نمایندگی کانن - ضرورت سه پایه در عکاسی

ضرورت سه پایه در عکاسی

ضرورت سه پایه در عکاسی

ضرورت سه پایه در عکاسی

یکی از تجهیزات عکاسی که من به شدت توصیه می کنم سه پایه است. امروز، می‌خواهم دقیقاً توضیح دهم که چرا برای عکاسی به سه‌پایه نیاز دارید، تا بتوانید مزایای عکاسی خود را در استفاده از یک کیت اضافی درک کنید.

سه پایه چیست؟

سه پایه در عکاسی یک وسیله سه شاخه است که برای ثابت و ایمن نگه داشتن دوربین طراحی شده است. یک سه پایه مناسب به شما امکان می دهد عکس های عالی بگیرید. عکاسان حرفه ای هر قسمت از سه پایه و لوازم جانبی آن را می شناسند. با این حال، اگر شما یک عکاس حرفه ای نیستید و می خواهید مانند عکاسان حرفه ای عکس ها و فیلم های با کیفیت بالا بگیرید. بنابراین باید در مورد تمامی لوازم جانبی سه گانه اطلاعات لازم را داشته باشید. اکثر سه پایه ها دارای یک ستون مرکزی و پایه های قابل تنظیم ارتفاع هستند که با یک براکت به سر سه پایه متصل می شوند.

کاربرد اصلی سه پایه برای عکاسان این است که بتوانند در هنگام عکاسی با سرعت شاتر پایین (نوردهی طولانی)، تصاویر واضحی ثبت کنند، به عنوان مثال در ستاره شناسی که نور کافی برای عکاسی وجود ندارد و کوچکترین لرز دست باعث عدم وضوح تصویر می گردد استفاده از سه پایه از اهمیت بسیاری برخوردار است. سه پایه ها یا Tripods به طور گسترده ای در موقعیت هایی که عکاس می خواهد دقیقاً یک صحنه را چندین بار عکاسی کند، مانند تصاویر HDR (گرفتن چندین عکس در یک موقیت ثابت با نوردهی های متفاوت) مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا برای عکاسی به سه پایه نیاز دارید؟

عکاسی از نوردهی طولانی

اگر می خواهید هر نوع عکاسی با سرعت شاتر بیشتر از حدود 1/60 ثانیه انجام دهید، به یک سه پایه نیاز دارید تا در نتیجه حرکات دست خود دچار تصاویر تار نشوید.

یک مثال عالی از زمانی که به سه پایه نیاز دارید، برای عکاسی با نوردهی طولانی است. جایی که سعی می کنید با باز کردن شاتر برای مدت زمان اندازه گیری شده در ثانیه و گاهی اوقات دقیقه، حرکت جهان اطراف خود را ثبت کنید!

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید دوربین را به مدت طولانی در دستان خود ثابت نگه دارید، بنابراین اگر می خواهید چنین عکس هایی بگیرید به سه پایه نیاز خواهید داشت.

عکاسی در نور کم

اگر با مثلث نوردهی آشنا نیستید ، در اینجا یک جمع بندی سریع آورده شده است. این روشی است که ما رابطه بین نوردهی تصویر و سه ابزاری که برای مدیریت نوردهی در اختیار داریم.سرعت شاتر، دیافراگم و ISO را توصیف می کنیم.

تغییر هر یک از این سه گزینه مستقیماً بر نوردهی تأثیر می گذارد و همه آنها با هم کار می کنند تا ظاهر نهایی تصویر را ایجاد کنند.

ضرورت سه پایه در عکاسی منظره

ضرورت سه پایه در عکاسی

متأسفانه، در هر صحنه ای فقط نور زیادی برای کار کردن وجود دارد. با نزدیک شدن به غروب روز، یا زمانی که در حال عکاسی از داخل هستیم، ممکن است نور چندانی در دسترس نباشد.

گزینه‌های ما برای افزایش نوری که می‌گیریم، باز کردن دیافراگم (در نتیجه کاهش عمق میدان )، افزایش ISO (نویزتر کردن تصویر) یا کاهش سرعت شاتر (تصویر را مستعد لرزش دست می‌کند).

در حالت ایده‌آل، نمی‌خواهید دیافراگم را کاهش دهید، زیرا این امر بر عمق میدان تصویر تأثیر می‌گذارد. شما همچنین واقعاً نمی خواهید ISO را افزایش دهید، زیرا تصاویر پر سر و صدا کمتر از حد مطلوب هستند.

بنابراین تنها راه حل این است که از سرعت های شاتر کمتر استفاده کنید. قبل از تنظیم دیافراگم و ISO، تا کمترین سرعتی که می توانید بدون ثبت حرکت ناخواسته در عکس انجام دهید.

و این سرعت های پایین شاتر البته به یک سه پایه نیاز دارند تا از تاری ناشی از حرکت دست شما جلوگیری کند! در اینجا بیشتر در مورد مثلث نوردهی ، و نحوه کار قسمت های مختلف دوربین با هم برای ایجاد عکس.

عکاسی با فیلتر

علاوه بر فیلترهای چگالی خنثی، که تا حد زیادی برای عکاسی با نوردهی طولانی، همانطور که در بالا توضیح داده شد، استفاده می شود، من همچنین دوست دارم از فیلتر پلاریزه برای عکاسی خود استفاده کنم.

این کار رنگ های خاصی را در آسمان برجسته می کند، ابرها را مستقیماً بیرون می زند، و تابش خیره کننده و بازتاب را کاهش می دهد.

اطلاعات بیشتر در مورد اثرات فیلتر پلاریزه در اینجا ، در عین حال، فقط توجه داشته باشید که تاریکی شیشه نور را قطع می کند، به این معنی که برای دریافت هنوز باید از سرعت شاتر کمتر، رتبه ISO سریعتر یا دیافراگم بازتر استفاده کنید. شات، و یک سه پایه لرزش دست در سرعت های شاتر کمتر هنگام استفاده از فیلتر را خنثی می کند.

ضرورت سه پایه در عکاسی

ضرورت سه پایه در عکاسی

عکاسی از مناظر

مناظر یکی از موضوعات مورد علاقه من برای عکاسی است – همانطور که خوانندگان عادی بدون شک از آن آگاه خواهند شد!

برای عکاسی منظره، یکی از مهم ترین تنظیمات دوربین که باید از آن آگاه بود دیافراگم است. ما می خواهیم از دیافراگم حداقل f/8 و حداکثر f/16 برای اکثر عکس های منظره استفاده کنیم و اطمینان حاصل کنیم که عمق گسترده ای را دریافت می کنیم.

ضرورت سه پایه در عکاسی 

ضرورت سه پایه در عکاسی

متأسفانه، این دیافراگم های باریک نور ورودی را کاهش می دهند، که البته به این معنی است که یا باید سرعت شاتر را کاهش دهیم یا ISO را افزایش دهیم تا نوردهی مناسب را برای عکس بگیریم.

از آنجایی که افزایش ISO باعث ایجاد نویز در تصویر می شود، تنها گزینه ما کاهش سرعت شاتر است، که، (حدس زدید!)، به این معنی است که برای جلوگیری از لرزش دست، باید دوربین را روی سه پایه قرار دهیم. . به عنوان یک دستورالعمل، هر چیزی کمتر از 1/60 ثانیه سرعت شاتر برای عکاسی دستی توصیه نمی شود.

استفاده از لنزهای بلند

اگر می خواهید هنگام عکاسی از لنزهای بلند و عریض استفاده کنید ، آنها بیشتر در معرض لرزش دوربین قرار می گیرند، بنابراین داشتن یک سه پایه باعث می شود عکس های شما واضح باشد.

با این حال ، اگر می خواهید دستی عکاسی کنید ، اطمینان حاصل کنید که از سرعت شاتر کمتر از فاصله کانونی استفاده نمی کنید.
برخی عکاسان معتقدند سرعت شاتر شما باید حداقل دو برابر فاصله کانونی باشد که استفاده می کنید.

قسمت های مختلف سه پایه

  •  سر سه پایه

  •  بال هد

  • شاسی یا عنکبوت

  • قفل پایه ها

  • ستون مرکزی

  • پایه ها

  • کفشک

ضرورت سه پایه در عکاسی

ضرورت سه پایه در عکاسی

در انتهای مقاله “ ضرورت سه پایه در عکاسی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان