نمایندگی کانن - عکاسی در سفر

عکاسی در سفر

عکاسی در سفر

چه کسی دوست ندارد از مکان های زیبا دیدن کند؟ وقتی سفر می کنیم، طبیعی است که بخواهیم آن لحظات خاص را ثبت کنیم. 

با مهارت های مناسب و کمی تمرین، می توانید سرگرمی عکاسی در سفر خود را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید. در این مقاله سایت کانن پایگاه دانش خود را در زمینه عکاسی در سفر سازماندهی کرده ایم.

برای آشنایی با نحوه تبدیل شدن به یک عکاس سفر به ادامه مطلب بروید.

عکاسی در سفر چیست؟

عکاسی در سفر عمل عکاسی در سفر است. هدف این است که مکان هایی را که بازدید می کنید و ماجراهایی را که تجربه می کنید به تصویر بکشید.

ترکیبی از ژانرهای مختلف است. این شامل عکاسی منظره ، خیابان ، پرتره ، پرتره محیطی و حتی عکاسی معماری است. می‌توانید از مکان‌هایی که بازدید می‌کنید، تصاویر منظره، پرتره‌هایی از افرادی که ملاقات می‌کنید یا عکس‌های معماری ساختمان‌هایی که می‌بینید بگیرید.

شما حتی می‌توانید با گرفتن سلفی در هر جایی که می‌روید ، بر مهارت‌های خود عکاسی تسلط پیدا کنید .

نکات عکاسی در سفر

عکاسی در سفر ژانری است که نیاز به آمادگی زیادی قبل از عکاسی دارد. شما باید بتوانید مکان های مناسب را پیدا کنید، شرایط آب و هوایی مختلف را مدیریت کنید و بهترین تجهیزات را برای هر سفر انتخاب کنید.

همچنین باید دریابید که کدام نوع عکاسی در سفر بیشتر به شما می آید. راهنمای ما را بخوانید تا درباره نحوه شروع عکاسی در سفر بیشتر بدانید.

زود بیدار شوید، تا دیروقت بیرون بمانید

زود بیدار شدن به این معنی است که باید با گردشگران و عکاسان کمتری سر و کار داشته باشید. یک عکس کارت پستال حماسی از یک مکان دیدنی مشهور مانند ویرانه های چیچن ایتزا یا تاج محل می خواهید؟ فقط وقتی باز شد زودتر به آنجا بروید و تقریباً جای خود را خواهید داشت!

طلوع خورشید تنها زمان برای گرفتن نور خوب نیست. غروب خورشید نیز عالی است. ساعت پس از طلوع خورشید و ساعت قبل از غروب خورشید به دلیل رنگ‌های ملایم و گرم و سایه‌های چشم‌نوازشان «ساعت‌های طلایی» نامیده می‌شوند. «ساعت آبی»، ساعتی پس از غروب خورشید (یا قبل از طلوع خورشید) است که آسمان هنوز آبی است، اما چراغ‌های شهر روشن است.

در مقایسه، عکاسی در ظهر در یک روز آفتابی روشن احتمالاً بدترین زمان برای عکاسی در سفر است! در واقع گاهی اوقات من فقط در وسط روز چرت می زنم تا انرژی بیشتری برای ماموریت های عکاسی صبح زود و عصر در زمانی که نور بهترین است داشته باشم.

عکاسی در سفر

 پیش از سفر مکان یابی کنید

کتاب های راهنمای سفر در مورد مقصد خود را بخوانید. اینترنت را برای یافتن مقالات و پست‌های وبلاگ جستجو کنید تا به شما در ارائه ایده‌هایی برای عکس‌ها کمک کند. با دوستانی که آنجا بوده اند صحبت کنید. با سایر عکاسان تماس بگیرید. در مورد اینکه کدام تصاویر جوهره یک مکان را به تصویر می‌کشند، آگاه‌تر شوید.

برخی از ابزارهای مورد علاقه من برای تحقیقات عکاسی در سفر اینستاگرام ، پینترست و جستجوی تصویر گوگل هستند . من از آنها برای یادگیری مکان های نمادین استفاده می کنم. قفسه های کارت پستال واقعی نیز ابزاری عالی برای کمک به ایجاد “فهرست عکس” هستند.

هنگامی که نام مکان های عکس احتمالی را بدانم، تحقیقات بیشتری انجام خواهم داد. کدام زمان از روز بهترین نور را دارد؟ رسیدن به برخی نقاط برتر چقدر دشوار است؟ یک جاذبه چه ساعتی باز می شود و چه زمانی ترافیک گردشگران کم می شود؟ آب و هوا به چه صورت خواهد شد؟

پرسه زدن بدون برنامه جای خود را دارد، اما آماده بودن با تحقیق از قبل باعث صرفه جویی در زمان می شود، بنابراین می توانید پس از رسیدن به آنجا، کاملا متعهد به تولید عکس های شگفت انگیز سفر باشید و زمان خود را به حداکثر برسانید.

از مردم محلی اجازه بگیرید

عکاسی از مردم محلی در یک کشور خارجی برای بسیاری از عکاسان سخت است. اگر شما را درک نکنند چه؟ اگر بگویند نه چه؟ آیا آنها دلخور خواهند شد؟ چند سال طول کشید تا عکس‌های پرتره مردم محلی را راحت بگیرم، و حتی الان هم هنوز کمی عصبی هستم.

اما من آموخته ام که نکته کلیدی این است که ابتدا با مردم صحبت کنم. سلام برسان. جهت را بپرس. سوغاتی بخر چیزی از آنها تعریف کنید. قبل از درخواست عکس، چند دقیقه صحبت کنید. این روش بسیار کمتر تهاجمی است.

عکاسی در سفر

همیشه برای نماهای نزدیک نیز اجازه بگیرید. 15 دقیقه را صرف یادگیری نحوه گفتن «می‌توانم یک عکس بکنم» یا «می‌توانم از شما پرتره بگیرم» را به زبان محلی قبل از رسیدن بگذرانید. مردم واقعاً از این تلاش قدردانی می کنند و این یک راه عالی برای یافتن یک دوست جدید است.

برخی افراد خواهند گفت نه. برخی از آنها پول می خواهند (من گاهی اوقات پرداخت می کنم، اما این به شما بستگی دارد). این آخر دنیا نیست. از آنها برای وقتشان تشکر کنید، لبخند بزنید و به سراغ شخص دیگری بروید و دوباره تلاش کنید. در واقع هر چه بیشتر رد شوید، راحت تر می توانید بپرسید!

هرگز یادگیری را متوقف نکنید

در برخی از کلاس های عکاسی آنلاین ثبت نام کنید . سرمایه گذاری در کارگاه عکاسی سفر. به طور منظم بیرون بروید و تمرین کنید. اینگونه بهتر می شوید نه به این دلیل که جدیدترین تجهیزات را دارید یا از فیلترهای محبوب اینستاگرام استفاده می کنید.

با وجود اینکه سال هاست با عکاسی ام درآمد کسب کرده ام، همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد. من به طور مرتب در دوره های آنلاین و کتاب های مربوط به عکاسی سرمایه گذاری می کنم تا هنرم را بهبود بخشم. شما هم باید.

فکر می کنید همه چیز را در مورد مناظر می دانید؟ سپس بیرون بروید و خودتان را با عکس گرفتن از پرتره های غریبه به چالش بکشید. ساقه حیوانات مانند یک شکارچی برای چشیدن سختی عکاسی حیات وحش است. تا دیروقت بیدار بمانید و با نوردهی طولانی کهکشان راه شیری آزمایش کنید.

 از سه‌پایه مسافرتی استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از آن در عکاسی در سفر استفاده می‌کنند، سه‌پایه عکاسی است. سه‌پایه از لرزش دوربین جلوگیری کرده و امکان تنظیم موقعیت و ثبت یک عکس بی‌نظیر را به شما می‌دهد. در صورتی که به کویر، دریا و … سفر می‌کنید و قصد عکاسی در طبیعت را دارید،حتما سه‌پایه را با خود ببرید. برای عکاسی در سفر می‌توانید از یک سه‌پایه سبک ویژه سفر استفاده نمایید.

عکاسی در سفر

تنظیم دوربین در حالت دستی

دوربین‌‌های جدید بسیار مدرن و هوشمند هستند و با تنظیمات خودکار نیز تصاویر زیبایی ثبت می‌کنند، اما این به این معنی نیست که شما همه‌چیز را به دوربین بسپارید و دخالتی در تنظیمات نداشته باشید. تنظیم دوربین خود را در حالت دستی قرار دهید و با مفهوم دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو آشنا شوید. در این صورت می‌توانید کنترل بیشتری روی تصویر داشته باشید و عکسی منحصربفرد را به ثبت برسانید.

قانون یک سوم در عکاسی

یکی از ابتدایی ترین و کلاسیک ترین نکات عکاسی در سفر، درک قانون یک سوم به شما کمک می کند ترکیب بندی های متعادل تری ایجاد کنید. تصور کنید که یک تصویر را به صورت افقی و عمودی به یک سوم تقسیم کنید، بنابراین به بخش های مختلف تقسیم می شود.

هدف این است که بخش‌های مهم عکس را در آن بخش‌ها قرار دهید و به کادربندی کلی تصویر کمک کنید تا برای چشم خوشایند باشد.

به عنوان مثال، قرار دادن یک شخص در امتداد خط شبکه سمت چپ به جای مستقیم در مرکز. یا افق خود را در یک سوم پایین نگه دارید، نه اینکه تصویر را به دو نیم کنید. به یاد داشته باشید که این افق را نیز مستقیم نگه دارید!

پشتیبان گیری

همیشه از عکس‌هایتان نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر دوربینتان خراب شد یا گم شد، از عکس‌هایی که برای آن‌ها زحمت کشیدید پشیمان نشوید. یک هارد اکسترنال بیاورید و عکس های انتخاب شده را به آن منتقل کنید.

عکس ها را ویرایش کنید

برخی از عکاسان معتقدند که باید عکس را همانطور که گرفته اند منتشر کنند. این افراد فکر می کنند ایجاد تغییرات و ویرایش عکس باعث فریب مخاطب می شود، اما اینطور نیست. برای پردازش تصاویر ضبط شده و انتشار تصویری جذاب تر با کیفیت بهتر می توانید از نرم افزارهای ویرایش تصویر استفاده کنید.

ساختار قاب

برای گرفتن یک تصویر خوب و جذاب، باید ترکیب بندی صحیح عکس خود را در نظر بگیرید. فقط به یک عکس بسنده نکنید، ترکیب های مختلف را امتحان کنید و از زوایای مختلف عکس بگیرید. تغییر عناصر و فاصله از دیگر مواردی است که می توانید برای تغییر عکس های خود انجام دهید.

تکنیک شیب هلندی

یکی از جالب ترین تکنیک هایی که می توانید در عکاسی استفاده کنید، شیب هلندی است. پس از انتخاب سوژه مورد نظر، دوربین را 45 درجه بچرخانید و سپس عکس بگیرید. تکنیک گرادیان هلندی عکس های شما را برجسته می کند و جذابیت خاصی به آنها می بخشد.

در انتهای مقاله “ عکاسی در سفر ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان