نمایندگی کانن - نکات خرید کارت حافظه

نکات خرید کارت حافظه

نکات خرید کارت حافظه

کارت های حافظه در اندازه های مختلف هستند. در حالی که کارت‌های حافظه قدیمی‌تر به مگابایت محدود می‌شدند، کارت‌های حافظه جدیدتر در مقایسه با ابعاد بسیار بزرگ‌تر هستند و معمولاً در اندازه‌های 64 گیگابایتی و بزرگ‌تر یافت می‌شوند. برخی از آخرین نسل کارت های حافظه دارای ظرفیت کارت حافظه 512 گیگابایتی هستند. ظرفیت کارت حافظه معمولاً به وضوح بالای هر کارت حافظه نشان داده شده است و شما باید بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.

اگر می‌پرسید چه اندازه کارتی را باید تهیه کنید، این واقعاً به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند مواردی که عکاسی می‌کنید، وضوح دوربین کانن شما چقدر است، اینکه آیا با فرمت RAW یا JPEG عکس می‌گیرید ، گزینه فشرده‌سازی RAW هنگام عکاسی با فرمت RAW و اینکه آیا به طور مداوم زیادی عکس می گیرید از آن استفاده می کنید.

به عنوان مثال، یک کارت 16 گیگابایتی ممکن است برای عکاس پرتره ای که به طور انتخابی با دوربینی با وضوح متوسط ​​عکاسی می کند کافی باشد، در حالی که یک عکاس حیات وحش که تعداد زیادی عکس می گیرد یا یک عکاس منظره که تصاویر پانوراما با وضوح بالا می گیرد ممکن است حتی 64 گیگابایت را پیدا کند. کارت های حافظه تا حدودی برای نیازهای آنها محدود می شود.

نمایندگی کانن در این ملب قصد دارد پس از بررسی واژه‌ها و کلاس‌های کاری مختلفی که این روزها به انواع کارت‌های حافظه اطلاق می‌شود به معرفی بهترین کارت‌هایی که هم اکنون می‌توانید برای دوربین‌ها خریداری کنید بپردازد.

نکات طلایی خرید کارت حافظه

خرید کارت حافظه ناسازگار

ممکن است بعد از خرید کارت حافظه SD و قرار دارد آن در اسلات یا درگاه کارت میکرو اس دی متوجه شوید که کارت حافظه برای شما کار نمی‌کند. به طور کلی فرمت‌ها و استانداردهای مختلفی برای کارت حافظه وجود دارد و شما باید کارت حافظه‌ای را خریداری کنید که سازگار با دستگاه‌ شما باشد.

ظرفیت کارت حافظه

بررسی ظرفیت کارت حافظه ای که قصد خرید آن را دارید نیز بسیار مهم است. شما نمی خواهید در نهایت یک کارت حافظه با ظرفیت کم داشته باشید که نیازهای شما را برآورده نمی کند. بسته به تعداد عکس‌هایی که در یک رویداد می‌گیرید، باید ظرفیت را انتخاب کنید.
بسیاری از عکاسان کارت های حافظه با ظرفیت 64 گیگابایت را ترجیح می دهند که می توانند بین 1500 تا 2000 عکس را با فرمت RAW ذخیره کنند. اگر معمولاً با فرمت RAW عکاسی می کنید، توصیه می کنیم کارت حافظه ای با حداقل 64 گیگابایت ظرفیت انتخاب کنید . از طرف دیگر، اگر JPEG ترجیح شماست، می توانید یک کارت حافظه 16 یا 32 گیگابایتی نیز بخرید. همچنین، در نظر بگیرید که اگر فیلمبرداری می کنید، ممکن است به ظرفیت بیشتری نیاز داشته باشید.

سرعت کارت حافظه

کارت های حافظه نیز می توانند از نظر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بسیار متفاوت باشند. متأسفانه، اینجاست که همه چیز می تواند به سرعت ختم شود، زیرا رتبه بندی سرعت و نحوه علامت گذاری آنها بر اساس نوع کارت حافظه بسیار متفاوت است. در این بخش، نحوه مشخص شدن سرعت کارت حافظه در کارت های حافظه SD، CF و XQD / CFexpress را بررسی خواهیم کرد.

نکات خرید کارت حافظه

کلاس های سرعت کارت حافظه SD

انجمن کارت SD راهی برای تعریف سرعت کارت SD از طریق چیزی به نام “کلاس سرعت” ارائه کرد که حداقل سرعت نوشتن متوالی را که یک کارت حافظه می تواند ارائه دهد، تعریف می کند.

  • حداکثر سرعت خواندن : این حداکثر سرعت خواندن متوالی کارت حافظه بر حسب مگابایت در ثانیه (MB/sec) است. لطفاً توجه داشته باشید که سرعت نوشتن به ندرت بر روی کارت‌های حافظه منتشر می‌شود و شما باید آن اطلاعات را در دفترچه راهنمای کارت حافظه یا مشخصات ذکر شده بیابید. در این حالت حداکثر سرعت خواندن کارت SD 300 مگابایت بر ثانیه است.
  • نوع کارت حافظه SD : همچنین باید بتوانید نشان‌های کارت SD اختصاصی را روی برچسب‌های کارت حافظه پیدا کنید که نشان می‌دهد کارت از نوع SD، SDHC یا SDXC است. در این مورد خاص، کارت حافظه SDXC است.
  • سرعت UHS : سرعت UHS نیز اغلب به طور مستقیم بر روی برچسب کارت حافظه منتشر می شود.
  • SD Speed ​​Class : این عدد نشان می دهد که کارت SD Speed ​​Class در کدام موقعیت است. همانطور که در مورد بالا، تمام کارت های SD مدرن باید حداقل 10 رتبه بندی شوند، که حداقل سرعت نوشتن متوالی 10 مگابایت بر ثانیه را تضمین می کند.

نکات خرید کارت حافظه

  • کلاس سرعت UHS : جدا از سرعت UHS، معمولاً برچسب کلاس سرعت UHS را نیز خواهید یافت. در این مثال خاص، می توانم ببینم که کارت با حداقل سرعت نوشتن 30 مگابایت بر ثانیه، به لطف این برچسب U3، رتبه بندی شده است.
  • ظرفیت کارت حافظه : ظرفیت کارت حافظه معمولاً به تعداد زیاد نمایش داده می شود.
  • حداکثر سرعت خواندن : این حداکثر سرعت خواندن متوالی کارت حافظه بر حسب مگا بایت در ثانیه (MB/sec) است. لطفاً توجه داشته باشید که سرعت نوشتن به ندرت بر روی کارت‌های حافظه منتشر می‌شود و شما باید آن اطلاعات را در دفترچه راهنمای کارت حافظه یا مشخصات ذکر شده بیابید. در این حالت حداکثر سرعت خواندن کارت SD 160 مگابایت بر ثانیه است.
  • حداقل سرعت نوشتن : این حداقل سرعت نوشتن پایداری است که کارت حافظه می تواند ارائه دهد.

 فرمت های مختلف کارت حافظه

  1.  SD
  2. SDHC
  3. SDXC (یا microSD ,microSDHC و microSDXC)
  4. SDUC

هر فرمت دارای مشخصات خاص خود می‌باشد و مانند هم کار نمی‌کنند.

تفاوت فرمت های مختلف کارت حافظه

microSD: دارای ظرفیت حداکثر 2 گیگابایتی است و در هر اسلات microSD کار می‌کند.

microSDHC: نسبت به کارت حافظه قبلی ظرفیت بیشتری دارد و حداکثر 32 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند و در دستگاه‌هایی که از SDHC یا SDXC پشتیبانی می‌کند کار می‌کند.

microSDXC: دارای ظرفیت بیشتر از 32 گیگابایت است و حداکثر از 2 ترابایت پشتیبانی می‌کند و تنها در دستگاه‌هایی که از SDXC پشتیبانی می‌کند کار می‌کند.

microSDUC: دارای ظرفیت حداکثر 128 ترابایتی است و نیاز به یک دستگاه سازگار دارد.

چگونه بهترین کارت حافظه را برای دوربین انتخاب کنیم

علاوه بر چک کردن سازگاری این فرمت‌ها با دستگاه سخت افزاری، شما باید هنگام خرید کارت حافظه microSD به موارد زیر هم توجه داشته باشید.

  • ظرفیت کارت حافظه

  • انتخاب سرعت اشتباه

  • کلاس‌های سرعت

  • کلاس عملکرد برنامه

  • سرعت کلاس ویدیو

  • سرعت مجاز

  • سرعت نسبی
  • خرید کارت‌های حافظه micoSD فیک یا تقلبی

  •  کارت‌های حافظه ارزان بدون برند

راهنمای خرید کارت حافظه

بهترین کارت های حافظه 

کارت های حافظه زیادی در بازار موجود است و ما تعدادی از بهترین گزینه ها را انتخاب کرده ایم که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

SanDisk Extreme PRO SDXC UHS-I

نوع تایپ : SDXC
سرعت خواندن: تا 90 مگابایت در ثانیه
سرعت نوشتن: تا 170 مگابایت در ثانیه
ظرفیت: تا 1 ترابایت
گارانتی: مادام العمر

نکات مثبت

  • عملکرد فوق العاده
  • طیف وسیعی از گزینه های ظرفیت
  • گارانتی مادام العمر

نکات منفی

  • کمی گران است.

Lexar Professional Class 10 UHS-II 2000X

نوع تایپ : SDXC و/یا SDHC
سرعت خواندن: تا 300 مگابایت در ثانیه
سرعت نوشتن: تا 260 مگابایت در ثانیه
ظرفیت: تا 128 گیگابایت
گارانتی: مادام العمر

نکات مثبت

  • سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالا
  • گارانتی مادام العمر

نکات منفی

  • گزینه بسیار گران قیمت

SDXC UHS-II U3

نوع تایپ: SDXC
سرعت خواندن: تا 285 مگابایت در ثانیه
سرعت نوشتن: تا 180 مگابایت در ثانیه
ظرفیت: تا 64 گیگابایت
بهترین برای: عکاسان حرفه ای
گارانتی: پنج سال گارانتی محدود

نکات مثبت

  • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بالا
  • برای ضبط 4K و عکسبرداری RAW عالی است

نکات منفی

  • حداکثر ظرفیت پایین
  • برخی از گزینه های سریعتر نیز در دسترس هستند

در انتهای مقاله “ نکات خرید کارت حافظه ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن و یا کارت حافظه کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقاله مرتبط: آشنایی با کارت های حافظه ، کارت حافظه برای دوربین کانن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان