نمایندگی کانن - مقایسه لنز STM و USM

مقایسه لنز STM و USM

مقایسه لنز STM و USM

بررسی و مقایسه لنز STM و USM

امروز قصد بررسی و مقایسه لنز STM و USM را داریم. اول از همه بگوییم که این دو عبارت USM و STM مربوط به فاصله کانونی لنز است. با ما همراه باشید تا متوجه شوید این اختصارات به چه معنا هستند و لنزها چه تفاوتی با یکدیگر دارند. در این بخش هر آنچه را که باید در مورد این لنزها بدانید را در اختیار شما قرار می دهیم.

لنزهای USM و STM یعنی چه؟

قبل از بررسی دقیق این دو نوع لنز، ابتدا باید معنای واقعی این کلمات را درک کنیم.
STM مخفف Stepper Motor است که معمولاً به عنوان موتور پله ای شناخته می شود. این لنز فوکوس تمام اتوماتیک دارد.
مزایای سیستم فوکوس STM:
  • قیمت مناسب
  • امتیاز تصویر: آماتور
  • در فیلمبرداری کاربرد بیشتری دارد.
  • موتور کاملا بی صدا است.
  • فوکوس صاف و برای شکار سوژه به تمرکز کمتری نیاز دارید.
از طرفی USM مخفف Ultra Sonic Motor یا “موتور اولتراسونیک” با سرعت فوق العاده است. البته این موتورها این لنز ها بی صدا هستند.
مزایای سیستم فوکوس USM:
  • قیمت: گران
  • مدرک عکاسی: حرفه ای
  • عمدتا در عکاسی استفاده می شود.
  • موتور بسیار پر سر و صدا است.
  • سرعت بالا
  • مورد استفاده در لنزهای سری L کانن
  • سخت تر
  • کیفیت بدنه در برابر آب و هوا مقاوم تر است.
خرید لنز با توجه به هدفی که در نظر دارید بسیار مهم است. از آنجایی که این دستگاه ها گران و حساس هستند، فاکتورهای کیفیت تصویر را تعیین می کنند. همه عناصر لنز، از دیافراگم آن گرفته تا تعداد عناصر و سیستم فوکوس خودکار، همگی بر نتیجه نهایی عکاسی شما تأثیر می‌گذارند. بنابراین شما نمی توانید به سادگی از آنها بگذرید.
پیشنهاد خرید
کانن مدل RF 85mm USM 1

لنز کانن مدل RF 85mm F/1.2L USM

152,000,000 تومانمشاهده محصول

موتورهای درایو مستقیم

اگر لنز شما USM یا STM نباشد به احتمال زیاد از موتور مرسوم تر و با دیسکی مستقیم بهره مند است که فوکوس خودکار را تامین می کند ولی مزیت های لنز USM و STM را که شامل سرعت بالا، سکوت می شود را دارد. کارشناسان ما به عکاسان مبتدی این لنز کانن را پیشنهاد می کنند.

canon ef s 18 135mm f3.5 5.6 nanousm vs stm2 1

 USM با موتور التراسونیک

موتور التراسونیک یکی از پر طرفدار‌ترین نوع موتورهای فوکوس خودکار می باشند که در دهه ی 90 توسط کمپانی کانن معرفی و عرضه شد . بیشتر لنز های کانن مانند لنز کانن EF-S 18-135mm F/3.5-5.6 IS USM از آن بهره‌مند هستند ارتعاشات التراسونیک به انرژی چرخشی تبدیل می شود که برای حرکت لنز کانن بکار می آیند.

برای این کار شما نیازمند دو حلقه آزاد هستید که با لرزش یکی از لنز ها دیگری می چرخد ، که یک حلقه به روی بدنه لنز و دیگری در قسمت AF محکم شده و آن را به طور مستقیم کنترل و هدایت می کند. این موتور سریع ترین موتور فوکوس در محدوده کانن است و به شما این امکان را می دهد که بدون خاموش کردن فوکوس خودکار آن را به طور دستی تنظیم کند.

 

 

موتور های Ring USM متداول ترین نوع فوکوس خودکار در لنز های کانن می باشند که از 49 لنز کانن در محدوده AF بهره می برند که شامل 42 حلقه ای می باشد . موتوری بسیار قدرتمند با سطحی دقیق آن نشان دهنده این است که نیازی به هیچ مکانیزمی برای کم کردن سرعت ندارد ،علاوه بر این زمانی که موتور موقعیت خوبی پیدا کرد برای نگه داری موقعیت نیازی به نیروی دیگری نمی باشد. بنابراین نیازی هم به سیستم دنده برای کاهش سرعت نیست و طبیعی است که Ring USM موتور جز متداول ترین نوع موتور موجود در لنز های کانن باشد.

مقایسه لنز STM و USM کانن

canon ef 24mm f2.8 is usm vs canon ef s 24mm f2.8 stm 1

موتور Micro USM

موتور Micro USM بسیار کوچک می باشد پس می تواند در لنزهای کوچک تر قرار بگیرد این نوع بسیار ارزان قیمت می باشند و در جایی که موتور میکرو USM استفاده می شود.

قیمت لنز کمتر می باشد از موتوری شبیه به موتور معمولی Micro USM هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که عملکرد آن از حالت مستقیم به حلقه USM متصل نباشد ولی در عوض چرخ دنده مورد استفاده قرار می گیرد که منجر به رویکرد سنتی تر در درایو AF می شود و ترکیبی بین سیستم فوکوس خودکار قدیمی و سیستم جدید USM به وجود می آورد.

پیشنهاد خرید
کانن مدل RF 1200mm F.8 L IS USM11

لنز کانن مدل RF 1200mm F/8 L IS USM

1,000,000,000 تومانمشاهده محصول

موتور پله ای STM

پیش تر هم که گفتیم موتور های USM نرم و سبک تر از موتور های STM می باشند اما این امکان را دارند که میکروفون شما هیچ یک از صدا های داخلی دوربین را نمی گیرد و شما قادر هستید تا بیشتر صدا های واقعی سوژه را ضبط کنید که جز مزیت های موتور پله ایی به حساب می آید که به همین دلیل از موتور های پله ای در چاپ گر های سه بعدی هم کاربرد دارند.

حرکات دقیق و ریز برای هماهنگی با فاصله کانونی مداوم در حال تغییر زمان فیلمبرداری او را به شدت فوق العاده می سازد. این سیستم کاملا الکترونیکی می باشد و هیچ دنده یا حلقه ایی در آن بکار نرفته است .

IMG 5245 1

کدام یک از لنز ها را انتخاب کنیم؟

این روزها بسیاری از کاربران از دوربین های ارزان قیمت کانن برای عکاسی استفاده می کنند. البته در اینجا منظور ما یک انتخاب ارزان و در واقع اقتصادی است.

سرعت لنز USM بسیار سریع تر از لنز STM می باشد که همین موضوع موجب می شود تا لنز USM گزینه بهتری برای کاربرهای حرفه ای و عکسبرداری اکشن، خیابانی و عکاسان حیات وحش با کیفیت لنز های USMبدون شک بهترین انتخاب هستند زیرا لنز های USM در درجه بندی حرفه ای تری جای دارند .

با توجه به اتصال مکانیکی بین فوکوس و مکانیسم لنز USMنیز فوکوس دستی نرم تری را ارائه می دهند این مورد برای عکاسانی که به طور دستی مرتبا فوکوس می کنند مانند عکاسی از منظره بسیار حائز اهمیت می باشند.

لنز های STM و USM قادر به سازگاری با دوربین کانن 90D و دوربین کانن 80D و دوربین کانن 6D MARK II و دوربین کانن 850D و دوربین 250D و دوربین کانن EOS R و دوربین کانن 2000D و دوربین کانن 5D MARK IV و دوربین کانن M50 و دوربین کانن EOS R6 می باشد.

کاربران عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید این محصول با کارشناسان ما در تنها نمایندگی کانن در ایران تماس حاصل فرمایید.

تماس با کارشناسان