نمایندگی کانن - تایم لپس عکاسی چیست؟

تایم لپس عکاسی چیست؟

فیلمبرداری تایم لپس ساده است و نتایج آن چشمگیر است ، اما چگونه می توان شروع کرد؟اصلا تایم لپس عکاسی چیست؟

تایم لپس می تواند حرکت ابرها ، ستاره ها یا حتی شلوغی شهر شلوغ باشد. نتایج نشان می دهد که چگونه یک صحنه می تواند به طور چشمگیری در طول زمان تغییر کند ، شاید بین انواع مختلف آب و هوا یا از فصلی به فصل دیگر. عکاسی تایم لپس می تواند داستان متفاوتی را در مورد مناظر اطراف ما بیان کند که ممکن است یک تصویر واحد نتواند آن را بیان کند.

در دنیای سینما و تلویزیون ، وقتی حرکت را می بینیم ، آنچه در واقع می بینیم ، تصاویر واحدی هستند که یکی پس از دیگری با نرخ فریم مشخص نشان داده می شوند. به طور کلی ، این نرخ فریم بین 24 تا 30 فریم در ثانیه است ، بنابراین اگر 10 ثانیه فیلم را تماشا کنیم ، آنچه در واقع مشاهده می کنیم این است که 240-300 تصویر واحد به سرعت برای ایجاد حرکت نمایش داده می شود.

حال ، اگر طرز تفکر یکسانی را برای عکاسی به کار ببریم ، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که تعداد معینی از عکس ها را یکی پس از دیگری ، در یک دوره زمانی معین ، ثبت کنیم. وقتی مثلاً با سرعت 25 فریم در ثانیه پخش می شود ، ما یک ویدئو تایم لپس ایجاد کرده ایم.

تایم لپس عکاسی چیست؟

تایم لپس عکاسی چیست؟

هنگام برنامه ریزی برای عکاسی باید قبل از هر چیز حرکت سوژه را در نظر بگیرید.

آیا با گذشت زمان تفاوت های زیادی را مشاهده خواهید کرد یا همه چیز همانطور خواهد ماند؟ برنامه ریزی برای عکسبرداری و انتخاب سوژه در صحنه ای که در طول زمان تغییر می کند ، نتیجه جالبی را ایجاد می کند. این می تواند هر چیزی مانند غروب خورشید ، تردد در شهر یا تغییر آب و هوا باشد.

به یاد داشته باشید که قوانین عکاسی هنوز در عکاسی تایم لپس اعمال می شود ، بنابراین مطمئن شوید که ترکیب را نادیده نمی گیرید. فریم شوت خود را با استفاده از قانون یک سوم در نظر بگیرید و سعی کنید به دنبال خطوط اصلی جالب باشید و همیشه مطمئن شوید که هیچ عنصر حواس پرتی در عکس شما وجود ندارد.

شما باید عکاسی خود را دقیقاً مانند برنامه ریزی برای عکاسی با عکس برنامه ریزی کنید. پس از تعیین محل اقامت ، آب و هوا را بررسی کرده و زمان غروب و طلوع خورشید را یادداشت کنید.

می توانید از یک برنامه آیفون به نام Photo Pills استفاده کنید که مسیر خورشید را نشان می دهد و همچنین کهکشان راه شیری در طول شب در آن قرار دارد. همیشه در ذهنم می دانم که قبل از رسیدن به مکان ، دنبال چه چیزی هستم ، و این به من این امکان را می دهد که به جای دویدن در اطراف ، بدون اینکه بدانم روی عکس تمرکز کنم. هنگام فیلمبرداری تایم لپس ، به دلیل تعداد تصاویر مورد نیاز ، ساختن عکس ها می تواند زمان زیادی طول بکشد ، بنابراین برنامه ریزی بسیار مهم است تا بتوانید عکس های مورد نیاز خود را در مدت زمان محدود تهیه کنید.

تجهیزات لازم برای تایم لپس عکاسی

دوربین DSLR یا CSC

هر دوربینی تا زمانی که بتواند در حالت دستی عکاسی کند ، این کار را انجام می دهد.

عدسی

هر لنزی خوب خواهد بود ، اما بستگی به این دارد که از چه چیزی عکاسی می کنید. بهتر است با لنزهای 14 تا 200 میلی متر کار کنید.

سه پایه

آنچه شما می خواهید یک سه پایه قوی است که قرار نیست دچار مشکل شود.

فاصله سنج

شما به یک فاصله سنج نیاز دارید تا دوربین شما بتواند بدون لمس آن به طور مداوم عکس بگیرد. در حال حاضر بسیاری از دوربین ها اینها را در خود جای داده اند.

تنظیم شات

هنگام تنظیم شات خود ، موارد زیادی را باید به خاطر بسپارید تا شات خراب نداشته باشید.
ابتدا باید مدت زمان کارکرد دوربین را در نظر بگیرید. بسته به نرخ فریم فیلم نهایی خود ، همیشه به یاد داشته باشید که 24-25 عکس برابر با یک ثانیه ویدئو است. بنابراین ، اگر می خواهید یک فیلم 20 ثانیه ای داشته باشید ، باید حدود 500 عکس بگیرید.

تایم لپس عکاسی چیست؟

تایم لپس عکاسی چیست؟

همچنین باید به فاصله بین هر فریم فکر کنید ، یعنی فاصله بین هر عکس گرفته شده. من زمان بازه را بر اساس سرعت حرکت موضوعات در صحنه قضاوت می کنم. به عنوان مثال ، اگر از ابرهای با حرکت سریع عکاسی می کنم ، معمولاً بین 2-3 ثانیه فاصله دارم. اگر از آسمان شب عکاسی می کنم ، ممکن است حدود 30 ثانیه باشد.

این واقعا به شما بستگی دارد ، اما از طریق آزمایش باید بتوانید بفهمید که برای یک صحنه یا موضوع خاص بهترین کار را می کند. من معمولاً بسته به آنچه که دارم عکاسی می کنم ، بین 2 تا 30 ثانیه فاصله دارم.

تایم لپس عکاسی چیست؟

تایم لپس عکاسی چیست؟

راهنمای گام به گام استفاده از تایم لپس عکاسی

مرحله 1

دوربین خود را روی یک سه پایه ایمن قرار دهید و همه چیز را قفل کنید. مادامی که از اسلایدر موتوری استفاده می کنید ، دوربین نباید در حین گرفتن عکس حرکت کند .

مرحله 2

یک فاصله سنج به دوربین خود وصل کنید (در برخی از دوربین ها یک فاصله سنج وجود دارد) و در تنظیمات فاصله خود را اندازه گیری کنید. این فاصله می تواند هر چیزی باشد که شما می خواهید و باید در صحنه باشد و از چه لنزی استفاده می کنید. من تمایل دارم آن را بین 1 تا 5 ثانیه تنظیم کنم.

مرحله 3

دوربین خود را در حالت دستی قرار دهید زیرا نمی خواهید نوردهی را برای شما قضاوت کند. اگر در حالت اولویت دیافراگم عکس بگیرید ، احتمال سوسو زدن در ویدیوی شما زیاد است.

مرحله 4

نوردهی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ برجسته ای وجود ندارد. همچنین مطمئن شوید که لنز را به صورت دستی فوکوس می کنید تا مطمئن شوید تصویر نهایی واضح خواهد بود.

مرحله 5

اگر از DSLR استفاده می کنید ، مطمئن شوید که منظره یاب را می پوشانید زیرا نشت نور سرگردان می تواند نوردهی بین فریم ها را تغییر دهد (و منجر به چشمک زدن می شود).

مرحله 6

یک عکس آزمایشی بگیرید تا ببینید آیا 100٪ از نوردهی ، ترکیب و تمرکز راضی هستید.

مرحله 7

هنگامی که همه چیز آماده شد ، روی “شروع” در فاصله سنج (یا گزینه معادل آن در دوربین خود) کلیک کنید و آن را برای مدت زمان عکس ها به تنهایی رها کنید.

در انتهای مقاله ” تایم لپس عکاسی چیست؟ ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان