نمایندگی کانن - یک فیلمبردار چه می کند؟

یک فیلمبردار چه می کند؟

فیلمبردار

فیلمبرداری چیست؟

فیلمبرداری هنر عکاسی و داستان سرایی تصویری در یک فیلم سینمایی یا نمایش تلویزیونی است. فیلمبرداری شامل همه عناصر بصری روی صفحه است، از جمله نورپردازی، کادربندی، ترکیب بندی، حرکت دوربین ، زوایای دوربین ، انتخاب فیلم، انتخاب لنز، عمق میدان، زوم، فوکوس، رنگ، نوردهی و فیلتراسیون

چرا فیلمبرداری برای فیلمسازی مهم است؟

فیلمبرداری نگاه و حال و هوای کلی روایت تصویری یک فیلم را تنظیم و پشتیبانی می کند. هر عنصر بصری که روی پرده ظاهر می‌شود، به نام میزانسن یک فیلم، می‌تواند به داستان کمک کند و آن را تقویت کند.

بنابراین این مسئولیت فیلمبردار است که اطمینان حاصل کند که هر عنصر منسجم است و از داستان پشتیبانی می‌کند. فیلمسازان اغلب تصمیم می گیرند که اکثر بودجه خود را صرف فیلمبرداری با کیفیت بالا کنند تا تضمین کنند که فیلم در صفحه بزرگ باورنکردنی به نظر می رسد.

فیلمبردار

یک فیلمبردار چه می کند؟

فیلمبردار، همچنین به عنوان شناخته شده مدیر فیلمبرداری ، مسئول دوربین و خدمه نور است. آنها مسئول ایجاد ظاهر، رنگ، نور و کادربندی تک تک پلان های یک فیلم هستند. کارگردان و فیلمبردار فیلم از نزدیک با هم کار می کنند، زیرا وظیفه اصلی یک فیلمبردار این است که اطمینان حاصل کند که انتخاب های آنها از دیدگاه کلی کارگردان برای فیلم حمایت می کند.

فیلمبردار همچنین ممکن است به عنوان اپراتور دوربین در تولیدات کم‌هزینه‌تر عمل کند. فیلمبردارانی که در صنعت فیلم پیشرفت می کنند، می توانند به انجمن فیلمبرداران آمریکا بپیوندند، انجمنی که جوایز بهترین فیلمبرداری را می دهد و به اعضا اجازه می دهد تا “ASC” را بعد از نام خود در تیتراژ قرار دهند.

6 وظایف و مسئولیت های یک فیلمبردار

سبک بصری را برای فیلم انتخاب می کند . یک فیلمبردار سبک بصری و رویکرد فیلم را تعیین می کند. برای مثال، یک فیلمبردار در یک فیلم مستند تعیین می‌کند که آیا از اجرای مجدد استفاده کند یا به شدت بر عکس‌ها و فیلم‌های پیدا شده تکیه کند.

تنظیمات دوربین را برای هر عکس ایجاد می کند . یک فیلمبردار تصمیم می گیرد که کدام نوع از دوربین ها، لنزهای دوربین، زوایای دوربین و تکنیک های دوربین به بهترین وجه صحنه را زنده می کنند. علاوه بر این، یک فیلمبردار با ناظر فیلمنامه و در صورت لزوم مدیر لوکیشن همکاری می‌کند تا هر صحنه را بررسی کند و موثرترین نقطه‌نظر برای دوربین را طراحی کند. این به حفظ قصد و مقیاس فیلم کمک می کند.

نور را برای هر صحنه تعیین می کند . یک فیلمبردار از نور برای ایجاد حال و هوای بصری مناسبی که کارگردان آرزوی دستیابی به آن را دارد استفاده می کند. آنها باید بدانند که چگونه عمق، کنتراست و کانتور یک تصویر را برای حمایت از فضای داستان افزایش دهند.

پتانسیل هر مکان را بررسی می کند . یک فیلمبردار خوب درک می کند که چه چیزهای بصری کارگردان را هیجان زده می کند و می تواند توصیه هایی در مورد اینکه چه نماهایی را باید ثبت کند.

در تمرینات شرکت می کند . یک فیلمبردار در تمرین‌ها با بازیگران شرکت می‌کند، زیرا مسدود شدن یک صحنه احتمالاً تغییر می‌کند و تکامل می‌یابد. در طول تمرین، فیلمبرداران دوربین را در پاسخ به یک ژست یا کنش خاص تنظیم می‌کنند و به عنوان بازیگر، موقعیت بدن و بلوک‌های خود را تنظیم می‌کنند تا مناسب‌تر با کادر عکس باشد.

فیلمبردار دید کارگردان را بالا می برد . یک فیلمبردار خوب ایده ها و مفاهیمی را معرفی می کند که ممکن است کارگردان به آن توجه نکرده باشد.

اصطلاحات و تعاریف تکنیک سینمایی

فیلمبرداران باید با در نظر گرفتن زاویه، نور و حرکت دوربین در مورد هر نما با دقت فکر کنند ، زیرا تعداد نامحدودی انتخاب وجود دارد که می توانند انجام دهند. تکنیک ها و اصطلاحات رایج فیلمبرداری عبارتند از:

  • نمای نزدیک: نمایی که از نزدیک روی صورت یک شخصیت یا روی یک شی می‌تابد.
  • نمای نزدیک افراطی: یک شات نزدیک با کادری محکم.
  • لانگ شات: تصویری که شخصیتی را در ارتباط با محیط اطراف خود نشان می دهد.
  • اکستریم لانگ شات: شات بسیار دور از شخصیت که دیگر در محیط اطرافشان قابل مشاهده نیستند.
  • استقرار شات: نمایی در ابتدای صحنه که زمینه را برای صحنه می‌دهد.
  • شات ردیابی : یک عکس متحرک به طرف که یک منظره را می گیرد یا یک شخصیت را در حین حرکت دنبال می کند. اغلب به جای “شات عروسکی” استفاده می شود، اگرچه از نظر فنی به حرکات مختلف اشاره دارد.
  • شات عروسکی: نمایی که در آن دوربین به سمت یا دور از شخصیتی در مسیر دالی حرکت می کند. از نظر فنی، عکس عروسکی فقط به حرکت دوربین به عقب و جلو اشاره دارد، اگرچه این اصطلاح به معنای هر حرکت دوربینی است که یک شخصیت را ردیابی می کند.
  • فیلمبردار شات جرثقیل: تصویری از بالای سر که در آن دوربین روی جرثقیل در حال حرکت در هوا معلق است.
  • Steadicam: تثبیت کننده دوربین سبک وزن که عکس های متحرک صاف را ثبت می کند. Steadicam یا به صورت دستی یا به بدن اپراتور دوربین متصل می شود و به آنها آزادی بیشتری برای حرکت در حین فیلمبرداری می دهد.
  • عکس با زاویه بالا: عکسی که در آن دوربین بالاتر از یک کاراکتر یا شی قرار می گیرد.
  • عکس با زاویه پایین: عکسی که در آن دوربین پایین‌تر از یک کاراکتر یا شی قرار می‌گیرد.
  • مدیوم شات: نمایی که بازیگر را از کمر به بالا نشان می دهد.
  • شات نقطه‌نظر: تصویری که عمل را از دید یک شخصیت خاص نشان می‌دهد.
  • پانینگ: عکسی که در آن دوربین در محور عمودی خود به چپ یا راست می‌چرخد.
  • کج کردن: عکسی که در آن دوربین در محور افقی خود به سمت بالا یا پایین می چرخد.
  • مقطعی: یک تکنیک ویرایشی که بین چندین رویداد که همزمان اتفاق می‌افتند، قطع می‌کند.
  • صدای دیژتیک : صدایی که هم شخصیت ها و هم مخاطب می توانند بشنوند، مانند دیالوگ، ضربه زدن به در یا زنگ تلفن.
  • صدای غیر دیژتیک: صدایی که فقط مخاطب می شنود، مانند راوی یا موسیقی متن فیلم که در طول پس از تولید در فیلم قرار می گیرد.
  • نور کلیدی : منبع اصلی نور مستقیم که به یک شخصیت یا شی می تابد. کلید بالا به نور کلیدی اشاره دارد که منبع اصلی نور صحنه است. کم کلید به نور کلیدی اشاره دارد که منبع اصلی نور نیست.
  • نور جانبی: نورپردازی برای روشن کردن مناطقی در صحنه که با نور کلیدی روشن نمی شوند استفاده می شود.
  • نور پس زمینه: زمانی که منبع نور اصلی از پشت یک شخصیت یا شی می آید.

در انتهای مقاله “ یک فیلمبردار چه می کند؟ ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان