نمایندگی کانن - کاربرد لنز زوم

کاربرد لنز زوم

کاربرد لنز زوم

بررسی کاربرد لنز زوم

کاربرد لنز زوم چیزهای شگفت انگیزی هستند! یادگیری نحوه استفاده از لنز زوم می تواند یکی از کارآمدترین و لذت بخش ترین کارهایی باشد که در مدتی کوتاه انجام خواهید داد! چه یک دوربین کامپکت داشته باشید یا یک DSLR، این نکات در مورد شما اعمال می شود.

قبل از اینکه به چیزهای واقعا جالب بپردازیم، باید بدانید که دوربین های DSLR و کامپکت در نحوه توصیف لنزهای زوم کمی متفاوت هستند. در هر صورت مشخصات لنز در جایی روی خود لنز نوشته می شود.

لنز دوربین DSLR را می توان برای سایر لنزهایی که متناسب با ساخت دوربین شما هستند تغییر داد. به این لنزها لنزهای قابل تعویض می گویند. هر لنز با توجه به محدوده ای که پوشش می دهد نامگذاری می شود، مثلاً یک لنز 75 – 300 میلی متر. یک لنز 75 تا 300 میلی‌متری همان کار لنز بعدی را انجام می‌دهد، با کمی تفاوت در کیفیت.

برای مثال، یک دوربین کامپکت دارای «زوم اپتیکال 5 برابری» است. اما همه دوربین های زوم 5 برابر برابر نیستند. یکی ممکن است بردی بین 6.3 تا 31.5 میلی متر به شما بدهد در حالی که دیگری 20 تا 100 میلی متر به شما می دهد. اگر یک دوربین کامپکت دارید، مطمئن شوید که محدوده زوم از کجا شروع می شود، زیرا این امر تا حدودی تعیین می کند که برای چه کاری می توانید از آن استفاده کنید.

کاربرد لنز زوم در طبیعت

کاربرد لنز زوم

یک مشاور املاک که به عکس‌های اتاق‌های خانه‌ها برای فروش نیاز دارد، از زوم اپتیکال 5 تا 60 میلی‌متری 12 برابری استفاده خوبی می‌کند (زوایای وسیع‌تر را می‌گیرد). علاقه مندان به حیات وحش از زوم اپتیکال 30 تا 360 میلی متری 12 برابری استفاده بیشتری خواهند کرد (که می تواند بیشتر زوم کند).

برای اطلاعات بیشتر در مورد معنای اعداد میلی متری روی لنز، مقاله من در مورد معنی MM در لنز چیست را بررسی کنید .

لنز زوم شما چه می کند؟

هر دوربینی که دارید، چه با چرخاندن لنز، لنز DSLR خود زوم کنید یا دکمه‌ای را فشار دهید تا آن را روی دوربین کامپکت خود تنظیم کنید، لنز زوم شما به شما این امکان را می‌دهد تا روی آنچه از طریق لنز می‌بینید زوم کنید و آن را بیاورید.

نزدیک تر به تو مطمئناً شما حرکت نکرده‌اید و شیئی که از آن عکس می‌گیرید نیز همینطور است، اما لنز به شما اجازه می‌دهد از آن عکس بگیرید، انگار که به آن نزدیک‌تر شده‌اید (این دقیقاً درست نیست، اما یک تشبیه بسیار نزدیک است). لنز شما در واقع صحنه را بزرگ‌نمایی می‌کند. هرچه لنز طولانی تر باشد (عدد میلی متر بزرگتر)، بزرگنمایی بیشتری دریافت خواهید کرد.

لنز زوم نوعی از لنز دوربین است که طیف مفیدی از فواصل کانونی مختلف را در یک لنز به عکاس ارائه می دهد. این در مقایسه با یک لنز پرایم است که فقط یک فاصله کانونی را ارائه می دهد.
لنز زوم به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی صحنه را در همان موقعیت فیزیکی تنظیم کنید.

زمان استفاده از لنز زوم

گفتن اینکه چه زمانی نباید از لنز زوم استفاده کنید، احتمالا راحت تر است! از این لنزهای فوق العاده می توان استفاده کرد:

  • وقتی در سفر هستید و نمی توانید تجهیزات زیادی را با خود ببرید، چه به این دلیل که در حال پرواز یا پیاده روی هستید و یا به این دلیل که نمی خواهید وسایل زیادی را به اطراف ببرید. یک لنز زوم می تواند جای دو یا سه لنز تک فاصله کانونی یا پرایم را بگیرد! بسته بندی آسان تر، حمل سبک تر!
  • وقتی نمی توانید به اندازه کافی نزدیک شوید زیرا سوژه شما را می خورد یا فرار می کند. به طور مشابه، برای عکاسی ورزشی، برای آن عکس های اکشن شگفت انگیز زوم کنید!
  • زمانی که می خواهید نسبتاً بدون توجه عکس بگیرید. گاهی اوقات تنها راه برای گرفتن آن عکس های فوق العاده صادقانه این است که بدون اینکه کسی از کاری که انجام می دهید آگاه باشد، آنها را بگیرید. بی سر و صدا از راه بایستید و از لنز زوم خود استفاده کنید!
  • هنگامی که در حال عکاسی در یک جمعیت هستید، بزرگنمایی کنید تا افراد بیشتری را شامل شود، بزرگنمایی کنید تا یک گروه کوچک یا حتی یک چهره را جدا کنید.
    برای تغییر دیدگاه هرچه بیشتر زوم کنید، پرسپکتیو بیشتر فشرده و تغییر می کند. اجسام از آنچه واقعا هستند به هم نزدیکتر به نظر می رسند.
  • وقتی می خواهید عکس های پرتره چاپلوس بگیرید. عکاسان پرتره به طور سنتی زوم می کنند تا از پرسپکتیو کمی تغییر یافته استفاده کنند که ویژگی های صورت را فشرده می کند و باعث می شود بینی کمتر مهم به نظر برسد! آن را امتحان کنید و خواهید دید که چقدر خوب کار می کند.
  • زمانی که می خواهید پس زمینه را از دست بدهید و تاری ملایمی از رنگ را به عنوان پس زمینه سوژه خود داشته باشید .
  • برای عکاسی خلاقانه، انتزاعی و جلوه های ویژه.

بررسی کاربرد لنز زوم

کاربرد لنز زوم

کارهایی که نباید با لنز زوم انجام داد

هرگز با تجاوز به حریم خصوصی دیگران از توانایی خود برای گرفتن عکس های نزدیک سوء استفاده نکنید. این بی ادبی است، احتمالاً غیرقانونی است و قطعاً باعث توهین خواهد شد. تعداد بسیار کمی از مردم خوشحال می شوند که مورد توجه یک غریبه قرار بگیرند و به خصوص اگر آن غریبه مجهز به دوربین و لنز زوم باشد.

در یک یادداشت سبک تر! کادر را با سوژه خود پر نکنید، سوژه (یا چه کسی) له شده و شلوغ به نظر می رسد. کمی فضا در یک عکس می تواند به اندازه سوژه به ترکیب بندی کمک کند! در صورت نیاز، همیشه می توانید از یک برش هوشمندانه برای اصلاح خطای فضای بیش از حد استفاده کنید.

کاربرد لنز زوم و پرایم

کاربرد لنز زوم

عکاسان افراد بسیار خوش شانسی هستند. ما مجموعه ای شگفت انگیز از تجهیزات برای استفاده برای ایجاد تصاویر باورنکردنی خود داریم! و یکی از همه کاره ترین و مفیدترین آنها در آن آرایه، لنز زوم ما است. دیگر زمان را تلف نکنید؛ بزرگنمایی خود و کارهایی که می تواند انجام دهد را کاوش کنید، نحوه استفاده از آن را بیاموزید، به آن مسلط شوید و سپس می توانید واقعاً لذت ببرید.

انواع لنز زوم

لنزهای زوم نیز در دو نوع اصلی وجود دارند: دیافراگم ثابت و دیافراگم متغیر.

هر نوع، نقاط قوت و اهداف خود را دارد ، بسته به آنچه برای عکاس بسیار مهم است. وقتی به نام یک لنز بزرگنمایی نگاه می کنید، اگر فقط یک دیافراگم وجود داشته باشد، این یک لنز بزرگنمایی دیافراگم ثابت است.
اگر دو ایستگاه F وجود داشته باشد که در آن فاصله ای وجود دارد، این یک لنز بزرگنمایی دیافراگم متغیر است.

کدام لنز بزرگنمایی برای من مناسب است؟

در پاسخ به سوال: “کدام لنز بزرگنمایی برای من مناسب است؟” به اهداف عکاسی شما بستگی دارد. هنگام حرکت با نور با حداکثر قابلیت انعطاف پذیری ، یک لنز بزرگنمایی مانند 18-250 میلی متر می تواند زاویه دید تله را به همراه ماکرو در یک لنز پوشش دهد.

در این مقاله با کاربرد لنز زوم آشنا شدید از این به بعد به راحتی می توانید بزرگنمایی لنز را حساب کرده و متناسب با نیاز خود لنز مناسب را خریداری کنید.

در انتهای مقاله “ کاربرد لنز زوم ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان