نمایندگی کانن - عکاسی از مناظر زمستانی

عکاسی از مناظر زمستانی

عکاسی از مناظر زمستانی

نحوه عکاسی از مناظر زمستانی

چهار فصل هدیه شگفت انگیز سیاره ما به عکاسان منظره است، حداقل در برخی نقاط جهان. زمستان یک فصل خاطره انگیز و نوستالژیک برای عکاسانی است که از چالش‌ها و مزیت‌های عکاسی از این فصل لذت می‌برند هوای سرد و دلچسب آن همراه با بلورهای درخشان برفش، خاطره انگیز ترین تصاویر را می سازند.

خوب حداقل زمانی که برف و یخبندان وجود دارد. در اینجا نکات ما در مورد نحوه عکاسی از برف در هوای سرد آورده شده است.

زمستان زمان آسانی برای عکاسی نیست، زیرا ممکن است برخی شرایط شدید رخ دهد. در میان مسائل دیگر، دمای پایین اغلب باعث ناراحتی عکاسان و عمر باتری کمتر می شود.

عکاسی از مناظر زمستانی

خورشید در مقایسه با فصول دیگر بسیار پایین تر از افق قرار دارد.

خورشید از جنوب شرقی طلوع می کند و در جنوب غربی (در نیمکره شمالی) غروب می کند که ممکن است برای برخی مکان ها مفید باشد.
خورشید در اوایل تابستان طلوع نمی کند.

برف و یخبندان می توانند جو را در بسیاری از مکان ها به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهند.

برف و یخ به خودی خود می توانند بسیار فتوژنیک باشند.

آمادگی کامل برای شرایط سخت مهم است

به پیش بینی آب و هوا نگاه کنید و لباس مناسب تهیه کنید. نه تنها به دما، بلکه به سرعت باد و رطوبت هوا نیز توجه کنید – دو مورد آخر می توانند احساس ذهنی دما را تا حد زیادی کاهش دهند.

به عنوان یک عکاس منظره، باید 30 تا 45 دقیقه قبل از طلوع خورشید در محل عکاسی خود قرار بگیرید، زیرا ابرهای صورتی رنگ قبل از طلوع خورشید می توانند خیلی زود ظاهر شوند. اما این زمانی است که دما به پایین ترین حد خود می رسد.

اولین عکس بالا در ابتدای ژانویه سال جاری گرفته شده است. وقتی از ماشینم پیاده شدم، -24.5 درجه سانتیگراد (-12 فارنهایت) بود. عکاسی از غروب خورشید می تواند در ماه های زمستان کمی سازگارتر با آب و هوا باشد، اما به محض اینکه خورشید در زیر افق ناپدید می شود (و شما می خواهید بعد از غروب خورشید به اطراف بمانید.

عکاسی از مناظر زمستانی

دما معمولاً خیلی سریع نیز کاهش می یابد. بدتر از آن این است که شما دقیقاً در کنار دوربین خود می‌ایستید و صبورانه منتظر بهترین نور هستید، که به معنای عدم تحرک بدن و در نتیجه سرد شدن بسیار سریع‌تر از حد معمول است. بنابراین، پوشیدن کفش و لباس مناسبی که شما را ناامید نکند بسیار مهم است.

  • از چند لایه لباس با کیفیت بالا استفاده کنید. لایه های مبتنی بر پشم مرینو می توانند گرمای لازم را فراهم کنند. مطمئن شوید که لایه های پایه به پوست شما نزدیک هستند.
  • از کفش های ضد آب گرم استفاده کنید. اگر برف عمیق است، ممکن است بخواهید از گتر استفاده کنید.
  • دو جفت دستکش داشته باشید. یک پوسته سخت ضخیم برای آن لحظات انتظار و دیگری باید دستکش نازک تری باشد تا بتوانید دوربین خود را دستکاری کنید.
  • برای دماهای بسیار پایین، ژون بلند بپوشید. گاهی اوقات ممکن است چندین لایه لازم باشد. باز هم پشم مرینو می تواند به عنوان لایه پایه بسیار مفید باشد.

 

عکاسی از مناظر زمستانی

 

  • یک کلاه سر ضخیم و گرم داشته باشید، شاید حتی دو لایه.
  • گرمکن های دست و پا در شرایط بسیار سرد می توانند جان سالم به در ببرند، بنابراین اگر می دانید که سرمای یخبندان خواهد بود، باید دست ها و پاهای خود را به آن مجهز کنید.
  • چندین باتری یدکی با شارژ کامل داشته باشید. به یاد داشته باشید دمای سرد باتری ها را خیلی سریعتر از حد معمول تخلیه می کند.
  • در حالت ایده‌آل، سعی کنید تنظیمات دوربین خود را قبل از پیاده‌روی (در ماشین یا در خانه) از قبل تنظیم کنید تا هنگام عکاسی در شرایط سخت، فقط حداقل مطلق را تغییر دهید.
  • سه پایه در ساعات اولیه به دلیل کمبود نور محیط و سرعت شاتر بسیار پایین در نتیجه ضروری است. با این حال، مطمئن شوید که فوم یا مواد دیگری دارید که از پایه‌های سه‌پایه‌تان محافظت می‌کند. نمی‌خواهید سه پایه آلومینیومی لخت را با دستان خود بگیرید، زیرا کف دست و انگشتان شما را منجمد می‌کند. می توانید سه پایه تان را به کیف دوربین متصل کنید تا مجبور نباشید آن را برای مدت طولانی نگه دارید.

از خورشید به عنوان سوژه اصلی استفاده کنید

خورشید، زمانی که روبروی آن قرار دارید و آن را در کادر تصویر قرار می‌دهید می‌تواند یک سوژه‌ی اصلی فوق‌العاده برای شما باشد. صبح زود و اواخر روز خورشید در ارتفاع خیلی خیلی کمی قرار دارد. در صورتی که یک لنز خوب دارید که می‌تواند به خوبی فلر را کنترل کند و تشعشعات خورشید را به خوبی نشان می‌دهد، خورشید می‌تواند یک عنصر ترکیب‌بندی خیلی خوب برای تصاویر شما باشد

بلافاصله پس از بارش برف برنامه‌ریزی کنید

برای اینکه بتوانید عکس‌های شگفت‌انگیزی در زمستان بگیرید زمان‌بندی خیلی مهم‌تر از تجهیزات است. برخلاف مناطق کوهستانی در مناطق مسطح معمولا برف‌ها به سرعت آب می‌شوند و یا در عرض چند روز کثیف می‌شود و ظاهر زیبای خودشان را از دست می‌دهند.

از شبنم یخ زده استفاده کنید

شبنم سفید می‌تواند تقریبا هرچیزی را به یک سوژه‌ی جذاب تبدیل کند و دقیقا همین موضوع باعث خواهد شد که عکاسی از آن، کار خیلی سختی باشد. زمانی که یک لایه‌ی نازک از شبنم یخ زده همه چیز را پوشانده باشد، منظره مثل یک دنیای رویایی به نظر خواهد رسید و این موضوع ممکن است تمرکز عکاس برای انجام یک ترکیب‌بندی دقیق را به هم بزند.

از پالت رنگی های مختلف استفاده کنید

برف و شبنم تونالیته‌ی منظره را تغییر می‌دهد و پالت رنگی خیلی ساده‌تر خواهد شد. برف تون‌های قوی را نرم خواهد کرد و باعث برجسته شدن رنگ‌های پاستلی که در شرایط دیگر از دید مخفی هستند خواهد شد. اغلب اوقات تنها رنگ اشباع منظره فقط رنگ آبی عمیق آسمان است. علاوه بر این، برف رنگ‌های نامناسب روی زمین را هم به خوبی می‌پوشاند.

عکاسی سیاه و سفید را امتحان کنید

یخ و برف سوژه‌ی خیلی خوبی برای عکاسی سیاه و سفید هستند. ارتفاع پائین خورشید باعث طولانی شدن سایه‌ی تمام اجسام خواهد شد. این سایه‌های می‌توانند شکل‌ها و خط‌های جالبی خلق کنند.

جزئیات را هم در نظر بگیرید

در صورتی که برف منظره را پوشانده باشد، ما توصیه می‌کنیم به دنبال جزئیات ریز بگردید. حتی در روزهایی که هوا ابری است هم برخی اجسام وجود دارند که با وجود برف خیلی جذاب‌تر از وقتی هستند که برف روی آن‌ها ننشسته است.

در انتهای مقاله “ عکاسی از مناظر زمستانی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان