری صاف و با کیفیت عالی نیاز دارید. یکی از این وسایل رونین‌ها ronins می‌باشند.

رونین در عکاسی یک نوع از لوازم جانبی رباتیکی است که کمپانی DJI آن را تولید و روانه بازار کرده است و روز به روز به کیفیت آن افزوده می شود و همگام با فناوری و نیاز کاربران به روز می‌شود.
قطعا نام کمپانی پرآوازه DJI را شنیده‌اید و از کیفیت بسیار بالای محصولات آن خبر دارید. این کمپانی با تولید کردن رونین‌ها بار دیگر قدرت خود را به حریفان خود نشان داد و باعث محبوبیت بیشتر خود بین عکاسان و فیلم‌برداران حرفه‌ای و حتی مبتدی شده است.

با استفاده از رونین عکاسی می‌توانید در زوایای مختلف دشوار، مشغول به ثبت تصاویر خود با بالاترین کیفیت و وضوح شوید.

اگر سوژه شما بالاتر از سطح  مورد نظر بود یا تمایل به عکاسی از زاویه بالا داشتید که باعث دید بیشتر می‌شود تنها کافی است رونین را روی حالت مورد نظر تنظیم و عکاسی کنید.
همچنین برای عکاسی از زاویه پایین می‌توانید رونین را پایین و نزدیک به سطح زمین مانند کیف دستی در دست گرفته و به ضبط و عکاسی خود مشغول شوید.

همچنین می‌توانید از رونین خود به صورت دو اپراتوره استفاده کنید، شما مشغول عکاسی شوید و همکارتان با کنترل رونین را تنظیم کند.

تصویری از رونین فیلمبرداری

رونین در عکاسی

رونین فیلمبرداری چیست؟

رونین چیست و چه کاربردی در فیلمبرداری دارد؟ رونین علاوه بر کاربرد اصلی خود که از بین بردن لرزش‌های ناشی از حرکات مختلف دوربین و ثبت تصاویری نرم و صاف می‌باشد، دارای مزایای مختلفی در فیلمبردای است.

مهمترین وظیفه رونین فیلمبرداری از بین بردن لرزش در ویدیو‌ها است. البته امروزه اکثر دوربین‌های حرفه‌ای مانند دوربین کانن 90D به استاپلایزر و لرزشگیر داخلی مجهز شده‌اند ولی برای فیلمبرداری حرفه‌ای با بالاترین کیفیت کافی نیستند. استفاده از رونین فیلمبرداری باعث می‌شود فیلم‌های شما از رنگ و وضوح بالایی برخوردار شوند.

رونین امکان عکاسی و فیلمبرداری از زاویه رو به رو را نیز به تصویربردار می‌دهد به عنوان مثال هنگام رانندگی که سوژه در مقابل شما قرار دارد و در حال حرکت می‌باشید بدون استفاده از رونین غیر ممکن است تصاویری صاف و با کیفیت داشته باشید.
رونین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صفحه نمایش دوربین شما در هیچ حالتی مسدود و یا بسته نشود که این امر یکی از مزایای عالی آن می‌باشد.

رونین عکاسی و فیلم‌برداری قابلیت ثبت تصاویر پانورامای عریض که قسمت اعظمی از یک سوژه را به تصویر می‌کشانند نیز دارد، همچنین motion-lapse‌ ها و time-lapse‌ های خلاقانه ای را با استفاده از آن می‌توان خلق کرد.

رونین‌ها در حالت فیلمبرداری دارای مود اسپرت هستند که با استفاده از آن می‌توانید قدرت لرزشگیری را تا دو برابر افزایش دهید تا در زمانی که از تحرک‌های بالایی استفاده می کنید به شما کمک کند.

کاربرد رونین در عکاسی

رونین در عکاسی

کاربرد رونین

رونین ها با تمامی دوربین‌های حرفه ای سازگار می‌باشند، همچنین آن‌ها بسیار سبک هستند و با این حال قدرت تحمل وزن بالای دوربین‌ها را دارند. طراحی جمع و جور رونین باعث شده تا برای افرادی که مدام در حال جابه‌جایی هستند و یا عکاسان طبیعت بسیار محبوب باشد، زیرا هیچ نگرانی از بابت حمل و نقل آن لازم نیست داشته باشند، همچنین کار کردن با آنها بسیار راحت و ساده می‌باشد و نیاز به صرف زمان طولانی برای راه‌ اندازی آن ندارید.

رونین دارای اپلیکیشنی به نام ronin assistant می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید، آموزش تنظیمات و قابلیت های بیشتر رونین را مشاهده کنید و کار بار آن برایتان آسان‌تر شود. این اپلیکیشن با کمک بلوتوث به دوربین متصل می‌شود.

برای خرید رونین مناسب عکاسی و فیلم‌برداری خود حتما به دستی بودن و یا باتری‌دار بودن آن، هماهنگی حالت‌های پیش‌فرض آن با دوربین مورد نظر و… توجه کنید تا از تصاویر خود لذت ببرید.

قابلیت فیلمبرداری پاناروما در رونین

برای ساخت یک ویدیو پانوراما، نباید هیچ زاویه‌ای را از دست بدهید. در فیمبرداری پانوراما، چون در 360 درجه ضبط می‌کنند، کل منظره را نشان می‌دهند. در گذشته برای عکس‌های پانوراما تصاویر را از زوایای مختلف در نرم افزارهای تخصصی لینک می‌کردند و همیشه درصدی از خطا در فیلم وجود داشت. امروزه با استفاده از رونین برای فیلمبرداری می توانید تصاویر منحصر به فردی را با بالاترین کیفیت و با حالت داخلی رونین برای تصاویر پانوراما ثبت کنید.

رونین در عکاسی

رونین در عکاسی

جنس بدنه و وزن رونین

رونین ها از منیزیم و آلومینیوم ساخته شده اند که حدود یک کیلوگرم وزن دارند. رونین ها بدلیل وزنی سبکی که دارند بسیار در استفاده و جابجایی آسان هستند و باعث بهبود عملکرد می شوند و استفاده هیدرولیک دستگاه را بهبود می بخشن. همچنین باعث اتصال سریع و راحت به تمامی دوربین های عکاسی و فیلمبرداری می شوند.

انواع رونین دوربین

رونین‌ها با توجه به کاربردی که دارند به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند:

  1. رونین های دو دسته که بیشتر برای فیلمبرداری‌های سینمایی استفاده می‌شوند و از کنترل بسیار بالایی برخوردار هستند و قیمت بالایی هم دارند.
  2. رونین های تک دسته که بیشتر برای عکاسی و فیلمبرداری های معمولی استفاده می‌شود و در زمانی که کاربر نمی‌تواند از سه پایه دوربین عکاسی استفاده کند.

یکی از بهترین رونین‌های اقتصادی در حال حاضر ronin-sc می‌باشد.این رونین بسیار سبک می‌باشد، قطعات آن به سادگی از هم جدا شده و به راحتی در داخل کیف عکاسی شما قرار می‌گیرد همچنین بدون توجه به چگونگی تنظیم محور‌ها به راحتی جمع می‌شود در نتیجه لازم نیست برای هربار استفاده، آن را از نو تراز کنید. محورهای این رونین، دارای قابلیت قفل کردن می‌باشند که باعث تنظیم سریع تر و تعادل رونین می‌شود.

Quick-release plate از دیگر ویژگی‌های رونین sc می‌باشد که برای عکاسانی که می‌خواهند گیمبال دوربین خود را سریع راه اندازی کنند و از حالت‌های پیش فرض آن استفاده کنند بسیار ویژگی مناسبی است.

همچنین قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را نیز دارد و برای تشخیص سوژه‌های در حال حرکت و تصویر‌برداری از آنها استفاده می‌شود. کاربران گوشی‌های ios نیز می‌توانند حرکات رونین sc را توسط گوشی خود کنترل کنند.

امیدواریم بعد از خواندن مقاله رونین چیست تمامی اطلاعات کافی را درباره ی رونین بدست آورده باشید و برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رونین چیست و چه کاربردی در عکاسی و فیلمبرداری دارد یا خرید رونین می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس بگیرید.

یک نظر برای “رونین چیست

  1. Pingback: راهنمای خرید گیمبال دوربین (سال 1401) نمایندگی کانن در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان