نمایندگی کانن - کارت حافظه برای دوربین کانن

کارت حافظه برای دوربین کانن

کارت حافظه برای دوربین کانن

کارت حافظه برای دوربین کانن چی بخریم؟

برای عکاسان و فیلمبرداران بسیار حیاتی است که بهترین کارت حافظه را برای دوربین خود تهیه کنند.از آنجایی که در سال‌های اخیر تعداد فایل‌هایی که هر روزه آن‌ها را مدیریت می‌کنیم افزایش یافته است، ما بیش از هر زمان دیگری نگران نگهداری اطلاعات و تصاویر هستیم. اکثر دوربین های مدرن حافظه داخلی ندارند، بنابراین باید از حافظه جداگانه استفاده کنید.

بنابراین، بیایید در مورد کارت های حافظه صحبت کنیم. یک کارت حافظه به دو چیز نیاز دارد: سرعت کافی و ظرفیت کافی. به عبارت دیگر، باید بتواند با سرعت دوربین شما در ضبط فایل ها هماهنگی داشته باشد و فضای کافی برای ذخیره آنها داشته باشد.

سرعت مورد نیاز شما بستگی به مدل دوربین شما دارد، زیرا تصاویر و ویدیوهای با وضوح بالا به داده بیشتری نیاز دارند. اگر از فایل‌های با وضوح بالا با سرعت‌های سریع عکس‌برداری می‌کنید، یا فیلم‌هایی با وضوح ۴K یا حتی بالاتر ضبط می‌کنید، کارت شما به سرعت و ظرفیت کافی برای مدیریت آن نیاز دارد.

انواع مختلفی از کارت‌های حافظه وجود دارد، و نه تنها متفاوت عمل می‌کنند، بلکه اندازه‌ها و شکل‌ های فیزیکی متفاوتی نیز دارند. microSD در حال حاضر کوچکترین کارت حافظه در جهان است که توسط اکثر شرکت ها برای افزایش حافظه داخلی دستگاه ها استفاده می شود، اما کارت های SD عموما در دوربین های دیجیتال حرفه ای استفاده می شوند.

بنابراین باید بدانید که دوربین شما کدام یک را قبل از خرید می‌پذیرد. قیمت کارت حافظه دوربین بسیار متفاوت است و قیمت های بسیار متفاوتی دارد. در این چند سال پیشرفت های زیادی در زمینه تولید کارت حافظه دوربین به وجود آمده است که به ما امکان می دهد هزاران تصویر یا اکثر ویدیوهای با کیفیت HD و 4K را در یک حافظه کوچک ذخیره کنیم. برای خرید کارت حافظه دوربین امروز می توانیم کارت هایی با سایز دو ترابایت را نیز در بازار پیدا کنیم.

بهترین کارت حافظه برای دوربین کانن

کارت حافظه برای دوربین کانن

دوربین‌های حرفه‌ای پیشرفته می‌توانند از انواع کارت‌های سریع‌تر مانند CFexpress، XQD، Cfast یا Compact Flash استفاده کنند. اگر در مورد مدل خاص خود مطمئن نیستید، به دفترچه راهنما مراجعه کنید، با سازنده چک کنید یا فقط به Google سر بزنید. یافتن پاسخ آنلاین نباید سخت باشد.

اگر هنوز به دنبال دوربین خود هستید، راهنمای ما برای بهترین دوربین ها ارزش بررسی دارد، جایی که ما مدل های مورد علاقه خود را برای مبتدیان، علاقه مندان و حرفه ای ها رتبه بندی می کنیم. ما همچنین راهنمای بهترین دوربین‌ های فیلم‌ برداری را برای افراد ویدیوگرا در میان شما داریم.

1. SanDisk Extreme PRO SD UHS-I

این کارت SD ساده، قابل اعتماد و خوش ساخت، بهترین خرید برای اکثر کاربران دوربین خواهد بود. SanDisk Extreme PRO SD UHS-I یک کارت حرفه ای واقعی است و می توان آن را در ظرفیت های مختلف از 64 گیگابایت تا یک ترابایت عظیم خریداری کرد.

اگر مطمئن نیستید چه چیزی بخرید، نسخه 64 گیگابایتی به شما کمک می کند و تصاویر و ویدیوهای زیادی را ذخیره می کند، اگرچه اگر کمی فضای تنفس بیشتری می خواهید همیشه می توانید آن را به 128 گیگابایت ارتقا دهید.

سرعت نوشتن 90 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن تا 170 مگابایت در ثانیه برای اکثر اهداف کافی است، مگر اینکه با وضوح بسیار بالا در دوربین های حرفه ای عکس بگیرید. در این لیست دوربین‌های سریع‌تر و دوربین‌هایی با ظرفیت بالاتر وجود دارد.

کارت حافظه برای دوربین کانن2. Lexar Professional 633x SDXC UHS-I

Lexar مسلماً “دیگر” نام بزرگ کارت های حافظه است که در کنار SanDisk با شهرت به دست آمده برای تولید کارت های با کیفیت و مقرون به صرفه از هر نوع، قرار دارد. Lexar Professional 633x SDXC UHS-I علیرغم نام «حرفه‌ای» خود، قیمت بسیار خوبی دارد و سرعت انتقال آن به اندازه کافی بالاست که می‌تواند از پس نیازهای ریزش داده عکسبرداری با وضوح بالا و ویدیوی 4K برآید.

ظرفیت ها تا 1 ترابایت می رسد، هرچند به خاطر داشته باشید که پس از رسیدن به آن سطح، قیمت ها به طور سرگیجه ای افزایش می یابد. یک نسخه 32 گیگابایتی نیز وجود دارد، بنابراین اگر واقعاً بودجه‌ای ندارید و مشکلی برای بارگذاری مکرر فایل‌ها ندارید، می‌تواند ارزش بررسی کردن را داشته باشد.

03. Lexar Professional Class 10 UHS-II 2000X Speed

Lexar مدت‌هاست که کارت محبوب علاقه‌مندان به عکاسی و عکاسان حرفه‌ای بوده است، و با وجود ناپدید شدن از بازار برای مدتی کوتاه، با گزینه‌های Lexar فراوانی که هنوز در دسترس هستند، بازگشته است.

یک انتخاب خوب برای ما Lexar Professional 16GB Class 10 UHS-II 1000x Speed ​​است که از فناوری UHS-II برای فعال کردن سرعت انتقال تا 300 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 260 مگابایت بر ثانیه استفاده می کند.

کارت حافظه برای دوربین کانن

این تضمین می‌کند که چه در حال ضبط ویدیوی فول اچ‌دی، 4K یا فیلم‌برداری از فایل‌های خام با وضوح بالا هستید، این کارت کالاها را تحویل می‌دهد، حتی اگر حداکثر ظرفیت داده 128 گیگابایت باشد، به جای حداکثر 512 گیگابایت ارائه شده توسط برخی رقبا. یک جایگزین نزدیک از نظر مشخصات و عملکرد SanDisk’s Extreme PRO SD UHS-II است (همچنین در اینجا نشان داده شده است)، اما شما واقعاً نمی توانید با این یکی اشتباه کنید.

ظرفیت‌ و سرعت های مختلف کارت حافظه

به طور کلی ظرفیت کارت های حافظه مضربی از 8 است و با استاندارد گیگابایت تعیین می شود. هر گیگابایت معادل 1000 مگابایت است. در زیر به قابلیت های معمول موجود در بازار اشاره خواهیم کرد.
  • کارت حافظه با ظرفیت 2 گیگابایت
  • کارت حافظه با ظرفیت 4 گیگابایت
  • کارت حافظه با ظرفیت 8 گیگابایت
  • کارت حافظه با ظرفیت 16 گیگابایت
  • کارت حافظه با ظرفیت 32 گیگابایت
  • کارت حافظه با ظرفیت 64 گیگابایت
  • کارت حافظه با ظرفیت 128 گیگابایت
  • کارت حافظه با ظرفیت 256 گیگابایت
  • کارت حافظه با ظرفیت 512 گیگابایت
  • کارت حافظه با ظرفیت 1 ترابایت

سرعت خواندن و نوشتن کارت‌های حافظه بر اساس کلاس مشخص می‌شود، به عنوان یک فرم استاندارد، همه تولیدکنندگان کارت حافظه موظفند کلاس‌های کارت را در بدنه خود بنویسند. کلاس کارت حافظه یک عدد زوج بین 2 تا 10 خواهد بود. شماره کلاس سرعت را بر حسب مگابایت نمایش می دهد. بنابراین، یک کارت حافظه دوربین با کلاس های مختلف دارای سرعتی برابر با اطلاعات زیر خواهد بود:

  • کارت حافظه کلاس 2 سرعت خواندن و نوشتن 2 مگابایت بر ثانیه دارد.
  • کارت حافظه کلاس 4 سرعت خواندن و نوشتن 4 مگابایت بر ثانیه دارد.
  • کارت حافظه کلاس 6 سرعت خواندن و نوشتن 6 مگابایت بر ثانیه دارد.
  • کارت حافظه کلاس 8 سرعت خواندن و نوشتن 8 مگابایت بر ثانیه دارد.
  • کارت حافظه کلاس 10 سرعت خواندن و نوشتن 10 مگابایت بر ثانیه دارد.

به طور خلاصه، اگر عکاس خبری و ورزشی هستید و یا در فیلمبرداری جدی هستید، بالاترین سرعت کارت را انتخاب کنید. در عکاسی منظره یا استودیویی، سرعت کارت تاثیری بر عکاسی شما نخواهد داشت. کارت های سریع UHS-III گران هستند، بنابراین سرعتی را انتخاب کنید که مناسب سبک عکاسی شما باشد.

در انتهای مقاله “ کارت حافظه برای دوربین کانن ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: نکات خرید کارت حافظه ، آشنایی با کارت های حافظه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان