نمایندگی کانن - نکات عکاسی از آتش

نکات عکاسی از آتش

نکات عکاسی از آتش

بررسی نکات عکاسی از آتش

نکات  عکاسی از آتش  زیادی وجود دارد که ما دوست داریم از آنها در عکاسی منظره استفاده کنیم تا زندگی خود را آسان تر کنیم و چند مورد از مهم ترین آنها را در مقاله و ویدیوی زیر آورده ایم. ما به ویژه روی ترکیب بندی تمرکز می کنیم، اما نکاتی در زمینه پس پردازش و دوربین نیز وجود دارد. امیدوارم برخی از این تکنیک ها برای شما جدید باشد و آنها را برای کار خود ارزشمند بدانید.

عکس های خود را به صورت افقی برگردانید

عکس های خود را به صورت افقی برگردانید و سپس آنها را به عقب برگردانید.

چرا این کار را می کنید؟ خیلی ساده، به شما امکان می دهد عکس های خود را با چشمی جدید ببینید.

نکات عکاسی از آتش

نکات عکاسی از آتش

پانورامای خود را ببندید

نکته دوم نکات عکاسی از آتش فقط چیزی است که زندگی شما را به عنوان یک عکاس آسان تر می کند و در زمان صرفه جویی می کند. اگر تا به حال عکس های پانوراما یا HDR در میدان می گیرید، باید کاری به نام رزرو عکس های خود انجام دهید. این فقط به این معنی است که در ابتدای پانورامای خود، از دست خود عکس بگیرید. سپس همه چیز را مانند معمول انجام دهید، پانوراما را تمام کنید و یک عکس دیگر از دست خود بگیرید.

دلیلش هم ساده است. وقتی بعداً عکس‌هایتان را مرتب می‌کنید، تشخیص اینکه یک پانوراما به کجا ختم می‌شود و بعد شروع می‌شود می‌تواند وقت زیادی را تلف کند. اگر عکس های خود را رزرو می کنید، هرگز نباید به آن فکر کنید. شما دقیقا می دانید که هر کدام از کجا شروع می شود.

تا رسیدن لحظه مناسب دکمه شاتر را نیمه فشرده نگه دارید

با پایین نگه داشتن دکمه شاتر تا نیمه، از تاخیر شاتر دوری کنید. وقتی لحظه مناسب فرا رسید، دکمه شاتر را تا انتها فشار دهید تا بلافاصله تصویر مورد نظر خود را ثبت کنید.

قبل از گرفتن عکس بعدی اجازه دهید دود محو شود، تا بعدا نیاز به ویرایش عکس های آتش بازی با استفاده از نرم افزار را کاهش دهید.

انجام نکات عکاسی از آتش

عکاسی از آتش 2 e1657703565769

منتظر الگوها باشید

دنیای طبیعی پر از الگوهاست. اگر یک عکس خوب را از دست دادید – لحظه مناسبی از شما عبور می کند – احتمال بسیار زیادی وجود دارد که فرصت دومی برای گرفتن عکس داشته باشید. ممکن است پانزده دقیقه طول بکشد. شاید تا فردا این اتفاق نیفتد. اما تقریباً همه چیز در طبیعت تکرار می شود: نور، آب و هوا و موضوعات متحرک مانند امواج در اقیانوس.

یک بار طلوع شگفت انگیزی را صرف عکاسی از بالای تپه کردم. درست بعد از رفتنم، رنگین کمانی در جایی که مشغول عکسبرداری بودم ظاهر شد. قبل از اینکه بتوانم عکس بگیرم محو شد، اما به همان نقطه برگشتم و سی دقیقه بعد، یکی دیگر ظاهر شد.

مردم را هم در عکاسی جای دهید

در نقطه خوبی در مرکز آتش بازی ها قرار گیرید. ایده خوبی است که سر بازدیدکننده های دیگر را در کادر بگنجانید، چون یک حس پرسپکتیو و بُعد به عکس می دهد. دوربین خود را بر روی سه پایه قرار داده و یک دیافراگم بسته (ضریب اف با عدد بزرگ تر) انتخاب کنید تا همه چیز نسبتا واضح و شارپ شود.

ایزو (ISO) را بر روی ۱۰۰ تنظیم کنید تا نویز دیجیتال را به حداقل برسانید. منتظر بمانید تا چند فشفشه با هم پرتاب شوند، و از یک ریموت کنترل شاتر کابلی برای گرفتن عکس استفاده کنید. از فلاش استفاده نکنید، چون می تواند جلوه تصویر را خراب کند، و از یک نوردهی طولانی تر برای ثبت مراحل مختلف آتش بازی های نفسگیر استفاده کنید.

فرآیند پالایش را بپذیرید

یکی از روش‌های اصلی ما برای گرفتن عکس‌های منظره، چیزی است که آن را فرآیند پالایش می‌نامم .

زمان شما در این زمینه بهترین فرصت برای رفع هر مشکلی است، بنابراین از آن عاقلانه استفاده کنید. ما فقط در مورد بررسی عکس شما برای بررسی دوبار وضوح صحبت نمی کنیم. ما در مورد ترکیب صحبت می کنیم. برای تجزیه و تحلیل ترکیبی که به تازگی بدست آورده اید، وقت بگذارید. تقریباً همیشه چیزی وجود دارد که می توان آن را اصلاح کرد. آن را پیدا کنید و تا می توانید آن را تعمیر کنید.

از یک سرعت شاتر آهسته استفاده کنید

شما باید یک سرعت شاتر آهسته بین ۱ تا ۱۵ ثانیه انتخاب کنید تا بتوانید رد یا دنباله های نور را ثبت کنید. هرچه نوردهی طولانی تر باشد، خطوط بیشتری ظاهر خواهند شد و بلندتر به نظر خواهند رسید. یک نوردهی سریع لحظه طولانی منفجر شدن فشفشه را ثبت نخواهد کرد.

شما باید با استفاده از تایمر خودکار دوربین یا یک ریموت کابلی عکس بگیرید تا از دست زدن به دوربین و تکان دادن آن جلوگیری کنید. اگر چیزی برای ثابت و محکم نگه داشتن دوربین ندارید، با افزایش ایزو حساسیت دوربین خود نسبت به نور را بیشتر کنید. این کار امکان تنظیم سرعت شاتر سریع تر و کاهش ریسک تاری عکس را به شما می دهد، اما برای مشاهده نویز بیشتر در تصاویر آتش بازی خود آماده باشید.

نکات عکاسی از آتش در شب

نکات عکاسی از آتش

پاهای خود را حرکت دهید

اغلب اوقات، عکاسان را می بینم که سه پایه خود را در سطح چشم قرار می دهند و دقیقاً در همان مکان با تغییر منظره اطراف خود می مانند. اما بهترین عکس‌ها همیشه به این راحتی اتفاق نمی‌افتند. در عوض، مهم است که با زوایای مختلف و پیش زمینه های مختلف آزمایش کنید. از روی چیزها بالا بروید، دوربین خود را روی زمین بگذارید و به ترکیب بندی “پیش فرض” یک صحنه بسنده نکنید. به طور خلاصه، فقط حرکت کنید.

دوربین خود را بشناسید

حتی در عکاسی منظره، این نکته مهمی است: دوربین خود را از روی قلب بشناسید. گاهی اوقات، چند ثانیه می تواند تفاوت بین یک فرصت از دست رفته و یک تصویر نمونه کارها باشد. در چنین مواردی، دانستن نحوه عملکرد دوربین خود عملاً با چشم بسته کمک می کند: هر شماره گیری، هر دکمه، هر آیتم منویی که استفاده می کنید.

از فاصله دور عکس بگیرید

دوربین را بر روی یک سه پایه محکم نصب کرده و آن را طوری قرار دهید که پل، آب و ساختمان ها دیده شوند؛ ما می خواهیم پیش زمینه و پس زمینه جذاب باشند. دکمه چرخان مُد را بر روی AV (اولویت دیافراگم) قرار دهید، ایزو را در محدوده ۱۰۰ تا ۴۰۰ تنظیم کرده و یک دیافراگم f/16 یا بیشتر انتخاب کنید. در حالت ایده آل، ما یک نوردهی طولانی بین ۱ تا ۳۰ ثانیه برای ابریشمی شدن آب می خواهیم.

من توصیه می کنم یک منوی سفارشی از رایج ترین تنظیمات خود نیز ایجاد کنید. امروزه تقریباً هر دوربینی این امکان را به شما می دهد.

در انتهای مقاله “ نکات عکاسی از آتش ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان