نمایندگی کانن - مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری

مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری

مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری

مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری کانن

امروز ما قصد بررسی و مقایسه لنز های 50 میلیمتری و 85 میلیمتری را داریم.

برای ثابت نگه داشتن وضعیت، تمام تصاویر این مقاله با دوربین کانن 60D و این دو لنز فوق العاده ثبت شدند. کانن 60D یک دوربین با حسگر APS-C می باشد، پس به منظور تعیین فاصله کانونی این لنزها بر روی این دوربین، فاصله کانونی لنز را در ۱٫۶ ضرب می کنیم.( البته فقط برای دوربین های کانن ) پس بر روی یک دوربین کراپ حسگر، لنز ۵۰mm تقریبا مثل یک لنز ۸۰mm، و لنز ۸۵mm مانند یک لنز ۱۳۶mm کار می کند.

یکی از اساسی تفاوت های بین لنز ۸۵mm و لنز ۵۰mm فاصله ی شما با سوژه می باشد. با لنز ۸۵mm، حداقل فاصله فوکوس ۲٫۸ فوت یا ۸۵ سانتی متر و با لنز ۵۰mm، حداقل فاصله فوکوس ۱٫۱۵ فوت یا ۳۵ سانتی متر می باشد.

به طور کلی بدانید که شما با لنز ۸۵mm نسبت به لنز ۵۰mm در فاصله بیشتری از سوژه باید بایستید. ولی این موضوع عمق میدان را کم میکند، که یعنی تصاویر ثبت شده با لنز ۸۵mm معمولا بوکه بسیار مات تری نسبت به عکس های گرفته شده با لنز ۵۰mm را دارا می باشند، هنگامی که از یک دیافراگم یکسان استفاده می کنند.

مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری کانن

مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری

کاربران می توانند به وضوح تفاوت را در شکوفه های گیلاس در پس زمینه تصویر بالا مشاهده کنند، که هر دوی آنها در f/1.8 ثبت شدند. شکوفه های گیلاس در هر دو عکس تقریبا به خوبی مات شده اند، ولی شکل شکوفه ها در تصویر گرفته شده با لنز ۵۰mm مشخص تر خواهد بود، و در تصویری که با لنز ۸۵mm گرفته شده شکوفه ها به طور قابل توجهی مات تر و نرم می باشند.

لازم است که بدانید در زمینه بوکه کاربران ترجیحات و سلایق مختلفی دارند. بعضی نرمی یکنواخت تری که لنز ۸۵mm عرضه می کنند را ترجیح می دهند، اما عکاسان دیگر ترجیح می دهند پس زمینه کمی بیشتر مشخص باشد.

مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری کانن

مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری

تصویر چپ: لنز ۸۵mm | تصویر راست: لنز ۵۰mm

شما ممکن است حتی رویکردهای مختلفی را در کاربردهای مختلف را نیاز داشته باشید. برای مثال، اغلب کاربران طرفدار بوکه یکنواخت تر لنز ۸۵mm هستند. برای مثال من هنگامی که در حال عکاسبرداری از چمن هستم، بافتی که لنز ۵۰mm را در اختیار من می گذارد را ترجیح می دهم

این موضوع کاملا سلیقه ای است، پس شروع به یادداشت برداری ذهنی کنید در مورد این که وقتی کارهای عکاسان دیگر مشاهده می کنید معمولا کدام نوع تصاویر را ترجیح می دهید. اگر متوجه شوید که همیشه بافت خامه ای برای شما جلوه زیباتری دارد. آن وقت لنز ۸۵mm ممکن است برای شما بهتر باشد. اگر کمی بافت بیشتر در پس زمینه را ترجیح می دهید، در عوض لنز ۵۰mm را انتخاب کنید.

مقایسه لنز های ۵۰ میلیمتری و ۸۵ میلیمتری از لحاظ کادربندی

علاوه بر تمام این ها، زمان بیشتری را صرف فکر کردن در مورد محتوای پس زمینه های خود کنید. استفاده از یک لنز ۸۵mm به تصویری تبدیل می شود که از نزدیکتر بر روی سوژه شما کادربندی شده. از طرفی دیگر، عکاسبرداری با لنز ۵۰mm به تصاویری را ثبت می کند که شامل مقدار بیشتری از پس زمینه هستند.

شما پس زمینه محو را ترجیح می دهید؟ در این صورت، ممکن است لازم باشد لنز ۸۵mm را در نظر بگیرید.

هنگامی که شما عمق میدان کاهش یافته لنز ۸۵mm را با کادربندی نزدیک تر سوژه خود ترکیب می کنید، لنز ۸۵mm در ثبت تصاویر پرتره زیبا تقریبا در هر لوکیشنی به خوبی می درخشد.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید هر دوی این لنز ها برای ثبت تصاویر سبک پرتره از اشخاص بی نظیر می باشند.

با این حال، اگر اکنون تنها توانایی خرید یک لنز را دارید هر دوی این لنزها شرایطی دارند که در آن دیگری را تحت الشعاع قرار می دهند، پس مهم است که در مورد اولویت های خود و روشی که اصولا از یک لنز پرتره استفاده می کنید، واقع بینانه فکر کنید، تا بهترین استفاده را از پولی که می پردازید بکنید.

این دو لنز قادر به سازگاری با دوربین کانن 90D و دوربین کانن 80D و دوربین کانن 6D MARK II و دوربین کانن 850D و دوربین 250D و دوربین کانن EOS R و دوربین کانن 2000D و دوربین کانن 5D MARK IV و دوربین کانن M50 و دوربین کانن EOS R6 می باشد.

کاربر گرامی شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره شما می توانید با کارشناسان خبره ما در تنها نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

تماس با کارشناسان