نمایندگی کانن - عکاسی در حالت دستی

عکاسی در حالت دستی

عکاسی در حالت دستی

اموزش عکاسی در حالت دستی

این مقاله عکاسی در حالت دستی برای آماتورهایی است که مدتی عکاسی کرده اند و با رفتن به حالت دستی تمایل دارند پاکت را فشار دهند. برای کسانی که به تیراندازان خودکار اختصاص داده شده‌اند و هرگز نمی‌خواهند تغییر کنند، من به انتخاب شما احترام می‌گذارم و آن را تایید می‌کنم و برای شما آرزوی تیراندازی خوب در جهان دارم.

اما این مقاله عکاسی در حالت دستی برای شما مناسب نیست، بنابراین نیازی به خواندن بیشتر نیست. چرا به حالت دستی بروید؟ خوب، دلایل بسیار خوبی برای این کار وجود دارد. من معتقدم که تمام لذت در تیراندازی دستی است و همچنین معتقدم که می توانید خلاقیت خود را با تیراندازی دستی آزاد کنید.

من سال‌ها بیشتر از آنچه که باید در فیلمبرداری JPEG بودم، زیرا به نوعی تنظیمات دوربین را ترسناک می‌دانستم. نمی دانم اگر فرمت فایل دوربین خود را روی RAW و شماره گیری را روی “M” تنظیم کنم، چه اتفاقی می افتد.

آموزش عکاسی در حالت دستی

عکاسی در حالت دستی

من یک دوست عکاس داشتم که اغلب مرا تشویق می کرد که حالت دستی را امتحان کنم، و من قول می دادم این کار را انجام دهم اما به نوعی هرگز انجامش ندادم. تا اینکه یک روز این کار را کردم و هرگز به عقب نگاه نکردم. من فورا و برای همیشه درگیر شدم. بنابراین اگر خودتان چنین احساسی دارید، من با آن کفش ها راه رفته ام و دقیقا می دانم که چه احساسی دارید!

پنج تنظیماتی که برای عکاسی دستی باید به آنها مسلط شود عبارتند از:

ISO دوربین ، سرعت شاتر ، دیافراگم ، تعادل رنگ سفید و روش اندازه گیری . تکه کیک، درست است؟ خوب، به نوعی اینطور است. نکته مهم این است که شما فقط باید به آن تنظیمات عادت کنید. شما می توانید این کار را با درک اولیه از آنها و نحوه تاثیر آنها بر عکس شما انجام دهید.

دوربین خود را روی حالت دستی تنظیم کنید

حالا می‌توانیم به جایی برسیم که از کجا شروع کنیم. این کمی شبیه تزئین خانه شماست. باید از جایی شروع کنید. یک رنگ دیوار را انتخاب کنید، یک رنگ فرش را انتخاب کنید، یک رنگ را از مبلمان خود انتخاب کنید و از آنجا بروید.

در عکاسی، شما باید تنظیماتی را برای شروع انتخاب کنید و بقیه موارد از آنجا پیش می روند. بنابراین، برای شروع، دوربین خود را روی حالت دستی تنظیم کنید . انجام آن بسیار آسان است.

اکثر دوربین ها دارای یک شماره گیری “PASM” در بالای دوربین هستند که می توانید حالت دوربین خود را از آن تغییر دهید. همانطور که در تصویر سمت چپ نشان داده شده است، به سادگی صفحه را به حرف “M” بچرخانید. این تمام چیزی است که در آن وجود دارد – اولین قدم شما انجام شده است!

تعادل رنگ سفید خود را تنظیم کنید

در مرحله بعد، من با برخی تنظیمات پس زمینه به شما کمک خواهم کرد. اینها احتمالاً در طول عکسبرداری شما تغییر نخواهند کرد مگر اینکه چیزی در مورد محیط شما تغییر کند. همانطور که در حالت دستی عکاسی راحت می‌شوید، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی تغییر لازم است. ما با تعادل سفید شروع خواهیم کرد(WB) که مربوط به رنگ نور است.

تنظیمات حسگر شما باید با رنگ نوری که می‌گیرید مطابقت داشته باشد. من یکی را برای شروع به شما می دهم، اما تعادل رنگ سفید کاملاً یک موضوع سلیقه شخصی است. تنظیمات تعادل سفیدی اشتباهی وجود ندارد. در واقع، زمانی که برای مدتی به صورت دستی عکاسی می کنید، رنگ نور را خودتان می بینید و متوجه می شوید که بسته به آنچه می بینید باید WB خود را تغییر دهید.

یادگیری عکاسی در حالت دستی

عکاسی در حالت دستی

بگذارید مثالی از این موضوع برایتان بزنم. اتاق نشیمن خواهرم یک کاغذ دیواری طلایی دارد که نور اتاق را بسیار طلایی کرده است. هر کریسمس عکس‌های من رنگ زرد (طلایی) زشتی داشتند و من هرگز نفهمیدم چرا. تا اینکه یک روز متوجه شدم که WB من می تواند این تصاویر را تحت تأثیر قرار دهد و تنظیمات صحیح نور زرد و یکنوع بازی شبیه لوتو را کشف کردم! عکس های من عادی به نظر می رسید.

حالت اندازه گیری خود را تنظیم کنید

تنظیم پس زمینه بعدی حالت اندازه گیری است. این همچنین می تواند در طول عکسبرداری تغییر کند، اما معمولاً شما یک روش اندازه گیری مورد علاقه را ایجاد می کنید و تا زمانی که شرایط به روش دیگری نیاز داشته باشد، به آن ادامه می دهید.

برای یک مبتدی، یک روش اندازه‌گیری عمومی خوب، اندازه‌گیری «ماتریسی» است که کار خوبی در ارزیابی کل صحنه انجام می‌دهد و خوانش‌های اندازه‌گیری نسبتاً دقیقی را به شما ارائه می‌دهد.

بنابراین در حال حاضر، روش اندازه گیری خود را روی “Matrix” تنظیم کنید. با این حال، اگر تنظیمات خود را بر اساس سنج دوربین خود تنظیم می کنید و اشیا خیلی تاریک یا خیلی روشن به نظر می رسند، ممکن است لازم باشد به حالت نورسنجی دیگری مانند «نقطه» بروید تا سوژه شما به درستی نوردهی شود.

نحوه عکاسی در حالت دستی

عکاسی در حالت دستی

نوردهی دوربین

حالا به تنظیمات غیر پس زمینه می رسیم. آنها «سه بزرگ» هستند: دیافراگم، سرعت شاتر و ISO. همه آنها به یکدیگر وابسته هستند، اما همانطور که قبلاً گفتم، باید از جایی شروع کنید، بنابراین لازم است یکی را انتخاب کنید و از آنجا بروید.

ISO

یکی از پرکاربردترین تنظیمات دوربین ISO است. ISO دوربین یک مقدار عددی است که به شما امکان می دهد حساسیت نور را تنظیم کنید و به دوربین اجازه دهید نور بیشتری را ثبت کند. ISO می تواند درست برعکس عمل کند. با استفاده از ISO در این روش می توانید نوردهی دوربین را در روزهای آفتابی کاهش دهید و عکسی عالی بگیرید.
به شما پیشنهاد می کنم در شرایط نوری مختلف عکاسی کنید و ISO ایده آل خود را پیدا کنید. اما توجه داشته باشید که اگر ISO دوربین خود را در نواحی تاریک بالاتر از حد معمول افزایش دهید، ممکن است نویز در عکس های شما ظاهر شود.

دیافراگم

اصطلاح رایج دیگری که در عکاسی با آن مواجه خواهید شد دیافراگم است. دیافراگم دریچه ای در داخل لنز است که نوردهی را تحت تأثیر قرار می دهد. در واقع باز و بسته کردن دیافراگم نوردهی تصویر شما را تعیین می کند. همچنین دیافراگم وظیفه کنترل عمق میدان (عمق میدان) تصاویر را بر عهده دارد.

به طور کلی، هرچه عدد دیافراگم کمتر باشد (f-stop)؛ دیافراگم لنز بیشتر باز می شود و در نتیجه عمق میدان کمتری ایجاد می شود. یک عدد f کمتر برای گرفتن عکس با پس زمینه تار مناسب است. از طرف دیگر، هرچه دیافراگم بزرگتر باشد، پس زمینه واضح تر است. دیافراگم بزرگتر برای ثبت کوچکترین جزئیات در صحنه عکاسی شما ایده آل است. (مناسب برای عکاسی منظره)

سرعت شاتر

سرعت شاتر عامل مهم دیگری است که نتیجه نهایی عکس شما را تعیین می کند. سرعت شاتر زمانی است که طول می کشد تا پرده شاتر باز شود و دوربین نور را بگیرد. شاتر باز می ماند تا زمانی که نور وارد دوربین شود و به دوربین برخورد کند.
به طور کلی، اگر از طرفداران تصاویر تاری هستید که اجسام متحرک را نشان می دهند (مثلاً اتومبیل های مسابقه ای یا دوچرخه سواران)، باید از سرعت شاتر پایین تری استفاده کنید که شاتر را برای مدت طولانی تری باز نگه می دارد.

در انتهای مقاله “ عکاسی در حالت دستی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: درک حالت های دوربین، حالت های دیافراگم و شاتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان