نمایندگی کانن - بهترین لنز های کانن برای عکاسی پرتره

بهترین لنز های کانن برای عکاسی پرتره

بهترین لنز های کانن برای عکاسی پرتره

در مورد انتخاب بهترین لنز دوربین کانن برای عکاسی پرتره ، مهم این است که گزینه های خوبی برای همه عکاسان در هر سطح و هر برنامه وجود دارد. هنگام خرید تجهیزات عکاسی، لنزها یکی از مهم ترین مواردی هستند که باید زمان و هزینه زیادی را صرف آن کنید.

تقریباً از هر لنز به عنوان لنز پرتره استفاده می شود. لنزهایی با فواصل کانونی بین 11 تا 800 میلی‌متر می‌توانند برای ثبت با ارزش‌ترین سوژه جهان (اما نه همیشه همکاری‌کننده) استفاده شوند. با این حال، همه لنزها انتخاب خوبی برای همه عکاسی پرتره نیستند، در حالی که برخی از لنزها برای این منظور طراحی شده اند.

شما می توانید عکس های خیره کننده ای با یک دوربین سطح پایه و لنزهای باکیفیت بگیرید، اما این عکس اغلب با دوربین ها و لنزهای سطح ابتدایی خوب صادق نیست. به عبارت دیگر، بهتر است پول خود را برای خرید یک لنز خوب خرج کنید تا اینکه به دنبال یک بدنه خوب باشید.

پرسپکتیو چیست؟

اولین مفهوم عکاسی پرتره برای درک، پرسپکتیو است. اگر دوربین کانن خیلی نزدیک به سوژه باشد، نزدیک ترین قسمت بدن به لنز، معمولاً بینی، در مقایسه با بقیه بدن خیلی بزرگ به نظر می رسد. این اثر به دلیل اعوجاج پرسپکتیو است. اگر فاصله بین بینی و گوش نصف شود، بینی دو برابر اندازه گوش ظاهر می شود.اگر خیلی نزدیک شوید، سوژه ممکن است در فضای شخصی خود با شما احساس ناراحتی کند و تنشی ایجاد کند که عکاسی آن سخت است.

دوری بیش از حد از موضوع، مشکلات دیگری را به همراه دارد. ویژگی های صورت ممکن است از نظر ظاهری بیش از حد فشرده شوند و دور بودن بیش از حد ارتباطات را پیچیده می کند. لنزهای با فاصله کانونی بیشتر به فاصله کاری بیشتری نسبت به لنزهای عریض تر خود نیاز دارند و موانع فیزیکی می توانند خط دید لازم را مهار کنند.

تصمیم گیری فاصله کانونی لنز پرتره باید بر اساس پرسپکتیو مورد نظر شما، کادربندی مورد نظر و فضای کاری موجود باشد.

لنز با زاویه دید عریض برای پرتره های محیطی که سوژه شما همراه با محیط اطراف نشان داده می شود، بهترین استفاده است. برعکس، باید از یک لنز تله فوتو بلند برای عکس‌های باریک استفاده شود.

آموزش مرسوم این است که محدوده فاصله کانونی 85-135 میلی‌متر برای عکاسی پرتره ایده‌آل است (پس از در نظر گرفتن هر عامل برش میدان دید ). من به طور کلی با این آموزش موافقم، اگرچه من اغلب از فواصل کانونی وسیع تری مانند 50 میلی متر برای پرتره های تمام بدن یا 24 میلی متر برای پرتره های محیطی استفاده می کنم، و فاصله کانونی طولانی تری مانند 200 میلی متر را برای تصاویر هد شات با قاب محکم ترجیح می دهم.

یک پس‌زمینه تار باعث می‌شود سوژه‌های پرتره شما برجسته شوند. لنزهای با فاصله کانونی بیشتر تار کردن پس‌زمینه حواس‌پرتی را آسان‌تر می‌کنند، همانطور که دیافراگم باز است.

دیافراگم های باز باعث کاهش عمق میدان می شود، بنابراین عمق میدان در مقابل تاری پس زمینه باید در نظر گرفته شود. من دوست دارم دهان و هر دو چشم حداقل در فوکوس باشند.

بهترین لنز برای عکاسی پرتره 1401

دیافراگم

به یاد داشته باشید، هرچه دیافراگم لنز بازتر باشد، لنز واضح تر است. یک لنز سریع دارای دیافراگم باز است. علاوه بر این، اندازه با کاهش f-stop افزایش می یابد. بنابراین f/2 عریض تر از f/5.6 است. (دیافراگم f/2 نور بیشتری نسبت به دیافراگم f/5.6 وارد می‌کند.) ما به این حالت «سریع‌تر» می‌گوییم زیرا می‌توانیم از شاتر سریع‌تری استفاده کنیم و همچنان همان مقدار نور را بگیریم.

این برای عکاسی پرتره به چند دلیل مهم است. با افزایش دیافراگم، عمق میدان کاهش می یابد. محدوده فاصله فوکوس کوچکتر می شود. به همین دلیل است که چشمان شما از مطالعه در نور کم خسته می شود. عنبیه شما پایین می‌آید، عمق میدان شما کاهش می‌یابد و ماهیچه‌های شما باید سخت‌تر کار کنند تا تمرکز کتاب را حفظ کنند.

بنابراین می توانیم از آن برای عکاسی پرتره استفاده کنیم. با استفاده از دیافراگم باز، عمق میدان کم به دست می آید. این به تمرکز روی موضوع کمک می کند. پس زمینه خارج از فوکوس است و حواس را پرت نمی کند. پس زمینه تار به یک ویژگی تبدیل می شود. “بوکه” اصطلاحی است که نه تنها عدم فوکوس پس زمینه را توصیف می کند، بلکه نشان می دهد که خارج از فوکوس چقدر لذت بخش است. بوکه تحت تأثیر عنبیه عدسی قرار می گیرد. یک عنبیه ارزان قیمت، شاید با شش پره، الگوهای بسیار هندسی تولید می کند.

فاکتور دیگری که بر عمق میدان تأثیر می گذارد، فاصله کانونی لنز است. لنزهای تله فوتو در مقایسه با لنزهای واید میدان دید کم عمقی دارند. این امر با گرفتن عکس با لنز زوم در فواصل کانونی مختلف به راحتی قابل مشاهده است.

به یاد داشته باشید که لنزهای پیشنهادی صرفاً مجموعه ای از موارد دلخواه برای عکاسی پرتره هستند و می توان از لیست عظیمی از لنزهای اضافی برای این منظور استفاده کرد.

معرفی بهترین لنز های کانن برای عکاسی پرتره

1. لنز کانن EF 50mm f/1.8 STM 

لنز کانن EF 50mm f/1.8 STM به عنوان “پنجاه جذاب” شناخته شده است. اما این عنوان را فراموش کنید ، چرا که این لنز تصاویر بزرگ طول می کشد. تصاویر نمونه در خود نشان دهنده این مشکل. بسیاری از مردم زمانی که آنها تصاویر گرفته شده توسط “پنجاه جذاب” را ببینید, تصور کنید که f / 1.4 باید بهتر باشد, اما این طور نیست.یکی دیگر از مزایای این است که این لنز تا به بهترین لنز کانن برای عکاسی پرتره است که موتور آن ساکت تر از قبل است, و به طور کلی کمی کوچکتر.

502 Canon EF 50mm f1.8 STM 2

50mm aperture sequence tcm13 1325380

اگر می خواهید یک لنز تصویر متناسب با بودجه شما باشد ، این لنز از لحاظ قیمت کاملا بی نظیر است. برای اکثر کاربران ، این مقدار غیر قابل انکار است ؛ بنابراین بدون شک این لنز بهترین لنز کانن برای عکاسی مبتدی است.

2. لنز کانن EF 75-300mm f/4-5.6 III 

لنز 75-300 mm است روشن ترین لنز و بهترین هلو است اما اگر شما به دنبال تصاویر خیره کننده با این محدوده قیمت آن می تواند یک انتخاب خوب باشد.

 

EF 75 300mm f4 5.6 III Default tcm13 939770

بهترین لنزها برای عکاسی پرتره در سال ۲۰۲۲

هنگامی که طول کانونی طولانی را انتخاب می کنید، همه چیز در شکل مناسب تار می شود ؛ اگر چه جذابیت این تار شدن کمی کمتر از یک لنز تصویر واقعی است. علاوه بر این در فضای باز (مانند عکاسی حیوانات) یا چیز دیگری است که نمی توان خیلی به آن نزدیک شد.

3. بهترین لنز های کانن برای عکاسی پرتره: EF 100mm f2.8L (ماکرو)

لنز کانن 100mm macro f2.8L یک لنز ویژه برای کاربران بسیار خاص است. اگر قیمت آن متناسب با بودجه شما باشد ، کیفیت تصاویر آن شما را ناامید نخواهد کرد. در 100 میلی متر ، این لنز بسیار مورد استفاده قرار گرفته است ، اما برای اکثر مردم بسیار دلپذیر نخواهد بود.

 

بهترین لنز های کانن برای عکاسی پرتره

بهترین لنز برای عکاسی پرتره چیست؟

اما عکاسان که علاقه مند هستند در جهان ماکرو باید بدانید که این لنز بسیار مناسب برای عکاسی ماکرو اما هنوز هم آن را نمی توان گفت که آن همه کاره است. با وجود قوی بودن ، اگر اولین خرید برای بازگشت، این بهترین گزینه برای مبتدیان نیست.

4. لنز کانن EF 85mm f/1.2L II USM

لنزهای کانن سری “L” از بهترین ها در صنعت عکاسی هستند. این لنز f/1.2 85mm برای عکاسانی است که تمایل دارند از فواصل کانونی طولانی برای عکاسی پرتره استفاده کنند. این لنز بوکه های زیبا، عکس های با کیفیت بالا و … را تولید می کند.

بهترین لنز های کانن برای عکاسی پرتره


EF 85mm f1.2L II USM default tcm13 939666

بهترین لنزهای دوربین برای عکاسی پرتره

5. لنز کانن  EF 50mm F1.2 USM (پرایم) 

اگر چه قیمت این لنز نجومی است, اما هیچ لنز سریع تر از این وجود ندارد! F1. 2 لنز 50mm مناسب برای عکاسان قاب کامل. عکاسی با آن مانند گرفتن عکس از آسمان است و به زیبایی موضوع را از پس زمینه جدا می کند. در f2. 8 ، تصویر بسیار شفاف است.

بهترین لنز های کانن برای عکاسی پرتره

EF 50mm f1.2L USM Default tcm13 939661

بهترین لنز برای عکاسی

عمق پایین میدان یک نمایش بزرگ برای عکاسان پرتره و برادران فیلم ایجاد می کند. این لنز بزرگ برای گرفتن تمام نور در دسترس است و جزء بهترین لنزهای کانن است که همچنین مفید برای مناسبت های خاص هنری و خلاق در نظر گرفته شده است.

6. لنز کانن EF 24-70mm f/2.8L II USM (زوم) 

لنز کانن EF 24-70mm f/2.8L II USM زوم ممکن است محدوده ۷۰-۲۰۰ میلیمتر را نداشته باشد، اما حمل آن بسیار آسان تر است. از نظر اپتیکی بسیار عالی بوده و در f/2.8 بسیار سریع است. برای عکاسی فول فریم، طیف کاملی از عکس های سازگار با پرتره ارائه می دهد و از بعضی جهات بهترین لنز کانن برای عکاسی پرتره است.

EF 24 70mm f2.8L II USM Default tcm13 952820

بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

هرچند نزدیک تر از ۳۵ میلیمتر توصیه می شود. در یک سنسور کراپ گفته شده که نمی توان از تمام محدوده برای پرتره استفاده کرد. این لنز بسیار متنوع بوده و به عنوان بهترین لنز کانن برای عکاسی پرتره معرفی می شود.

7. لنز Canon EF 200mm f/2L IS USM

فاصله کانونی 200 میلی متری به فاصله کاری برای پرتره ها نیاز دارد (به ویژه در بدنه APS-C/1.6x)، اما ظاهری که این لنز در f/2 ارائه می دهد بسیار چشمگیر است. همچنین عملکرد AF، کیفیت تصویر، کیفیت ساخت و تثبیت کننده تصویر این لنز چشمگیر است. دلیل همه این چشمگیر بودن اندازه، وزن و قیمت این لنز است.

بهترین لنز ها برای عکاسی پرترهانتخاب بهترین لنز برای عکاسی پرتره

8. لنز کانن  EF 70-200mm f/2.8L IS II USM (لنز زوم) 

این لنز نمادین از کانن نه تنها معروف است و مزیت های آن شامل طراحی اولیه از لنزهای زوم. عالی در هر جنبه ای از ساخت و ساز، زاویه، تمرکز و زوم، تثبیت کننده تصویر و سرعت باور نکردنی. اگر این لنز محدوده قیمت شما می خواهید بزرگترین مشکل شما ممکن است روبرو می شوند با این لنز این است که آنها سنگین است. با این حال ، برای هر کسی که مایل به حمل ، بهترین لنز کانن برای عکاسی است.

بهترین لنز های کانن برای عکاسی پرتره

EF 70 200mm f2.8L IS II USM Default tcm13 939763

بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

تثبیت کننده تصویر در چهار نقطه کار می کند و دارای حالت های مختلف برای هر وضعیت است. کاربران این لنز را برای عکاسی ورزشی ، عکاسی حیات وحش و عکاسی زنده دوست خواهند داشت. این لنز ارزان نیست ، اما به طور قابل توجهی نیاز به یک لنز بالاتر از 70 میلی متر را از بین می برد. با این حال, در فول فریم, این لنز است که قطعا بهترین باربر لنز کانن می باشد.

تمامی این لنز ها قادر به سازگاری با دوربین کانن 90D و دوربین کانن 80D و دوربین کانن 6D MARK II و دوربین کانن 850D و دوربین 250D و دوربین کانن EOS R و دوربین کانن 2000D و دوربین کانن 5D MARK IV و دوربین کانن M50 و دوربین کانن EOS R6 می باشد.کاربران عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان خبره ما در تنها نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

تماس با کارشناسان