نمایندگی کانن - فاکتور های خرید فلاش دوربین

فاکتور های خرید فلاش دوربین

فاکتور های خرید فلاش دوربین

فاکتور های خرید فلاش دوربین

اضافه کردن یک فلاش به تجهیزات عکاسی شما یک راه عالی برای گسترش قابلیت آن است، اما مطمئناً در انتخاب فلاش هیچ کمبودی وجود ندارد. کدام یک نیاز شما را برآورده می کند؟ شماره راهنمای فلش چیست؟ چه ویژگی های دیگری نیاز دارید؟

انتخاب فلاش نباید باعث سردرد شما شود. در اینجا هشت نکته وجود دارد که باید قبل از خرید اولین فلاش کفش گرم بدانید.

فلاش روی دوربین و فلاش خارج از دوربین

اصطلاح “فلاش دوربین” به سادگی به نوعی نور (فلاش) اشاره دارد که می تواند مستقیماً به دوربین متصل شود. اگرچه فلاش «روی دوربین» نامیده می شود، اما نیازی به اتصال فیزیکی به دوربین ندارد.
فلاش روی دوربین به صورت خارجی استفاده می شود. این با سایر منابع نور مانند بسته‌های استودیویی و چراغ‌های جلو متفاوت است، زیرا این نوع لامپ برای اتصال فیزیکی به دوربین شما در نظر گرفته نشده است (به جز موقعیت‌های نادر و غیر معمول که شامل روش‌های تنظیم پیچیده است). همچنین، لامپ‌های دوربین معمولاً خود تغذیه می‌شوند، اگرچه گاهی اوقات از منبع تغذیه خارجی برای افزایش عملکرد یا عمر باتری استفاده می‌شود.

1. شماره راهنماها فاکتور های خرید فلاش دوربین

اعداد راهنما مگاپیکسل فلاش دوربین هستند. در نظر گرفتن آنها مهم است، اما اهمیت آنها گاهی اغراق آمیز است. یک شماره راهنمای فلاش به سادگی بیان می کند که نور در تنظیمات بهینه دوربین چقدر به آن می رسد.

فلاش با شماره راهنما 120 اینچ قدرتمندتر از فلاش با شماره راهنمای 60 است. فلاش با شماره راهنمای بالاتر می تواند سوژه هایی را که دورتر از فلاش هستند روشن کند. اما اگر می‌خواهید هنگام استفاده از فلاش کنترل بیشتری بر عمق میدان داشته باشید، فلاش می‌تواند اجسام نزدیک‌تر را با دیافراگم باریک‌تر روشن کند.

البته به خاطر داشته باشید که ممکن است نتوانید واقعاً سوژه ای را تا این حد دور روشن کنید. در حالی که برای مقایسه یک فلاش با فلاش دیگر مفید است، اعداد راهنما بر روی تنظیمات بهینه دوربین با محیط بهینه آزمایش می شوند.

برای دستیابی به حداکثر دسترسی برای فلاش، به ISO کم و دیافراگم باز نیاز دارید . اشیایی در صحنه که بازتابنده هستند (مانند هر چیز بزرگ و سفید) بر میزان فاصله واقعی نور نیز تأثیر می‌گذارند. از اعداد راهنما برای مقایسه قدرت فلاش های مشابه استفاده کنید نه برای تعیین فاصله دقیق.

2. TTL

برخی از فلاش‌های کفش کاملاً دستی کنترل می‌شوند، در حالی که برخی دیگر دارای حالت دستی و خودکار به نام TTL یا Through The Lens هستند. TTL یک روش اندازه گیری است، اما برای فلاش شما. با استفاده از TTL، فلاش یک پیش فلاش ارسال می کند.

این انفجار اولیه نور برای تعیین خودکار بهترین تنظیمات نوردهی برای فلاش، با استفاده از این تنظیم در دومین فلاش کامل برای روشن کردن عکس اندازه‌گیری می‌شود. TTL به سادگی یک حالت فلاش خودکار است. در حالی که حالت فلاش دستی برای متعادل کردن فلاش با نور محیط و کنترل بیشتر روی عکس بهترین است، TTL برای عکاسی با فلاش در زمانی که زمانی برای توقف و تنظیم وجود ندارد، مانند ورزش‌ها، ضروری است.

فاکتور های خرید فلاش دوربین کانن

فاکتور های خرید فلاش دوربین3. کج کردن

یکی از مزیت‌های داغ فلاش کفش این است که پرتاب کردن آن‌ها بسیار آسان‌تر است. با این حال، هر فلاش کفش داغ دارای قابلیت پرش نیست. قبل از خرید به دنبال محدوده شیب در توضیحات فلاش باشید.

این نشان می دهد که تا چه اندازه سر فلاش می چرخد. هرچه هد فلاش بیشتر بچرخد، گزینه های بیشتری برای پرش خواهید داشت. مطمئن شوید که فلاش به سمت بالا متمایل می شود تا از سقف و همچنین به هر دو طرف منحرف شود، زیرا این زوایایی هستند که احتمالاً بیشتر از آن استفاده خواهید کرد.

4. کنترل بی سیم

بزرگترین مزیت فلاش کفش داغ چیست؟ به دوربین شما متصل نیست. بسیاری از واحدهای فلاش جدیدتر دارای قابلیت بی سیم داخلی هستند، بنابراین برای عکاسی با دوربین فلاش خاموش نیازی به آداپتور ندارید. برداشتن فلاش دوربین توانایی آن را به شدت افزایش می دهد و به شما امکان می دهد نور را از زوایای مختلف به آن اضافه کنید یا از چندین فلاش برای ایجاد جلوه های مختلف استفاده کنید.

وقتی به دوربینی با بی سیم داخلی نگاه می کنید، بررسی کنید که آیا عملکرد بی سیم با دوربین شما سازگار است یا خیر. اگر دوربین شما کمی قدیمی‌تر از فلاش است، ممکن است لازم باشد لوازم جانبی را به کفش داغ خود اضافه کنید که به شما امکان می‌دهد گزینه‌های فلاش را کنترل کنید. فلاش‌هایی که بی‌سیم داخلی ندارند، اغلب می‌توانند با آداپتورهای بی‌سیم برای به دست آوردن این قابلیت، با هزینه اضافی، استفاده شوند.

فاکتور های خرید فلاش دوربین

فاکتور های خرید فلاش دوربین

5. همگام سازی با سرعت بالا

اکثر فلاش ها دارای چند حالت همگام سازی مختلف هستند، از جمله پرده عقب و همگام سازی آهسته. اما هر فلاشی مجهز به همگام سازی با سرعت بالا نیست. این حالت فلاش به طور مداوم فوران های نور را شلیک می کند تا بتوانید از سرعت شاتر بالاتر از همگام سازی فلاش دوربین (معمولاً 1/250) استفاده کنید. بدون همگام‌سازی با سرعت بالا، سرعت شاتر بیش از سرعت همگام‌سازی فلاش، بخشی از تصویر را سیاه می‌کند که اثر شاتر است.

6. زوم فلش

برای جلوگیری از پرتاب نور به قسمت‌هایی از صحنه که عکس‌برداری نمی‌شود، فلاش‌های کفش داغ دارای تنظیمات زوم نیز هستند. در تنظیمات زاویه باز، نور به طرفین پخش می شود، اما در تنظیمات تله فوتو، نور در یک الگوی باریک تر هدایت می شود، بنابراین نوری به طرفین هدر نمی رود. در حالت خودکار یا TTL، زوم فلاش به طور خودکار انتخاب می شود.

هنگامی که با دستی استفاده می شود، تنظیمات بزرگنمایی را تنظیم می کنید. اما، همچنین می‌توانید زوم را طوری تنظیم کنید که عمداً با تنظیمات لنز شما مطابقت نداشته باشد. برای مثال، می‌توانید از تنظیمات تله‌فوتو در حالی که در واقع عکس می‌گیرید، برای زاویه دید گسترده استفاده کنید. این کار به جای اینکه کل صحنه را روشن کند، تنها بخشی از تصویر را روشن می کند.

7. سرعت بازیافت

یک فلاش قبل از اینکه دوباره برای عکاسی آماده شود کمی زمان می برد. سرعت بازیافت فلاش نشان می دهد که چقدر سریع فلاش برای عکاسی مجدد آماده است. اگر زیاد عکس می‌گیرید، سرعت بازیافت فلاش یک فاکتور ضروری است که باید در نظر بگیرید. اگر یک عکاس پرتره هستید، این موضوع چندان مهم نیست.

فاکتور های خرید فلاش دوربین

فاکتور های خرید فلاش دوربین

8. سازگاری

هر فلاشی با هر دوربینی کار نمی کند. چندین گزینه از نیکون و کانن وجود دارد که مخصوص برند هستند، و همچنین چند مارک دیگر که به طور خاص برای یک سیستم دوربین خاص کار می کنند. تعداد انگشت شماری از برندهای غیرمعمول نیز وجود دارند که فلاش هایی می سازند که روی چندین دوربین مختلف کار می کنند. قبل از خرید، حتماً سازگاری را بررسی کنید.

برخی از فلاش ها ممکن است با بدنه های دوربین خاصی کار کنند، اما با عملکرد محدود – مطمئن شوید که دوربین کاملاً سازگار است. برخی از فلاش ها با سیستم TTL دوربین ترکیب نمی شوند، بنابراین فقط می توان از آنها به صورت دستی استفاده کرد. بی سیم نیز یک ویژگی بزرگ است که معمولاً ناسازگار است. اگر دوربین راهی برای تنظیم تنظیمات فلاش داخلی ندارد، برای استفاده از عملکرد بی سیم به آداپتور نیاز دارید.

فقط ارزان ترین فلاش را انتخاب نکنید که با دوربین شما سازگار است. عواملی مانند شماره راهنما، قابلیت بی‌سیم و حالت TTL باعث می‌شود فلاشی که برای یک نوع عکاس عالی است، برای دیگری بهترین فلاش نباشد. قبل از خرید، شماره راهنما، TTL، شیب، کنترل بی سیم، همگام سازی با سرعت بالا، زوم فلاش، سرعت بازیافت و سازگاری را در نظر بگیرید.

9. کشش شاتر یکی از فاکتور های خرید فلاش دوربین

در حالی که فلاش اغلب برای روشن کردن یک صحنه به طور کامل استفاده می شود، یا به دلیل شرایط کم نور یا به دلیل استفاده از دیافراگم کوچک برای به دست آوردن عمق میدان بیشتر، فلاش همچنین می تواند در ترکیب با نوردهی محیطی برای ارائه مزایای خلاقانه اضافی استفاده شود. در رابطه با سرعت همگام‌سازی، اگر از سرعت شاتر مشابه با نوردهی معمولی محیطی در ارتباط با فلاش استفاده می‌کنید، نور محیط و فلاش را با هم ترکیب می‌کنید.این تکنیک کشیدن شاتر نامیده می شودو می توان از آن برای برجسته کردن اشیا یا موضوعات خاص در یک صحنه استفاده کرد

در انتهای مقاله ” فاکتور های خرید فلاش دوربین ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان