نمایندگی کانن - استفاده از فلاش در طول روز

استفاده از فلاش در طول روز

استفاده از فلاش در طول روز

استفاده از فلاش در طول روز

شما تقریباً از فلاش داخلی دوربین خود برای روشن شدن یک صحنه با نور کم استفاده کرده اید . گاهی اوقات ، پس از غروب آفتاب یا در یک اتاق کم نور ، این تنها راه برای گرفتن عکس است. اما آیا می دانستید که می توانید در طول روز نیز از فلش استفاده کنید؟

اگر فقط ابروی شک خود را بالا زده اید ، با من بمانید. حالا به برخی از عکس هایی که از دوستان یا خانواده خود گرفته اید وقتی خورشید بالا است و روز روشن است فکر کنید. آیا تا به حال متوجه آن سایه سیاه و سفید که به صورت بیش از چشم، زیر چانه و زیر بینی شده اید؟

مشکل نور شدید خورشید این است که همیشه با سایه ها دست به دست می شود و سایه ها می توانند جزئیات را پنهان کنند . وقتی از یک فلاش در یک روز روشن و آفتابی استفاده می کنید ، آن سایه ها را “پر” می کنید و تصویری زیبا و با نور یکنواخت به دست می آورید.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم. این تصویر با فلش پر شده گرفته شده است:

راهنمای استفاده از فلاش در طول روز تاثیر فلاش در عکاسی

استفاده از فلاش در طول روز

شما هنوز هم می توانید سایه های کم رنگی روی صورت این شخص مشاهده کنید ، اما اگر از فلاش پر استفاده نمی شد ، آن سایه ها بسیار تیره تر می شد. شاید حتی ویژگی های صورت ، مانند چشم ها را نیز به طور کامل مبهم کرد.

چگونه می دانید چه موقع از فلش خود استفاده کنید؟ به آن سایه ها توجه کنید ، اما به یاد داشته باشید که آنها در عکس تیره تر از آن چیزی هستند که به چشم شما نگاه می کنند. اگر یک روز آفتابی است و خورشید در آسمان بلند است ، آن سایه ها را روی صورت سوژه خود (و همچنین سایر سوژه ها) جستجو کنید. اگر آنها را دیدید ، این نشان می دهد که باید از فلش پر کننده استفاده کنید.

حالا بیایید به این عکس نگاه کنیم:

نحوه استفاده از فلاش در طول روز چگونه با فلش عکس بگیریم

استفاده از فلاش در طول روز

این تصویر با نور پشت گرفته شده ، نوری که از پشت سوژه به دست می آید. مشکل معمول در زمینه نور پس زمینه این است که دستگاه شما را فریب می دهد و دوربین شما نمی تواند با تفاوت بسیار زیاد بین نور روشن پشت سوژه شما و نور بسیار کم نور که ممکن است در واقع او را روشن کند کنار بیاید. بنابراین عکسی با پس زمینه زیبا و موضوعی کاملاً در سایه خواهید گرفت.

گاهی اوقات می خواهید سوژه خود را بصورت شبح تصویر بگیرید ، و گاهی اوقات مشکلی نیست که اجازه دهید پس زمینه منفجر شود (که انتخاب دیگری است که در صورت عدم پر کردن فلاش وجود دارد). اما اگر می خواهید نوردهی خوبی در هر دو مکان انجام شود ، بهترین راه حل این است که به سادگی فلش خود را باز کنید.

اکنون به یاد داشته باشید که فلاش بازشو شما یک منبع نور کوچک و مستقیم است بنابراین ممکن است یا به سوژه خود بسیار نزدیک باشید یا بسیار دور. بیش از حد نزدیک و ممکن است با یک چهره سوخته (به عبارت دیگر ، سفید می شود و جزئیات را از دست می دهد) ، بسیار دورتر و فلش ممکن است آنقدر قوی نباشد که بتواند تمام این فاصله را بپیماید.

یکی دیگر از عوامل این است که منبع نور در پشت سوژه شما چقدر روشن است. در یک روز ابری ، شما به همان اندازه که در یک روز بدون ابر به سوژه خود نیاز دارید ، به نور نیاز ندارید. بنابراین ابتدا یک عکس آزمایشی بگیرید و نتایج خود را روی صفحه دوربین خود ببینید. اگر چهره سوژه شما بیش از حد روشن است ، عقب بروید. اگر هوا خیلی تاریک است ، کمی نزدیک شوید.

استفاده از فلاش در طول روز

بسیاری از دوربین ها دارای حالت “پر کردن فلاش” هستند که واقعاً می تواند به نور مناسب در این شرایط کمک کند. یک فلاش خارجی (یک واحد جداگانه که روی دوربین شما نصب می شود) نیز این گزینه را در اختیار شما قرار می دهد. در حالت “پر” شروع کنید و سپس به تدریج قدرت فلش خود را افزایش دهید تا تصویری را که از آن راضی هستید دریافت کنید.

در انتهای مقاله ” استفاده از فلاش در طول روز ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

یک نظر برای “استفاده از فلاش در طول روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان