نمایندگی کانن - تعقیب نور در عکاسی

تعقیب نور در عکاسی

تعقیب نور در عکاسی

تعقیب نور در عکاسی

بیش از هر جنبه اساسی دیگر عکاسی، نور قلب هر تصویری است که ثبت می کنید. بدون نور، عکاسی نمی تواند وجود داشته باشد. این پایه و اساس هر تصویری است که به هر صحنه در منظره یاب شما شکل و معنا می بخشد.

همیشه به دنبال نوری باشید که تاثیرگذاری بیشتر و حس دراماتیک را به عکس بیفزاید. بهترین نور را می‌توانید در ساعت طلایی در اختیار داشته باشید. ساعت طلایی به زمان‌هایی از روز گفته می‌شود که خورشید پس از طلوع یا پیش از غروب در ارتفاع بسیار پایین و نزدیک خط افق قرار دارد. در ساعت طلایی نور بسیار گرم و لطیف است و به عکس عمق و حسی شگفت‌انگیز می‌بخشد.

نور یک عامل کلیدی در ایجاد یک تصویر عالی است. نور نه تنها روشنایی و تاریکی، بلکه تن، حال و هوا و جو را نیز تعیین می کند. بنابراین، لازم است نور را به درستی کنترل و دستکاری کنید تا بهترین بافت، شادابی رنگ و درخشندگی را روی سوژه های خود داشته باشید. با توزیع دقیق سایه ها و هایلایت ها، می توانید عکس هایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنید.

منبعی که نور شما از آن می‌آید تأثیر زیادی بر نحوه تابش نور بر روی سوژه شما دارد. نوری که از پشت دوربین کانن 850d سرچشمه می‌گیرد و مستقیماً به سمت جلو می‌رود، نور بسیار مسطحی می‌دهد. همچنین باعث ریزش سایه ها در پس زمینه تصویر می شود.

نورپردازی جانبی نور بسیار جالب‌تری تولید می‌کند، زیرا شکل سوژه را بسیار بیشتر نشان می‌دهد و آن را در سایه جزئی قرار می‌دهد و ظاهر دراماتیک‌تری به آن می‌دهد. نورپردازی رامبراند یک نمونه رایج موثر از این نوع نورپردازی است. نوری که از پشت سوژه شما تامین می شود جلوه ای جایگزین می دهد. این بار بیشتر نور به سمت سوژه برخورد می کند و آن را روشن تر می کند که عکس متمایزتر و دراماتیک تری ایجاد می کند.

نحوه تعقیب نور در عکاسی

تعقیب نور در عکاسی

اگر به دنبال نور هستید، لزوماً نیازی به حرکت در مسافت های طولانی ندارید. گاهی اوقات، شما فقط باید در زمان حرکت کنید. می‌توانید در یک نقطه بایستید و غروب خورشید را «تعقیب» کنید، یا می‌توانید چندین مایل رانندگی کنید تا از یک طوفان شدید عکس بگیرید. هر دو روش به یک اندازه برای ایجاد یک تصویر عالی هستند.

بنابراین، در ساده ترین حالت، هدف این است که آنچه در یک عکس مهم است را در نظر داشته باشید. عناصر بسیاری با هم ترکیب می شوند تا یک تصویر عالی را تشکیل دهند. ترکیب بندی، موضوع و تنظیمات دوربین ، اما نور متفاوت است. بدون آن، در وهله اول عکسی نخواهید داشت.

عکاسان منظره برای گرفتن عکس در هنگام غروب و طلوع خورشید شناخته شده اند، اما بهترین نور در آن زمان نیست.

در عوض، بهترین شرایط نوری ممکن به صحنه خاصی که در حال عکاسی هستید و همچنین پیامی که امیدوارید منتقل کنید بستگی دارد. نور در یک عکس باید مکمل سوژه شما باشد. اگر می خواهید حس تاریکی از آرامش را منتقل کنید، بهترین نور ممکن است درست قبل از وقوع طوفان بیفتد. یا، برای یک عکس خشن و دراماتیک، حتی نور خورشید در میانه روز می تواند ایده آل باشد.

تعقیب نور در عکاسی پیشرفته

تعقیب نور در عکاسی

گفته می شود، غروب و طلوع خورشید زمان های باورنکردنی برای عکس گرفتن هستند. رنگ‌هایی که به سرعت در حال تغییر هستند. از آبی به نارنجی و سپس به آبی،زیبا هستند و زاویه کم نور خورشید امکانات جالبی را برای عکاسی ارائه می‌کند. برخی از بهترین عکس‌هایی که گرفته‌ام، همراه با بسیاری از خاطرات مورد علاقه‌ام، همگی مربوط به غروب خورشید هستند.

اگرچه من تا به حال روی مناظر تأکید کرده ام، اما این به هیچ وجه تنها ژانر عکاسی نیست که می توانید نور را تعقیب کنید. سوژه شما مهم نیست، نور چیزی است که به یک صحنه را ارزش عکاسی می دهد. از معماری گرفته تا پرتره، هیچ عنصری در عکس وجود ندارد که مهمتر باشد.

 

وقتی نور را تعقیب می کنید، ذاتاً مسیری پر از ماجراجویی و هیجان را طی می کنید. چه در میان جنگل های بارانی پیاده روی کنید یا از بلندترین تپه های شنی بالا بروید، عکس ها تنها چیزی نیستند که به خانه می برید.

نور خصوصیات مختلفی دارد، و با درک تفاوت آنها و استفاده از آنها به سلیقه خود، شما می‌تواند تصاویر بهتری با جهت نور در عکاسی خلق کنید.

انواع نور پردازی

نورپردازی از جلو

IMG 20220712 142016 716 e1657619711285

نورپردازی 45 درجه

IMG 20220712 142014 151 e1657619762661

نورپردازی 90 درجه

IMG 20220712 142010 092 e1657619657495

نورپردازی از بالا

IMG 20220712 142008 197 e1657619619693

 

در انتهای مقاله “ تعقیب نور در عکاسی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقاله های مرتبط : یافتن نور خوب، اصلاح نورپردازی ، جبران نوردهی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان